Gå til innhold

NHD-hvilken behandling

Anbefalte innlegg

Gjest bevaremegvel
Skrevet

Hvis en person har tanker (trang) om å begå kriminelle handlinger vedkommende tidligere er dømt for og har eupf hva slags behandling kunne denne personen ha nytte av? Vedkommende er også plaget med tankekjør, angst og depresive tanker. H*n holder også mye følelser inni seg og det er vel et spørsmål om tid før det "eksploderer." Personen har forsøkt terapi, men fikk bare beskjed om å distrahere seg fra tankene. Vedkommende har lærevansker og har problemer med å forstå ting som er lett for andre å forstå. H*n tente på en container for noen år siden og kunne ikke forstå hva som var problemet med det. "Var jo bare søppel i den". Hva slags behandling kunne vedkommende ha nytte av? H*n er lite villig til å gå i terapi da dette er forsøkt til ingen nytte. Så vidt jeg forstår kan trangen/tankene være ganske sterke. Men h*n har aldri skadet noen fysisk, men er blitt mobbet og trakkasert i åresvis siden h*n gikk på skolen. Håper på svar da dette er ganske alvorlig, men kan og være nyttig for andre. På forhånd takk.

Videoannonse
Annonse
Gjest Nemlig hemlig
Skrevet

Er vel lite som hjelper mot det som høres ut som en dyssosial person med eupf. Psykopat

Å lære seg å ta på seg skyld og skyldfølelse, heller enn velmenende råd om hjelp vil kanskje ha noen virkning?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Vedkommende trenger en ny utredning. Er dette kun eupf og litt lite vett, eller er det noe mer.

Sannsynligvis vil medisiner hjelpe. Hvilke tør jeg ikke si uten at jeg kjenner diagnosen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...