Gjest bevaremegvel Skrevet 7. november 2012 Skrevet 7. november 2012 Hvis en person har tanker (trang) om å begå kriminelle handlinger vedkommende tidligere er dømt for og har eupf hva slags behandling kunne denne personen ha nytte av? Vedkommende er også plaget med tankekjør, angst og depresive tanker. H*n holder også mye følelser inni seg og det er vel et spørsmål om tid før det "eksploderer." Personen har forsøkt terapi, men fikk bare beskjed om å distrahere seg fra tankene. Vedkommende har lærevansker og har problemer med å forstå ting som er lett for andre å forstå. H*n tente på en container for noen år siden og kunne ikke forstå hva som var problemet med det. "Var jo bare søppel i den". Hva slags behandling kunne vedkommende ha nytte av? H*n er lite villig til å gå i terapi da dette er forsøkt til ingen nytte. Så vidt jeg forstår kan trangen/tankene være ganske sterke. Men h*n har aldri skadet noen fysisk, men er blitt mobbet og trakkasert i åresvis siden h*n gikk på skolen. Håper på svar da dette er ganske alvorlig, men kan og være nyttig for andre. På forhånd takk. 0 Siter
Gjest Nemlig hemlig Skrevet 7. november 2012 Skrevet 7. november 2012 Er vel lite som hjelper mot det som høres ut som en dyssosial person med eupf. Psykopat Å lære seg å ta på seg skyld og skyldfølelse, heller enn velmenende råd om hjelp vil kanskje ha noen virkning? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. november 2012 Skrevet 7. november 2012 Vedkommende trenger en ny utredning. Er dette kun eupf og litt lite vett, eller er det noe mer. Sannsynligvis vil medisiner hjelpe. Hvilke tør jeg ikke si uten at jeg kjenner diagnosen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.