Gjest Værsåsnilloghjelpmeg Skrevet 7. november 2012 Skrevet 7. november 2012 Hei alle sammen:) Jeg har nå fått bekreftet at jeg er på god vei til å bli helt frisk! Jeg må skryte litt over at jeg har vært skadefri i over 4 måneder. Hukommelsen er bedre og jeg hører ikke så mye stemmer lengre. Det eneste som plager meg nå er søvnen.. jeg sover dårlig.. men dette har jeg hørt kommer av dårlige søvnrutiner. Jeg blir derfor nødt til å legge om livsstilen min for å få det bedre. Jeg begynner nå å se frem mot ting og ikke tilbake. Jeg har nå begynt å planlegge å flytte fra denne institusjonen som vil skje i løpet av få måneder. Jeg vil da klare meg med tilsyn et par ganger i løpet av en dag. Jeg klarer nå å være ute blandt folk og til og med se dem i øynene. Jeg smiler mer enn før og har det mye bedre. Jeg håper inderlig at jeg slipper tilbakefall men jeg håper at NHD kan gi meg et svar på om dette kan skje. Min advokat sier at jeg periodevis kan bli psykotisk, men han er jo ikke psykiater så jeg håper at NHD kan svare meg på dette. Vil jeg alltid være syk? Men ha friske perioder? Eller kan jeg resten av livet leve lykkelig som frisk? Mvh 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. november 2012 Skrevet 7. november 2012 Ingen kan garantere varig friskhet. Men det er stor sannsynlighet for at du kan holde deg frisk om du følger alle råd vedr behandlingen din, lever sunt, er meget forsiktig med rusmidler, spiser sunn, norsk hverdagskost, går noen turer hver uke og har en regelmessig døgnrytme. Lykke til :-) 0 Siter
Gjest night bird Skrevet 7. november 2012 Skrevet 7. november 2012 Ingen kan garantere varig friskhet. Men det er stor sannsynlighet for at du kan holde deg frisk om du følger alle råd vedr behandlingen din, lever sunt, er meget forsiktig med rusmidler, spiser sunn, norsk hverdagskost, går noen turer hver uke og har en regelmessig døgnrytme. Lykke til :-) Den hverdagskosten må for all del være norsk. Hverdagskost fra andre land øker nok sjansen for tilbakefall betraktelig. 0 Siter
Gjest utenlandsliv Skrevet 8. november 2012 Skrevet 8. november 2012 Den hverdagskosten må for all del være norsk. Hverdagskost fra andre land øker nok sjansen for tilbakefall betraktelig. For ikke å snakke om papayapsykosen 0 Siter
Gjest Værsåsnilloghjelpmeg Skrevet 8. november 2012 Skrevet 8. november 2012 Det er litt rart å tenke på at for noen år siden satt jeg og skadet meg alvorlig og lå på skjermet avdeling med fastvakt og ofte lå bundet fast i belter, tvangsmedisinert og på tvangsvedtak. Jeg var dypt inne i flere vrangforestillinger og hallusinasjoner. Min diagnose ble da psykose (husker ikke helt hvilken, men jeg tror det var paranoid psykose eller paranoid schizofreni) Jeg ble tvunget til å ta medisiner for å unngå tvangsmedisinering. Men nå sitter jeg her, skadefri og så og si symptomfri. Fra å være alvorlig syk til å bli sånn som jeg er nå hadde jeg aldri tro på, men det skjedde. Så til dere som også lider av alvorlig sinnslidelse, stå på, dere kan bli symptomfrie! For øyeblikket går jeg ikke på antipsykotika pga det går så bra for tiden. Men jeg har jevnlig kontakt med lege som kan gi meg medisiner om jeg skulle bli syk igjen. Jeg er bare så lykkelig av å være friskere enn noen gang. Kanskje det er nå vendepunktet har skjedd? 0 Siter
Gjest night bird Skrevet 8. november 2012 Skrevet 8. november 2012 For ikke å snakke om papayapsykosen Man vet aldri hva som skjuler seg i slike eksotiske frukter. 0 Siter
BrightHope Skrevet 8. november 2012 Skrevet 8. november 2012 Jeg kjenner ikke til deg, men er veldig glad på dine vegne! :-))) Stå på videre, du er verdifull :-) Masse lykke til! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.