Gå til innhold

Grenseløst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk. Jeg kjenner jeg er veldig blandet og skiftende i forhold til hva jeg tenker om hun, Hun har jo ihvertfall åpnet øynene mine for hvor ond jeg egentlig er, og at jeg bør være forsiktig rundt folk, og at det er helt rett av meg at jeg ikke vil ha barn (selv om hun kanskje dro frem ett ørliten tanke om at det var ok å ønske meg en dag likevel noen uker tidligere). Så sånn sett bør jeg vel bare være glad at jeg traff hun. Det kanskje hindret fremtidige katastrofer.

Når du skriver slikt som dette '' Hun har jo ihvertfall åpnet øynene mine for hvor ond jeg egentlig er'' tolker jeg det slik at du har en opplevelse av deg selv som ond og leter med lupe etter noe i hennes utsagn som kan underbygge det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du skriver slikt som dette '' Hun har jo ihvertfall åpnet øynene mine for hvor ond jeg egentlig er'' tolker jeg det slik at du har en opplevelse av deg selv som ond og leter med lupe etter noe i hennes utsagn som kan underbygge det.

Nja, jeg vet ikke akkurat det, hun sa det i grunn nesten rett ut, og mente at det grusomme jeg gjorde da jeg var 15 ikke betyr noe for meg siden jeg er masochist og liker å bli bundet (fra "barnsben" av) og av og til har trekantsex. Jeg kan ikke egentlig skjønne at det har så mye med hverandre å gjøre, selv om jeg nok sikkert ikke alltid har håndtert seksualiteten min på beste måte og at det kanskje har med hverandre å gjøre for alt jeg vet, men uansett så bekreftet hun det jeg har trodd om at jeg er ond.

Skrevet

Hei!

Slike ting er unaturlig, den som ikke innser det psykisk forstyrret, kanskje ikke syk, men forstyrret.

Det er som om den sunne fornuft glipper i blant, da bør du ta i mot gode råd. Jeg er helt sikker på hva min psykiater mener om den slags, ikke friskt. men så er min psykiater et produkt av fornuften og ikke det uansvarlige som behager i øyeblikket.

Man kan tenke mye om det, konsekvenser, ansvar, forpliktelser, moral, egenfølelse, misbruk, offer, hvorfor gjør man sånt? Hva gjør det med andre? Har vi et ansvar for andre, for våre medmennesker? svaret er JA!

Vi bør ikke gå ned på nivå med våre lyster, vi mennesker er langt mer enn det!

Skrevet

Hei!

Slike ting er unaturlig, den som ikke innser det psykisk forstyrret, kanskje ikke syk, men forstyrret.

Det er som om den sunne fornuft glipper i blant, da bør du ta i mot gode råd. Jeg er helt sikker på hva min psykiater mener om den slags, ikke friskt. men så er min psykiater et produkt av fornuften og ikke det uansvarlige som behager i øyeblikket.

Man kan tenke mye om det, konsekvenser, ansvar, forpliktelser, moral, egenfølelse, misbruk, offer, hvorfor gjør man sånt? Hva gjør det med andre? Har vi et ansvar for andre, for våre medmennesker? svaret er JA!

Jeg beklager Madelenemie, men jeg klarer ikke helt å følge deg her.. :( (jeg har generelt litt problemer med å trekke konklusjoner, og det klarer jeg ikke helt her angående hva du mener) :)

Skrevet

Jeg beklager Madelenemie, men jeg klarer ikke helt å følge deg her.. :( (jeg har generelt litt problemer med å trekke konklusjoner, og det klarer jeg ikke helt her angående hva du mener) :)

Hei!

Okey.

Jeg klarer ikke forklare meg bedre, men takk for informasjonen :-)

Skrevet

Hei!

Okey.

Jeg klarer ikke forklare meg bedre, men takk for informasjonen :-)

Jeg tror ikke du trenger å forklare deg bedre, men kanskje du kan utdype hva du mener med "slike ting" og "den slags" og "sånt"? :)

Hvis jeg bare får grepet på hva du mener akkurat tror jeg kanskje jeg er enig med deg, men det kan godt være du mener noe helt annet enn jeg tror og da er det ikke sikkert.

Setter ihvertfall pris på innlegget ditt :)

Skrevet

Jeg tror ikke du trenger å forklare deg bedre, men kanskje du kan utdype hva du mener med "slike ting" og "den slags" og "sånt"? :)

Hvis jeg bare får grepet på hva du mener akkurat tror jeg kanskje jeg er enig med deg, men det kan godt være du mener noe helt annet enn jeg tror og da er det ikke sikkert.

Setter ihvertfall pris på innlegget ditt :)

Hei!

Med slike ting mente jeg trekantsex

Trodde ikke jeg skrev det andre om "sånt" og "den slags" osv... ?

Skrevet

Hei!

''Slike ting er unaturlig''

Hva er "unaturlig"?

Skrevet

Hei!

''Med slike ting mente jeg trekantsex''

Hvorfor skal det defineres som unaturlig?

