Bløtkaka Skrevet 8. november 2012 Skrevet 8. november 2012 Etter å ha lest litt her inne har jeg forstått at dette med taushetsplikt ikke er så taust likevel, og at flere enn personene man snakker med har tilgang til "deg". Legen sa også dette, at NAV får tilgang til diagnosene hun setter og litt annet. (Sist tok jeg bare selv med meg brevet fra psykologen). Også snakket hun (legen) om henvisning til DPS for medisiner og kognitiv terapi. Jeg fortalte ikke legen hva for slags forferdelig menneske jeg er, men jeg kommer jo ikke utenom dette på DPS hvis de skal forsøke å hjelpe meg til å ikke være det. Vil legen få greie på dette da, og NAV og andre enn den jeg snakker med på DPS? Og vil dette hefte meg for alltid, at alle leger for alltid vil se hvor fæl jeg er når de åpner journalen min? 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 9. november 2012 Skrevet 9. november 2012 At jeg skadet meg selv fikk NAV vite. Likte det ikke. Jeg kjenner en som jobber på NAV og tenker litt på det når jeg ser henne. Vet hun om det. Ellers tenker jeg ikke noe på det. Blir litt vant til å bli utlevert også. Ellers skriver de ikke om alt du snakker om. Det er helst diagnose og det som har betydning for de andre å vite. 0 Siter
Bløtkaka Skrevet 9. november 2012 Forfatter Skrevet 9. november 2012 At jeg skadet meg selv fikk NAV vite. Likte det ikke. Jeg kjenner en som jobber på NAV og tenker litt på det når jeg ser henne. Vet hun om det. Ellers tenker jeg ikke noe på det. Blir litt vant til å bli utlevert også. Ellers skriver de ikke om alt du snakker om. Det er helst diagnose og det som har betydning for de andre å vite. Takk for svar! Var hos legen igjen i dag, og tok mot til meg og spurte litt om det. Og hun sa at hvis det var noe jeg fortalte hun som jeg ikke ville hun skulle skrive, så skulle jeg bare si fra om det, så gjorde hun det ikke. Jeg sa at jeg er ond, men at jeg ikke holder ut tanken på at det skal lyse opp på skjermen til alle leger jeg er hos for all fremtid, eller hos NAV, og hun sa heldigvis at hun ikke kom til å skrive det, og at hun har taushetsplikt i så måte. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 9. november 2012 Skrevet 9. november 2012 Takk for svar! Var hos legen igjen i dag, og tok mot til meg og spurte litt om det. Og hun sa at hvis det var noe jeg fortalte hun som jeg ikke ville hun skulle skrive, så skulle jeg bare si fra om det, så gjorde hun det ikke. Jeg sa at jeg er ond, men at jeg ikke holder ut tanken på at det skal lyse opp på skjermen til alle leger jeg er hos for all fremtid, eller hos NAV, og hun sa heldigvis at hun ikke kom til å skrive det, og at hun har taushetsplikt i så måte. Det skal noe til at en behandler skriver at du er ond, da...! ;-) 0 Siter
Mammantil3 Skrevet 9. november 2012 Skrevet 9. november 2012 Jeg skjønner ikke helt hvordan du tenker at systemet skal være? Hvis det er vanntette skott mellom alle instanser, så vil jo ikke pasienten bli behandlet riktig, og med lukkede dører vil f.eks. overgrep og feildiagnoser florere. At NAV må vite mye sier seg selv. De forvalter våre felles goder, og er nødt til å ha oversikt over pasientens historie. Det er heldigvis ikke slik at man bare kan troppe opp på NAV og si hva man har lyst til, og så fiske ut penger. Eller kurs. Eller annen hjelp. Det er bra. Nå er det jo slik at både leger og NAV forholder seg til et utall mennesker, og din historie er neppe så oppsiktsvekkende at den blir samtaleemne i lunsjen. Apparatet er i svært liten grad opptatt av personene, men av sakene. På godt og vondt. 0 Siter
