Gå til innhold

Hvor stor skade...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... kan en person ta ved å svelge serequel for tre mnd + 50 vival?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg er bekymret. Etter at legekontroet stengte i dag oppdaget jeg at jeg har fått resepten til min navnsøster på legeekontoret.

Jeg har fått resept på alt man trenger ved bronkittt, og i værste fall har hun fått overnevnte medisiner.

Hva skal jeg gjøre? Legen er ikke på plass igjen før i morgen.

PS: Jeg fikk utlevert hennes medisiner på apoteket. Ikke jeg som var der, men min mor. Hun fikk alt som stod på min navnsøsters resept.

Hilsen en bekymret

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men skulle navnesøsteren som har fått resepten din på seroquel eller vival ta alt samtidig?

Skrevet

Men skulle navnesøsteren som har fått resepten din på seroquel eller vival ta alt samtidig?

Man vet jo ikke om hun kan finne på noe sånt. Jeg aner ikke hvem damen er.

Skrevet

Man vet jo ikke om hun kan finne på noe sånt. Jeg aner ikke hvem damen er.

Man svelger vel vanligvis ikke så mange piller på en gang? Står det ikke på pakken hvordan den skal brukes?

Skrevet

Alvorlig glipp! Kan du prøve å søke henne opp på gulesider.no og ringe henne?

Skrevet

Ja, takk. Det tenkte jeg ikke på. Sjekker med en gang.

Skrevet

Fant henne. Hun har ikke hentet resepten min. Både jeg og henne skal ringe legen i morgen Dette er sånt som IKKE skal skje.

Skrevet

Fant henne. Hun har ikke hentet resepten min. Både jeg og henne skal ringe legen i morgen Dette er sånt som IKKE skal skje.

Flott! Rart hun ikke har hentet ut medisinene hvis hun har bronkitt, egentlig.

Dette har jeg ikke hørt at har skjedd på legekontor før, mix up med navn sånn, de skal jo sjekke fødselsnr. i tillegg. Skjønner godt at apoteket leverte ut feil når de først fikk feil resept da.

Skrevet

Dette har jeg ikke hørt at har skjedd på legekontor før, mix up med navn sånn, de skal jo sjekke fødselsnr. i tillegg. Skjønner godt at apoteket leverte ut feil når de først fikk feil resept da.

Ja, godt jeg slapp tenke mer på dette i kveld. Men hun lurte når jeg presanterte meg. Hun trodde jeg tullet med henne først.

Skrevet

Hvorfor i all verden skulle hun velge å ta alle medisinene på en gang om hun også har fått feil medikamenter?

Ring apoteket i morgen og gjør oppmerksom på feilen.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

''Rart hun ikke har hentet ut medisinene hvis hun har bronkitt, egentlig.''

Fornufige mennesker fornyer resepten i god tid før det er tomt i medisinskapet. Bronkitter er ofte kroniske.

Skrevet

Ler høyt her. Det er da hundretusener som får utskrevet medisiner for flere måneder, uten at det er noe farlig....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...