Nøtteskall Skrevet 6. november 2012 Skrevet 6. november 2012 Tror ikke han er den eneste. Jeg har selv vært frisk og medisinfri i flere år før nytt sykdomsutbrudd så det er nok fullt mulig. Tror en vanlig feil er å trappe ned medisiner for raskt. Så at dette er en varig kronisk lidelse tror jeg er helt feil. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 6. november 2012 Forfatter Skrevet 6. november 2012 Tror ikke han er den eneste. Jeg har selv vært frisk og medisinfri i flere år før nytt sykdomsutbrudd så det er nok fullt mulig. Tror en vanlig feil er å trappe ned medisiner for raskt. Så at dette er en varig kronisk lidelse tror jeg er helt feil. Har og hatt friske perioder, før jeg ble syk igjen. Han her klarte seg uten medisin gjennom psykosene. 0 Siter
serenity777 Skrevet 6. november 2012 Skrevet 6. november 2012 Stjernestøv, antipsykiatriens disipler finner man på lukket, hver gang man er inne. Deres desinformasjon, og historier er det da ingen hold i? Er du like strukturert som han i den videoen? Som kan slippe løs en psykose når du er klar? Det er iallefall ikke jeg, psykose er ustyrbart. I min erfaring. Psykoser skader dessuten hjernen, man blir litt dummere for hver gang. Jeg har vært innlagt på ett psykehjem engang, og der var det langtkommende schizofrene, hadde jeg ikke vist de var det så hadde jeg trodd de var tilbakestående.... Slike selvoppnevnte alternative antipsykiatri"eksperter", de lager sin egen sannhet. Og hvorfor stole mere på de enn på etablert og igjennomstudert legevitenskap? Jeg tror det er litt av arven til psykiatrien att den primitive fortiden, diskrediterer det som har blitt en solid vitenskap. Jeg har selv vært antipsykiatrisk orientert, anti medisiner o.l, men det ble ikke slik som han foredragsmannen sa, det ble ett jævla kaos. Hvorfor er det så viktig for deg å slippe medisiner, att du griper slike halmstrå, som i videoen? Vet du ikke att når du har gått stabilt på en medisin over lengre tid, så blir du mye friskere, enn ved å slutte, begynne igjenn, skifte osv. Hvorfor stoler du mere på han fra Hvite ørn, enn på legevitenskapen? mvh 0 Siter
stjernestøv Skrevet 6. november 2012 Forfatter Skrevet 6. november 2012 Stjernestøv, antipsykiatriens disipler finner man på lukket, hver gang man er inne. Deres desinformasjon, og historier er det da ingen hold i? Er du like strukturert som han i den videoen? Som kan slippe løs en psykose når du er klar? Det er iallefall ikke jeg, psykose er ustyrbart. I min erfaring. Psykoser skader dessuten hjernen, man blir litt dummere for hver gang. Jeg har vært innlagt på ett psykehjem engang, og der var det langtkommende schizofrene, hadde jeg ikke vist de var det så hadde jeg trodd de var tilbakestående.... Slike selvoppnevnte alternative antipsykiatri"eksperter", de lager sin egen sannhet. Og hvorfor stole mere på de enn på etablert og igjennomstudert legevitenskap? Jeg tror det er litt av arven til psykiatrien att den primitive fortiden, diskrediterer det som har blitt en solid vitenskap. Jeg har selv vært antipsykiatrisk orientert, anti medisiner o.l, men det ble ikke slik som han foredragsmannen sa, det ble ett jævla kaos. Hvorfor er det så viktig for deg å slippe medisiner, att du griper slike halmstrå, som i videoen? Vet du ikke att når du har gått stabilt på en medisin over lengre tid, så blir du mye friskere, enn ved å slutte, begynne igjenn, skifte osv. Hvorfor stoler du mere på han fra Hvite ørn, enn på legevitenskapen? mvh Er ikke strukturert i det hele tatt, kan ikke velge når det kommer heller. ''Hvorfor stoler du mere på han fra Hvite ørn, enn på legevitenskapen?'' Stoler ikke på noen av dem, hvorfor skulle jeg det? 0 Siter
serenity777 Skrevet 6. november 2012 Skrevet 6. november 2012 Er ikke strukturert i det hele tatt, kan ikke velge når det kommer heller. ''Hvorfor stoler du mere på han fra Hvite ørn, enn på legevitenskapen?'' Stoler ikke på noen av dem, hvorfor skulle jeg det? "Stoler ikke på noen av dem, hvorfor skulle jeg det?" Neivel stoler du ikke på legen når du er syk, så er det vel håpløst å diskutere. 0 Siter
frosken Skrevet 6. november 2012 Skrevet 6. november 2012 Stjernestøv, antipsykiatriens disipler finner man på lukket, hver gang man er inne. Deres desinformasjon, og historier er det da ingen hold i? Er du like strukturert som han i den videoen? Som kan slippe løs en psykose når du er klar? Det er iallefall ikke jeg, psykose er ustyrbart. I min erfaring. Psykoser skader dessuten hjernen, man blir litt dummere for hver gang. Jeg har vært innlagt på ett psykehjem engang, og der var det langtkommende schizofrene, hadde jeg ikke vist de var det så hadde jeg trodd de var tilbakestående.... Slike selvoppnevnte alternative antipsykiatri"eksperter", de lager sin egen sannhet. Og hvorfor stole mere på de enn på etablert og igjennomstudert legevitenskap? Jeg tror det er litt av arven til psykiatrien att den primitive fortiden, diskrediterer det som har blitt en solid vitenskap. Jeg har selv vært antipsykiatrisk orientert, anti medisiner o.l, men det ble ikke slik som han foredragsmannen sa, det ble ett jævla kaos. Hvorfor er det så viktig for deg å slippe medisiner, att du griper slike halmstrå, som i videoen? Vet du ikke att når du har gått stabilt på en medisin over lengre tid, så blir du mye friskere, enn ved å slutte, begynne igjenn, skifte osv. Hvorfor stoler du mere på han fra Hvite ørn, enn på legevitenskapen? mvh Hei, Har bare lyst til å si at jeg, som vanlig, synes du skriver svært godt og reflektert om slike temaer. Du klarer å formidle din erfaringsbaserte kunnskap på en måte som forhåpentligvis kan hjelpe andre i lignende situasjoner. