Gå til innhold

En uke etter overdose prozac- Syk ennå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det godt over en uke siden jeg tok en overdose prozac og beroligende... Er ennå ikke helt bra. Jeg er nervøs, angst som ligger og murrer... Jeg skjelver på hendene, opplever trykk og smerter i magen da jeg anstrenger musklene ubevisst... Jeg var ikke slik før jeg tok alle disse pillene. Jeg skammer meg sånn over det jeg gjorde, og derfor har jeg ikke oppsøkt lege... Vil dette gå over snart, eller....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppsøk lege!

Har du tenkt på at dette kan gi senskader.. det er IKKE noe å være skamfull over!

Skrevet

Oppsøk lege!

Har du tenkt på at dette kan gi senskader.. det er IKKE noe å være skamfull over!

Jo jeg er veldig skamfull. Dette er ikke første gang.... Har vært på sykehus to ganger tidligere i år, og ble pumpet. Men ikke denne gangen... Jeg sa det ikke til noen fordi jeg var så langt nede... Og etterpå, når jeg blir " meg selv", så lurer jeg på hva i all verden er det jeg driver med?! Senskader....? ....:-(..... Skal hos psykiater om 1,5uke, han får vite om hva jeg har gjort.... Om jeg har en senskade av det idiotiske tullet mitt, så er det vel ingen lege som kan hjelpe meg? Evt. Medisin?

Skrevet

Jo jeg er veldig skamfull. Dette er ikke første gang.... Har vært på sykehus to ganger tidligere i år, og ble pumpet. Men ikke denne gangen... Jeg sa det ikke til noen fordi jeg var så langt nede... Og etterpå, når jeg blir " meg selv", så lurer jeg på hva i all verden er det jeg driver med?! Senskader....? ....:-(..... Skal hos psykiater om 1,5uke, han får vite om hva jeg har gjort.... Om jeg har en senskade av det idiotiske tullet mitt, så er det vel ingen lege som kan hjelpe meg? Evt. Medisin?

Det vet ikke jeg, og ikke du heller. Så ta kontakt med lege og spør. Og vær så snill og stell penere med deg selv. :0) Du er verdt det!

Skrevet

Det vet ikke jeg, og ikke du heller. Så ta kontakt med lege og spør. Og vær så snill og stell penere med deg selv. :0) Du er verdt det!

Takk :-) Jeg forstår ikke hvorfor jeg er blitt slik. Livet har bydd på mye motgang riktignok, men plutselig i voksen alder så....

Skrevet

''. Jeg skammer meg sånn over det jeg gjorde, og derfor har jeg ikke oppsøkt lege... ''

Når man gjør dårlige valg, så synes jeg det er bedre å ta konsekvensen av sine dårlige valg enn å forverre situasjonen med passivitet. Det du gjorde forsvinner jo ikke ved at du ikke oppsøker hjelp. Da du skrev om denne overdosen, ble du anbefalt av nhd å oppsøke legevakt. Du valgte å la det være. Øker din selvrespekt av slike unnvikelser?

Jeg synes du skal kontakte enten fastlege eller din behandler i psykiatrien og spørre om det er noe du nå kan gjøre for å forbedre situasjonen.

Skrevet

''. Jeg skammer meg sånn over det jeg gjorde, og derfor har jeg ikke oppsøkt lege... ''

Når man gjør dårlige valg, så synes jeg det er bedre å ta konsekvensen av sine dårlige valg enn å forverre situasjonen med passivitet. Det du gjorde forsvinner jo ikke ved at du ikke oppsøker hjelp. Da du skrev om denne overdosen, ble du anbefalt av nhd å oppsøke legevakt. Du valgte å la det være. Øker din selvrespekt av slike unnvikelser?

Jeg synes du skal kontakte enten fastlege eller din behandler i psykiatrien og spørre om det er noe du nå kan gjøre for å forbedre situasjonen.

Du har rett frosken.... Jeg leste NHD's svar dagen etterpå...Tenkte at nå er det for sent med å bli pumpet.... Også satt jeg der med denne skammen da.... Og den er kanskje sterkere enn å gå til legen nå... Er så mye lettere å skrive her, der ingen kan se meg. Jeg skal tenke på det, kanskje få med en venninne....

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Prozac skiller seg fra de fleste andre medisiner med særdeles lang halveringstid. Derfor varer dette så lenge.

Skrevet

Prozac skiller seg fra de fleste andre medisiner med særdeles lang halveringstid. Derfor varer dette så lenge.

Takk! Da er det ingen grunn til bekymring?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...