Gå til innhold

Nedfor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nedfor. Vil skade meg. Vil ikke leve lenger. Er ikke verd noen ting. Svak og klarer ikke å stå på i alle ting. Alle andre klarer så mye mer. Har mange negative tanker om meg selv nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er det viktig å lete etter små positive øyeblikk :)

Skrevet

Jeg klarer ikke å stå på i noen ting, og kan nesten vedde på at jeg klarer like lite som deg... Så er jeg verdt bare det minste lille er du verdt noe du også :P

Skrevet

Det beste du kan gjøre i en slik situasjon er å avbryte tankekjøret som bombanderer deg med negativitet. Istede for å sitte å gi næring til det destruktive kan du flytte fokuset. Gjør noe. Finn deg en spilleliste eller en lydbok og legg ut på tur, gå på butikken, treff en venn på cafè. Tving deg selv til å gjøre noe annet enn å sitte å tenke.

Skrevet

Da må du prøve og snu de negative tankene til noe positivt. Bruk gjerne penn og papir til dette arbeidet.

I tillegg, hvis du er deprimert, hjelper det noen ganger å søke hjelp hos legen. Kanskje du også kan få noen medisiner som hjelper deg på vei.

Skrevet

Jeg er også håpløs i dag, men det er godt mulig at jeg er amazing i morgen eller i overmorgen:) Vær litt overbærende med deg selv, og prøv å tenke positive tanker.

Skrevet

Kjenner meg igjen når jeg har fått slike "anfall" av tanker. Men det er jo bare løgn vet du! Om man skader seg selv, eller gjør ett eller annet "dumt", så kommer skammen, skylden.... Og ting (tankene) kan bli forverret. Det er STOR kraft i tankene våre, husk det. Tenk over; Hva ønsker du deg i livet? Du tiltrekker deg og får det du tenker.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Er det trådene du har startet her på dol som gjør at du blir nedfor?

Skrevet

Er det trådene du har startet her på dol som gjør at du blir nedfor?

Det blir uansett galt samme hva jeg gjør. Det blir andre egenmeldingen jeg leverer. i løpet av 15 år. Har hatt et par sykemeldinger utenom. Nå føler jeg at jeg ikke presser meg nok. Kjører jeg bil til jobben når jeg er syk er det uforsvarlig. Tar jeg buss, noe som jeg følte meg for syk til i går, så smitter jeg andre. Er jeg hjemme på grunn av at jeg er syk er det også galt. Jeg har fri i dag, og regner med å være på jobb igjen i morgen, men hadde aldri regnet med så mye negativ tilbakemelding av å være hjemme en dag. Hadde vel håpet på litt støtte når jeg sliter med så mye dårlig samvittighet. Legen spurte meg engang om det var jobben eller helsen som var viktigst for meg en gang jeg nektet å bli sykemeldt, så jeg har det ikke med å være hjemme for ingenting.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Det blir uansett galt samme hva jeg gjør. Det blir andre egenmeldingen jeg leverer. i løpet av 15 år. Har hatt et par sykemeldinger utenom. Nå føler jeg at jeg ikke presser meg nok. Kjører jeg bil til jobben når jeg er syk er det uforsvarlig. Tar jeg buss, noe som jeg følte meg for syk til i går, så smitter jeg andre. Er jeg hjemme på grunn av at jeg er syk er det også galt. Jeg har fri i dag, og regner med å være på jobb igjen i morgen, men hadde aldri regnet med så mye negativ tilbakemelding av å være hjemme en dag. Hadde vel håpet på litt støtte når jeg sliter med så mye dårlig samvittighet. Legen spurte meg engang om det var jobben eller helsen som var viktigst for meg en gang jeg nektet å bli sykemeldt, så jeg har det ikke med å være hjemme for ingenting.

Du tenkte vel tanken på at du ville få både positive og negative tilbakemeldinger når du skrev disse innleggene.

Jeg synes du reagerer dramatisk på dette og du burde ikke starte tråder hvor du risikerer negative tilbakemeldinger. Siden du fullstendig raser sammen.

Kanskje du helt bør holde deg unna dol. Eller bare surfe og lese andres tråder uten å produsere noen selv.

Skrevet

Du tenkte vel tanken på at du ville få både positive og negative tilbakemeldinger når du skrev disse innleggene.

Jeg synes du reagerer dramatisk på dette og du burde ikke starte tråder hvor du risikerer negative tilbakemeldinger. Siden du fullstendig raser sammen.

Kanskje du helt bør holde deg unna dol. Eller bare surfe og lese andres tråder uten å produsere noen selv.

Har tatt en sobril nå, så det går bedre. Jeg visste at det er forskjellige meninger, men hadde ikke trodd at det var så mange som var negative til at en er hjemme fra jobb når en er syk.

Visste ikke at jeg skulle reagere slik på svarene. Trenger noen ganger råd og støtte fra andre, å kommer nok fortsatt til å bruke forumet.

Skrevet

''Det blir uansett galt samme hva jeg gjør. Det blir andre egenmeldingen jeg leverer. i løpet av 15 år. Har hatt et par sykemeldinger utenom. Nå føler jeg at jeg ikke presser meg nok. Kjører jeg bil til jobben når jeg er syk er det uforsvarlig. Tar jeg buss, noe som jeg følte meg for syk til i går, så smitter jeg andre. Er jeg hjemme på grunn av at jeg er syk er det også galt.''

Jeg tenker at dersom du tillegger kommentarer i forbindelse med et kort innlegg på dol så stor betydning, så bør du kanskje ikke diskutere slike ting på nett.

''Jeg har fri i dag, og regner med å være på jobb igjen i morgen, men hadde aldri regnet med så mye negativ tilbakemelding av å være hjemme en dag. Hadde vel håpet på litt støtte når jeg sliter med så mye dårlig samvittighet.''

Det virker som om du nå forsøker å få andre brukere på dol til å få dårlig samvittighet for ting de har skrevet til deg. Jeg har ikke lest alt, men det jeg har lest har jeg ikke oppfattet som kritikkverdige innlegg.

Kanskje du trenger å jobbe med å ta ansvar for dine egne handlinger og følelser?

Skrevet

''Det blir uansett galt samme hva jeg gjør. Det blir andre egenmeldingen jeg leverer. i løpet av 15 år. Har hatt et par sykemeldinger utenom. Nå føler jeg at jeg ikke presser meg nok. Kjører jeg bil til jobben når jeg er syk er det uforsvarlig. Tar jeg buss, noe som jeg følte meg for syk til i går, så smitter jeg andre. Er jeg hjemme på grunn av at jeg er syk er det også galt.''

Jeg tenker at dersom du tillegger kommentarer i forbindelse med et kort innlegg på dol så stor betydning, så bør du kanskje ikke diskutere slike ting på nett.

''Jeg har fri i dag, og regner med å være på jobb igjen i morgen, men hadde aldri regnet med så mye negativ tilbakemelding av å være hjemme en dag. Hadde vel håpet på litt støtte når jeg sliter med så mye dårlig samvittighet.''

Det virker som om du nå forsøker å få andre brukere på dol til å få dårlig samvittighet for ting de har skrevet til deg. Jeg har ikke lest alt, men det jeg har lest har jeg ikke oppfattet som kritikkverdige innlegg.

Kanskje du trenger å jobbe med å ta ansvar for dine egne handlinger og følelser?

''Det virker som om du nå forsøker å få andre brukere på dol til å få dårlig samvittighet for ting de har skrevet til deg.''

Det har jeg absolutt ikke forsøkt på. Jeg har ikke behov for å gi andre dårlig samvittighet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...