Gjest luftslott
Skrevet

Jeg er ikke enig i at trekantsex er noe mer grenseløst enn annen sex. Så lenge det er sex mellom voksne som tar et bevisst valg basert på egne meninger, og det er gjensidig respekt mellom alle involverte, har det ikke noe å si hvor mange som er med eller hva man gjør. Trekant eller større grupper, bondage eller misjonær, tantrisk sex eller oralsex, det spiller ingen rolle.

"Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og forøvrig kan man gjøre hva man vil".

Skrevet

''Med slike ting mente jeg trekantsex''

Hvorfor skal det defineres som unaturlig?

Hei!

Blant annet fordi jeg i motsetning til deg ikke er en slabbedask, jeg føler ansvar for mine medmennesker! Det reduserer jeg ikke til følelser, men til å ta ansvar!

Skrevet

Hei!

Ja, ok! Da er jeg i grunnen delvis enig med deg, at det egentlig var helt unødvendig, og det høres ut som om du er helt på linje med hun psykologen når det gjelder dette, og det er akkurat disse tingene jeg ikke har hatt tanke for. Jeg klarer rett å slett ikke å sette meg inn andres følelser og tenker bare på meg selv, og derfor har jeg sikkert heller aldri oppfattet dette som problematisk og rystende.

Skrevet

Ja, ok! Da er jeg i grunnen delvis enig med deg, at det egentlig var helt unødvendig, og det høres ut som om du er helt på linje med hun psykologen når det gjelder dette, og det er akkurat disse tingene jeg ikke har hatt tanke for. Jeg klarer rett å slett ikke å sette meg inn andres følelser og tenker bare på meg selv, og derfor har jeg sikkert heller aldri oppfattet dette som problematisk og rystende.

Hei!

Nettopp, veldig fint resonnement.

Ofte har jeg opplevd lignende, det er ulike ting jeg selv ikke forstår, og da har jeg nettopp som deg blitt overrasket.

Det avgjørende er ikke at man tar feil/tenker feil/handler feil, men hva man gjør med veiledning og råd. Vi gjør alle feil :-)

Dette har vært/ er ditt problem, jeg selv sliter med lignende ting på andre områder, det er vrient for meg å sette meg inn i og forstå meg på andre mennesker, derfor tar jeg i mot råd og retter meg etter de gode og logiske rådene.

Skrevet

Jøje meg, nå tror jeg snart jeg beveger meg innvendig fra "langt ut på liberalfeministisk fløy" (eller noe sånt) til noe alla Nina Karin Monsen på bare noen måneder (hjelp). Tungt fordøyelig er det ihvertfall.

Skrevet

Hei!

Blant annet fordi jeg i motsetning til deg ikke er en slabbedask, jeg føler ansvar for mine medmennesker! Det reduserer jeg ikke til følelser, men til å ta ansvar!

''jeg føler ansvar for mine medmennesker!''

Hva har det å gjøre med om trekant er unaturlig eller ikke?

Skrevet

Jøje meg, nå tror jeg snart jeg beveger meg innvendig fra "langt ut på liberalfeministisk fløy" (eller noe sånt) til noe alla Nina Karin Monsen på bare noen måneder (hjelp). Tungt fordøyelig er det ihvertfall.

Om bare noen kunne kommet og skutt meg og befridd meg fra denne kafkaprosessen i hodet mitt hadde vel ting blitt bra.

Skrevet

''jeg føler ansvar for mine medmennesker!''

Hva har det å gjøre med om trekant er unaturlig eller ikke?

Hei!

Det må du nesten tenke deg frem til selv, jeg klarer ikke å forklare det, det synes logisk og enkelt for meg i vertfall!

Skrevet

Nja, jeg vet ikke akkurat det, hun sa det i grunn nesten rett ut, og mente at det grusomme jeg gjorde da jeg var 15 ikke betyr noe for meg siden jeg er masochist og liker å bli bundet (fra "barnsben" av) og av og til har trekantsex. Jeg kan ikke egentlig skjønne at det har så mye med hverandre å gjøre, selv om jeg nok sikkert ikke alltid har håndtert seksualiteten min på beste måte og at det kanskje har med hverandre å gjøre for alt jeg vet, men uansett så bekreftet hun det jeg har trodd om at jeg er ond.

Jeg klarer ikke å skjønne hva SM og trekantsex har med ondskap å gjøre?

Skrevet

Hei!

''Slike ting er unaturlig, den som ikke innser det psykisk forstyrret, kanskje ikke syk, men forstyrret.''

Du bør holde deg for god til å sette merkelapper på andre mennesker. Dersom noe oppleves som unaturlig for deg betyr ikke det at det er slik for alle andre. Man er ikke forstyrret fordi om man setter pris trekantsex.

Skrevet

Hei!

Men hvorfor er det "unaturlig" hvis begge/alle parter gjør noe de selv ønsker?

For meg ville det nok ikke føltes naturlig å feks ha trekantsex, men jeg vet jo at ikke alle er som meg. Så lenge folk gjør det de ønsker og ikke skader andre, så spiller det jo ingen rolle?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...