Gjest Mørktrist Skrevet 5. november 2012 Skrevet 5. november 2012 Jeg er i en livskrise! Bruker fast Cipralex 20 mg. Som beroligende bruker jeg Sobril 25 mg. Fikk Valium 5 mg på legevakta som snart er brukt opp. Har tatt Valium som et 2. valg etter Sobril. Samtidig har jeg tatt en paralgin forte og en IIbux 600 mg. I kombinasjon så har det gitt noe effekt mot stor uro og nerver. Får behandling hos psykolog. Skal nå forsøke avspenning øvelser ogppuste øvelser. Jeg forstår at denne pille mix'n neppe er bra, men gjør man? Jo hender at jeg tyr til alkohol, men har fått kritikk av familien for dette, noe jeg forstår! Er ellers oppegående, men er i en svært stresset situasjon! Er sykmeldt. Ofte tungt deprimert, men ingen selvmords planer. Jeg lurer på om det finnes en anti dep som også har en beroligende effekt noe jeg ikke kan si Cipralex har. Hater alle pillene, men tenker at det er for en periode. Ellers andre medisiner du kan foreslå? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 5. november 2012 Skrevet 5. november 2012 Mitt medisineringsforslag er nedtrapping. Du bruker 2 ulike benzo. Det er ingen grunn til det. I tillegg bruker du kodein. Først kutter du halt ut Paralgin forte. Deretter lar du være å fornye Valium. Om du trenger benzo, holder du deg til Sobril. Muligens trenger du et AD til. Remeron om du også trenger ro og søvn. Wellbutrin om du trenger initiativ og økt våkenhet. 0 Siter
Gjest Mørktrist Skrevet 5. november 2012 Skrevet 5. november 2012 Tusen takk for svar! Om jeg skal forsøke Remeron, tenker du at jeg da kan slutte med Cipralex? Ved å bruke to typer AD vil jeg vel bli fullstendig "kjemisk kastert"? Kan jeg eventuelt ta Remeron om kvelden slik at jeg slipper å gå og være trøtt hele dagen? Eventuelt forslag til nedtrapping på Cipralex og oppstart på Remeron? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.