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 6. november 2012 Forfatter Skrevet 6. november 2012 "Stoler ikke på noen av dem, hvorfor skulle jeg det?" Neivel stoler du ikke på legen når du er syk, så er det vel håpløst å diskutere. Er ikke så mye leger kan bidra med, snakker av erfaring både når det gjelder meg selv og ungene. Men det finnes flinke leger og. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 6. november 2012 Skrevet 6. november 2012 Hei! Ja interessant, men det jeg stusser på er at han sier han står i en kraft? Jeg har en nabo som også sier hun står i en kraft, jeg blir da usikker, ... for disse kreftene eksisterer kun i hodene deres, det er ikke noen spesiell kraft noen står i! Jeg snakket for mange år siden om kraft, energi og overføring av energi til min nabo, eks kinetisk energi osv... hun virket ikke til å forstå, og avviste da det hele med en annen kraft, jeg ble da enda mere sikker på at min mann har rett, hun er psykisk forstyrret, så det er ikke sikkert han er helt frisk, selv om han tror det. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 6. november 2012 Forfatter Skrevet 6. november 2012 Hei! Ja interessant, men det jeg stusser på er at han sier han står i en kraft? Jeg har en nabo som også sier hun står i en kraft, jeg blir da usikker, ... for disse kreftene eksisterer kun i hodene deres, det er ikke noen spesiell kraft noen står i! Jeg snakket for mange år siden om kraft, energi og overføring av energi til min nabo, eks kinetisk energi osv... hun virket ikke til å forstå, og avviste da det hele med en annen kraft, jeg ble da enda mere sikker på at min mann har rett, hun er psykisk forstyrret, så det er ikke sikkert han er helt frisk, selv om han tror det. Mange som tror på "en kraft" da, de er ikke syke fordet. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 6. november 2012 Skrevet 6. november 2012 Mange som tror på "en kraft" da, de er ikke syke fordet. Hei! Nei det er de ikke, men det er litt mer illevarslende når en tidligere psykotisk snakker om kraften... Som ikke er en naturvitenskapelig kraft, osv... Den religiøse er noe annet, det er et aktivt valg om å tro på det overnaturlige, men det skjer gjerne før man blir syk. 0 Siter
serenity777 Skrevet 6. november 2012 Skrevet 6. november 2012 Hei, Har bare lyst til å si at jeg, som vanlig, synes du skriver svært godt og reflektert om slike temaer. Du klarer å formidle din erfaringsbaserte kunnskap på en måte som forhåpentligvis kan hjelpe andre i lignende situasjoner. Takk for det 0 Siter
stjernestøv Skrevet 6. november 2012 Forfatter Skrevet 6. november 2012 Hei! Nei det er de ikke, men det er litt mer illevarslende når en tidligere psykotisk snakker om kraften... Som ikke er en naturvitenskapelig kraft, osv... Den religiøse er noe annet, det er et aktivt valg om å tro på det overnaturlige, men det skjer gjerne før man blir syk. Har du ikke hørt utrykket "i kraft av seg selv"? Alle kjenner kraften. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 6. november 2012 Skrevet 6. november 2012 Har du ikke hørt utrykket "i kraft av seg selv"? Alle kjenner kraften. Hei! Jo det har jeg hørt. Men det er ikke en reell målbar kraft, det er da snakk om vilje. Man kan ha en sterk vilje, når man overfører dette til kraft blir det upersonlig og noe man antyder at flere har, sterk vilje er man kanskje mer født med. Dermed er det ikke særlig overførbart til andre. Jeg er et ganske positivt menneske, ser fort fordeler og det positive i ting, jeg er mye glad, dette er nok genetisk bestemt og ikke noe som bare kan overføres til andre. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 6. november 2012 Forfatter Skrevet 6. november 2012 Hei! Jo det har jeg hørt. Men det er ikke en reell målbar kraft, det er da snakk om vilje. Man kan ha en sterk vilje, når man overfører dette til kraft blir det upersonlig og noe man antyder at flere har, sterk vilje er man kanskje mer født med. Dermed er det ikke særlig overførbart til andre. Jeg er et ganske positivt menneske, ser fort fordeler og det positive i ting, jeg er mye glad, dette er nok genetisk bestemt og ikke noe som bare kan overføres til andre. Ok, den er grei. 0 Siter
Gondor Skrevet 6. november 2012 Skrevet 6. november 2012 Jeg for min del begynner med en gang å fantasere om å slutte med alle medisiner. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 7. november 2012 Forfatter Skrevet 7. november 2012 Jeg for min del begynner med en gang å fantasere om å slutte med alle medisiner. Ja, sikkert ikke bra å se på slike filmer. Plutselig er vi friske og trenger ingen medisiner, noen er lett påvirkelige. Får bare tenke på tidligere erfaringer Gondor. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.