Bløtkaka Skrevet 9. november 2012 Forfatter Skrevet 9. november 2012 Jeg skjønner ikke helt hvordan du tenker at systemet skal være? Hvis det er vanntette skott mellom alle instanser, så vil jo ikke pasienten bli behandlet riktig, og med lukkede dører vil f.eks. overgrep og feildiagnoser florere. At NAV må vite mye sier seg selv. De forvalter våre felles goder, og er nødt til å ha oversikt over pasientens historie. Det er heldigvis ikke slik at man bare kan troppe opp på NAV og si hva man har lyst til, og så fiske ut penger. Eller kurs. Eller annen hjelp. Det er bra. Nå er det jo slik at både leger og NAV forholder seg til et utall mennesker, og din historie er neppe så oppsiktsvekkende at den blir samtaleemne i lunsjen. Apparatet er i svært liten grad opptatt av personene, men av sakene. På godt og vondt. Jeg vet ikke helt hvordan jeg tenker at systemet skal være, men jeg orker ikke å forholde meg til at "alle og enhver" skal vite hvor avskyelig jeg er, at de skal se meg og tenke at "hun der burde ha vært skutt", og at jeg ønsker at de som absolutt må vite for at jeg skal kunne bli kvitt ondskapen, skal være i ett mindretall, og ikke noe som lyser opp på skjermen til en lege om 20 år. 0 Siter
Mammantil3 Skrevet 9. november 2012 Skrevet 9. november 2012 Jeg vet ikke helt hvordan jeg tenker at systemet skal være, men jeg orker ikke å forholde meg til at "alle og enhver" skal vite hvor avskyelig jeg er, at de skal se meg og tenke at "hun der burde ha vært skutt", og at jeg ønsker at de som absolutt må vite for at jeg skal kunne bli kvitt ondskapen, skal være i ett mindretall, og ikke noe som lyser opp på skjermen til en lege om 20 år. Jeg tror du både har en overdreven opplevelse av hvordan du er som person, og hvor interessant du er. Dessuten: dersom du er frisk om 20 år, så er det jo irrelevante opplysninger det som kommer fram. Er du syk om 20 år, er det relevant det som står. 0 Siter
Bløtkaka Skrevet 9. november 2012 Forfatter Skrevet 9. november 2012 Jeg tror du både har en overdreven opplevelse av hvordan du er som person, og hvor interessant du er. Dessuten: dersom du er frisk om 20 år, så er det jo irrelevante opplysninger det som kommer fram. Er du syk om 20 år, er det relevant det som står. Det kan godt hende det, men du vet ikke hva jeg har gjort. Daglig går folk rundt og sier at sånne som meg skulle hatt en kule, og det skjønner jeg veldig godt. Og om jeg er "frisk" om 20 år, så vil jo fortsatt handlingen vekke avsky, og skepsisen til om jeg virkelig har forandret meg være tilstede, og om jeg virkelig kan være til å stole på. 0 Siter
Bløtkaka Skrevet 9. november 2012 Forfatter Skrevet 9. november 2012 Det kan godt hende det, men du vet ikke hva jeg har gjort. Daglig går folk rundt og sier at sånne som meg skulle hatt en kule, og det skjønner jeg veldig godt. Og om jeg er "frisk" om 20 år, så vil jo fortsatt handlingen vekke avsky, og skepsisen til om jeg virkelig har forandret meg være tilstede, og om jeg virkelig kan være til å stole på. Her er ting folk skriver om sånne som meg. Det gikk riktignok ikke så galt som det har gjort i disse sakene i media, og ingen døde, men det var ikke min fortjeneste. (Og nei, det har ingenting med barn å gjøre). Dette var noe av det jeg fant etter ett kjapt søk. Er det så rart at jeg litt stressa for dette her? "Gi vedkommende syke jævel samme behandling, og ja, slike mennesker må mangle det meste i toppetasjen. Nå må det snart bli innført ordentlig straff for dette, både fengsel og noe som virkelig svir" "Syke folk" "Har ikke ord! Blir helt dårlig. Dette er helt sykt. Helt ekstremt." "Alle skulle ha visst hvem dette er og hva vedkommende er i stand til å gjøre slik at man hadde en mulighet for å holde øye med hva vedkommende foretok seg. Gapestokk og liten eller ingen mulighet for å komme unna med det kunne muligens ha virket forebyggende" "hvorfor skal denne tvers gjennom feige,syke og grusomme personen ha beskyttelse?" "Fy faen, helt sykt.. hva som egentli er... nei blir mål-løs.... fy faen" "Anmeld dem til helvete og heng dem ut i lokalsamfunnet." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.