Gjest henrietta Skrevet 7. november 2012 Skrevet 7. november 2012 Hei har siden jeg var 15 år slitt med nedstemthet, depresjonsfølelse, angst og sinne. Er omtrent i dårlig humør hver dag, men klarer å dekke over det på jobb. Ble diagnostisert med dystymi, prøvd cipramil og zoloft uten effekt. Jeg blir så sliten og det tærer på ekteskap, og jeg er tror barna påvirkes av mitt humør. Prøvd kognitiv terapi uten at jeg klarer å ta det i bruk i hverdagen. Jeg har fått et negativt forhold til medisiner. Jeg vurderer å bryte ut av ekteskapet for jeg er så sliten av alt. Har dere noen tips til hvordan jeg skal snu? Vil helst bli værende i familien, lære meg å leve positivt, 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 7. november 2012 Skrevet 7. november 2012 Hei. Hva er grunnen til at du ikke greier å ta i bruk det du har lært i terapi? Jeg skjønner at du ikke har det lett.. 0 Siter
Gjest Skrevet 7. november 2012 Skrevet 7. november 2012 Hei. Hva er grunnen til at du ikke greier å ta i bruk det du har lært i terapi? Jeg skjønner at du ikke har det lett.. Det stopper liksom opp, tenker alternative tanker, og så kommer de negative tankene tilbake like fort, gir opp, og lar bare alt det dumme overta. 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 7. november 2012 Skrevet 7. november 2012 Det stopper liksom opp, tenker alternative tanker, og så kommer de negative tankene tilbake like fort, gir opp, og lar bare alt det dumme overta. Går du i terapi nå? Kan det være en løsning at du har fokus på handling og gjennomføring og ikke på analyse? 0 Siter
Gjest henrietta Skrevet 7. november 2012 Skrevet 7. november 2012 Går du i terapi nå? Kan det være en løsning at du har fokus på handling og gjennomføring og ikke på analyse? Jeg går ikke i terapi nå, men med handling mener du kanskje gjøre ting som gjør meg glad når de negative tankene kommer osv. Prøver hele tiden, virker så lett, men i praksis er det forbasket vanskelig;) takk for svar 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 7. november 2012 Skrevet 7. november 2012 Jeg går ikke i terapi nå, men med handling mener du kanskje gjøre ting som gjør meg glad når de negative tankene kommer osv. Prøver hele tiden, virker så lett, men i praksis er det forbasket vanskelig;) takk for svar Jeg tenkte på å ha fokus på nettopp gjennomføring og handling: f.eks i tilfellet du nevner så blir det å tenke, når de negative tankene vil ta over, at "nå skal jeg fokusere på de positive tingene og ikke la de negative ta over". Jeg sto fast lenge. Helt til jeg bestemte meg for på ha fokus på handling. Bare på en mnd har det skjedd endringer i riktig retning. Ingenting utsettes, og jeg jobber intensivt med meg selv når gamle mønstre vil dominere. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.