Sør Skrevet 9. november 2012 Skrevet 9. november 2012 Takk for at du har vært med meg så lenge. Jeg undres..... ''Takk for at du har vært med meg så lenge. Jeg undres..... – Gondor'' Undring og nysgjerrinhet er generelt en god ting. Men det er ikke en god ting hvis det får en til å "gjøre noe dumt" (som å slutte med medisiner, osv). Hva mener du selv du kan gjøre for å bli friskere? For å fungere bedre i hverdagen? Med vennlig hilsen 0 Siter
Gondor Skrevet 9. november 2012 Forfatter Skrevet 9. november 2012 ''Takk for at du har vært med meg så lenge. Jeg undres..... – Gondor'' Undring og nysgjerrinhet er generelt en god ting. Men det er ikke en god ting hvis det får en til å "gjøre noe dumt" (som å slutte med medisiner, osv). Hva mener du selv du kan gjøre for å bli friskere? For å fungere bedre i hverdagen? Med vennlig hilsen Det vanlige: spise sunt, trene, god søvnhygiene, tenke positivt, gjøre noe. Hva gjør du? Har du en psykisk lidelse? 0 Siter
Sør Skrevet 9. november 2012 Skrevet 9. november 2012 Det vanlige: spise sunt, trene, god søvnhygiene, tenke positivt, gjøre noe. Hva gjør du? Har du en psykisk lidelse? ''Det vanlige: spise sunt, trene, god søvnhygiene, tenke positivt, gjøre noe. Hva gjør du? Har du en psykisk lidelse? – Gondor'' Hei, Nei, jeg har ikke en psykisk lidelse, men fysisk. Og ved å være påpasselig med medisiner, osv. så lever jeg et godt liv, jobber fulltid, osv. Hadde jeg fornektet det, hadde jeg ikke tatt medisiner, osv - hadde jeg vært minst uføretrygded, eller død. De tingene du beskriver er gode ting. Fortsett med det. :-) Hva kan du gjøre med hvordan du tenker for å leve enda bedre? (Om noe.) Med vennlig hilsen 0 Siter
stjernestøv Skrevet 9. november 2012 Skrevet 9. november 2012 ''Det er sterke krefter i sykdom, det har jeg og fått erfare. Vil gjerne mestre det. – stjernestøv'' Ja, det er meget destruktive krefter, og overhodet ikke noe å trakte etter, mer enn man skal trakte etter magesår, kreft, diabetes eller andre sykdommer fordi man vil "mestre" dem. Ingen som trakter etter det heller. 0 Siter
Sør Skrevet 9. november 2012 Skrevet 9. november 2012 Ingen som trakter etter det heller. ''Ingen som trakter etter det heller. – stjernestøv'' Vel, pratet om spøkelser og "åndelighet" (fremprovosert av manglende medisinering) er jo nettopp å trakte etter det. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gondor Skrevet 9. november 2012 Forfatter Skrevet 9. november 2012 ''Det vanlige: spise sunt, trene, god søvnhygiene, tenke positivt, gjøre noe. Hva gjør du? Har du en psykisk lidelse? – Gondor'' Hei, Nei, jeg har ikke en psykisk lidelse, men fysisk. Og ved å være påpasselig med medisiner, osv. så lever jeg et godt liv, jobber fulltid, osv. Hadde jeg fornektet det, hadde jeg ikke tatt medisiner, osv - hadde jeg vært minst uføretrygded, eller død. De tingene du beskriver er gode ting. Fortsett med det. :-) Hva kan du gjøre med hvordan du tenker for å leve enda bedre? (Om noe.) Med vennlig hilsen Takk for at du er litt mer personlig. Det gjelder å optimalisere sine muligheter slik at en kan leve et så godt liv som mulig. Det er viktig å sette pris på det man har, takke legevitenskapen for at den har løsninger på ens plager, virkelig gå inn for å leve; med eller uten spagetti. 0 Siter
Gondor Skrevet 9. november 2012 Forfatter Skrevet 9. november 2012 Takk for at du er litt mer personlig. Det gjelder å optimalisere sine muligheter slik at en kan leve et så godt liv som mulig. Det er viktig å sette pris på det man har, takke legevitenskapen for at den har løsninger på ens plager, virkelig gå inn for å leve; med eller uten spagetti. Og bare for å ha sagt det; introdusere åndelige prinsipper i ens liv for ¨å overleve. 0 Siter
Sør Skrevet 9. november 2012 Skrevet 9. november 2012 Takk for at du er litt mer personlig. Det gjelder å optimalisere sine muligheter slik at en kan leve et så godt liv som mulig. Det er viktig å sette pris på det man har, takke legevitenskapen for at den har løsninger på ens plager, virkelig gå inn for å leve; med eller uten spagetti. Nettopp. Og det er derfor jeg reagerte på at du skrev "neste er uten medisiner" (eller noe slikt). Det er så lett å bli fanget opp i nett av "det sjelelige" og alt det andre. Jeg har tidligere skrevet, og jeg mener det, at du skal være veldig stolt over alt du har oppnådd! Ikke gjøre noe som risikerer at du taper det. Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 9. november 2012 Skrevet 9. november 2012 Og bare for å ha sagt det; introdusere åndelige prinsipper i ens liv for ¨å overleve. ''Og bare for å ha sagt det; introdusere åndelige prinsipper i ens liv for ¨å overleve. – Gondor'' Heldigvis så kan man eksisterer og leve meget godt uten noen "åndelige prinsipper". Og man kan fokusere på kultur - musikk, film, og mye annet. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gondor Skrevet 9. november 2012 Forfatter Skrevet 9. november 2012 ''Og bare for å ha sagt det; introdusere åndelige prinsipper i ens liv for ¨å overleve. – Gondor'' Heldigvis så kan man eksisterer og leve meget godt uten noen "åndelige prinsipper". Og man kan fokusere på kultur - musikk, film, og mye annet. Med vennlig hilsen Pasta Carbonara. Ha en fortreffelig aften! 0 Siter
Sør Skrevet 9. november 2012 Skrevet 9. november 2012 Pasta Carbonara. Ha en fortreffelig aften! Nettopp! Bon Appétit! :-) Med vennlig hilsen 0 Siter
PieLill Skrevet 10. november 2012 Skrevet 10. november 2012 Jeg mener: jeg opplever tilnærmet mental fred pga meds. Da er det lettere å gå inn i en meditativ tilstand enn om sinnet mitt hadde vært en løpsk hest. Det er det jeg mener med at jeg jukser. Da jukser diabetikere som tar insulin også. mvh 0 Siter
PieLill Skrevet 10. november 2012 Skrevet 10. november 2012 Jeg skjønner hva du mener, virkelig. Jeg har tenkt de samme tankene selv, mange ganger. Men allikevel, burde ikke ånden være sterkere enn kjødet? ''Men allikevel, burde ikke ånden være sterkere enn kjødet?'' Er det ikke lang viktiger å ha et fungerende liv enn å leve etter umulige 'burder'? mvh 0 Siter
stjernestøv Skrevet 10. november 2012 Skrevet 10. november 2012 ''Ingen som trakter etter det heller. – stjernestøv'' Vel, pratet om spøkelser og "åndelighet" (fremprovosert av manglende medisinering) er jo nettopp å trakte etter det. Med vennlig hilsen Tar faktisk medisiner! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.