Gå til innhold

Bare juks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for at du har vært med meg så lenge. Jeg undres.....

''Takk for at du har vært med meg så lenge. Jeg undres..... – Gondor''

Undring og nysgjerrinhet er generelt en god ting. Men det er ikke en god ting hvis det får en til å "gjøre noe dumt" (som å slutte med medisiner, osv).

Hva mener du selv du kan gjøre for å bli friskere?

For å fungere bedre i hverdagen?

Med vennlig hilsen

Videoannonse
Annonse
  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gondor

23

• Sør

19

• stjernestøv

8

• PieLill

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Takk for at du har vært med meg så lenge. Jeg undres..... – Gondor''

Undring og nysgjerrinhet er generelt en god ting. Men det er ikke en god ting hvis det får en til å "gjøre noe dumt" (som å slutte med medisiner, osv).

Hva mener du selv du kan gjøre for å bli friskere?

For å fungere bedre i hverdagen?

Med vennlig hilsen

Det vanlige: spise sunt, trene, god søvnhygiene, tenke positivt, gjøre noe. Hva gjør du? Har du en psykisk lidelse?

Skrevet

Det vanlige: spise sunt, trene, god søvnhygiene, tenke positivt, gjøre noe. Hva gjør du? Har du en psykisk lidelse?

''Det vanlige: spise sunt, trene, god søvnhygiene, tenke positivt, gjøre noe. Hva gjør du? Har du en psykisk lidelse? – Gondor''

Hei,

Nei, jeg har ikke en psykisk lidelse, men fysisk. Og ved å være påpasselig med medisiner, osv. så lever jeg et godt liv, jobber fulltid, osv. Hadde jeg fornektet det, hadde jeg ikke tatt medisiner, osv - hadde jeg vært minst uføretrygded, eller død.

De tingene du beskriver er gode ting. Fortsett med det. :-)

Hva kan du gjøre med hvordan du tenker for å leve enda bedre? (Om noe.)

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Det er sterke krefter i sykdom, det har jeg og fått erfare. Vil gjerne mestre det. – stjernestøv''

Ja, det er meget destruktive krefter, og overhodet ikke noe å trakte etter, mer enn man skal trakte etter magesår, kreft, diabetes eller andre sykdommer fordi man vil "mestre" dem.

Ingen som trakter etter det heller.

Skrevet

Ingen som trakter etter det heller.

''Ingen som trakter etter det heller. – stjernestøv''

Vel, pratet om spøkelser og "åndelighet" (fremprovosert av manglende medisinering) er jo nettopp å trakte etter det.

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Det vanlige: spise sunt, trene, god søvnhygiene, tenke positivt, gjøre noe. Hva gjør du? Har du en psykisk lidelse? – Gondor''

Hei,

Nei, jeg har ikke en psykisk lidelse, men fysisk. Og ved å være påpasselig med medisiner, osv. så lever jeg et godt liv, jobber fulltid, osv. Hadde jeg fornektet det, hadde jeg ikke tatt medisiner, osv - hadde jeg vært minst uføretrygded, eller død.

De tingene du beskriver er gode ting. Fortsett med det. :-)

Hva kan du gjøre med hvordan du tenker for å leve enda bedre? (Om noe.)

Med vennlig hilsen

Takk for at du er litt mer personlig. Det gjelder å optimalisere sine muligheter slik at en kan leve et så godt liv som mulig. Det er viktig å sette pris på det man har, takke legevitenskapen for at den har løsninger på ens plager, virkelig gå inn for å leve; med eller uten spagetti.

Skrevet

Takk for at du er litt mer personlig. Det gjelder å optimalisere sine muligheter slik at en kan leve et så godt liv som mulig. Det er viktig å sette pris på det man har, takke legevitenskapen for at den har løsninger på ens plager, virkelig gå inn for å leve; med eller uten spagetti.

Og bare for å ha sagt det; introdusere åndelige prinsipper i ens liv for ¨å overleve.

Skrevet

Nettopp.

Og det er derfor jeg reagerte på at du skrev "neste er uten medisiner" (eller noe slikt). Det er så lett å bli fanget opp i nett av "det sjelelige" og alt det andre.

Jeg har tidligere skrevet, og jeg mener det, at du skal være veldig stolt over alt du har oppnådd! Ikke gjøre noe som risikerer at du taper det.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Og bare for å ha sagt det; introdusere åndelige prinsipper i ens liv for ¨å overleve.

''Og bare for å ha sagt det; introdusere åndelige prinsipper i ens liv for ¨å overleve. – Gondor''

Heldigvis så kan man eksisterer og leve meget godt uten noen "åndelige prinsipper".

Og man kan fokusere på kultur - musikk, film, og mye annet.

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Og bare for å ha sagt det; introdusere åndelige prinsipper i ens liv for ¨å overleve. – Gondor''

Heldigvis så kan man eksisterer og leve meget godt uten noen "åndelige prinsipper".

Og man kan fokusere på kultur - musikk, film, og mye annet.

Med vennlig hilsen

Pasta Carbonara. Ha en fortreffelig aften!

Skrevet

Pasta Carbonara. Ha en fortreffelig aften!

Nettopp!

Bon Appétit! :-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg mener: jeg opplever tilnærmet mental fred pga meds. Da er det lettere å gå inn i en meditativ tilstand enn om sinnet mitt hadde vært en løpsk hest. Det er det jeg mener med at jeg jukser.

Da jukser diabetikere som tar insulin også.

mvh

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, virkelig. Jeg har tenkt de samme tankene selv, mange ganger. Men allikevel, burde ikke ånden være sterkere enn kjødet?

''Men allikevel, burde ikke ånden være sterkere enn kjødet?''

Er det ikke lang viktiger å ha et fungerende liv enn å leve etter umulige 'burder'?

mvh

Skrevet

''Ingen som trakter etter det heller. – stjernestøv''

Vel, pratet om spøkelser og "åndelighet" (fremprovosert av manglende medisinering) er jo nettopp å trakte etter det.

Med vennlig hilsen

Tar faktisk medisiner!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...