Gå til innhold

Hjelp Meg!!! Nhd noen!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Nummen83
Skrevet

Hjelp meg litt her...jeg er veldig redd,har det helt jævlig... :( jeg er sammen med en snill mann, men jeg er lei...det økonomiske fungerer ikke,han har mye gjeld, han roter til det meste.vil egentlig vare være alene. Stedet vi bor er jævlig dårlig:( musespust, mus overallt, ødelagte ting , kaldt, gammelt. Føler meg uvel der. Kloakk..vi leier. Jeg har fem aborter bak meg, ufrivillig.. Og mye psykisk bakgrunn. Nå er jeg plutselig gravid igjen, ikke planlagt, jeg tåler ikke p piller... Jeg Fant nylig ut at jeg er i uke 13..... Går egentlig bare å håper at noe går galt, for j kan ikke dette... Men hva om allt er bra? Første gang det vises hjerte......kan da ikke bare ta det vekk...skjønner bare ikke hva jeg skal gjøre.... Jeg er så deprimert, jeg orker ikke å tenke at jeg er gravid, har ingen følelser for det. Hjelp meg!!! Hva ville dere gjordt?? Jeg er snart 30.år..

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Oppsøk fastlegen på mandag. Søk om abort - både for din egen og barnets del.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Oppsøk fastlegen på mandag. Søk om abort - både for din egen og barnets del.

Siden abbortgrensen er 12 uker, er det nok for sent dessverre.

Skrevet

Den kan bli utvidet.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Den kan bli utvidet.

I løpet av de nærmeste dagene?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Gode leger finner alltid løsninger - når det er nødvendig :-)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Gode leger finner alltid løsninger - når det er nødvendig :-)

Ok, det høres bra ut :-)

Skrevet

I løpet av de nærmeste dagene?

Det er mulig å søke om abort utover de 12 ukene opptil uke 16. I praksis får alle ja. Trådstarter bør dra til lege i morgen og få abort så fort som mulig.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Det er mulig å søke om abort utover de 12 ukene opptil uke 16. I praksis får alle ja. Trådstarter bør dra til lege i morgen og få abort så fort som mulig.

Jeg var ikke klar over dette og fikk ikke vite det, da jeg selv skulle ta abort. Det er mange år siden, så ikke sikkert det var slik da.

Skrevet

Til uke 18, faktisk.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg var ikke klar over dette og fikk ikke vite det, da jeg selv skulle ta abort. Det er mange år siden, så ikke sikkert det var slik da.

Joda, abortnemder som kan innvilge abort inntil uke 18 har man da hatt i veldig mange år.

Det har jo vært mye snakk om disse nemdene i media.

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Joda, abortnemder som kan innvilge abort inntil uke 18 har man da hatt i veldig mange år.

Det har jo vært mye snakk om disse nemdene i media.

Med vennlig hilsen

Jeg var ikke klar over dette. Jeg trodde dette gjalt hvis det var noe galt med barnet.

Skrevet

Til uke 18, faktisk.

Med vennlig hilsen

OK, takk. Jeg var ikke helt sikker.

Skrevet

Jeg var ikke klar over dette. Jeg trodde dette gjalt hvis det var noe galt med barnet.

Fra lovverket:

''Etter utgangen av tolvte svangerskapsuke kan svangerskapsavbrudd skje når

a) svangerskapet, fødselen eller omsorgen for barnet kan føre til urimelig belastning for kvinnens fysiske eller psykiske helse. Det skal tas hensyn til om hun har disposisjon for sykdom;

B) svangerskapet, fødselen eller omsorgen for barnet kan sette kvinnen i en vanskelig livssituasjon;

c) det er stor fare for at barnet kan få alvorlig sykdom, som følge av arvelige anlegg, sykdom eller skadelige påvirkninger under svangerskapet;

d) hun ble gravid under forhold som nevnt i straffeloven §§ 197-199, eller svangerskapet er et resultat av omstendigheter som omtalt i straffeloven §§ 192-196 og § 199; eller

e) hun er alvorlig sinnslidende eller psykisk utviklingshemmet i betydelig grad.

Ved vurderingen av begjæring om avbrudd begrunnet i forhold som nevnt foran i tredje ledd bokstav a, b og c skal det tas hensyn til kvinnens samlete situasjon, herunder hennes muligheter til å dra tilfredsstillende omsorg for barnet. Det skal legges vesentlig vekt på hvordan kvinnen selv bedømmer sin situasjon. ''

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Fra lovverket:

''Etter utgangen av tolvte svangerskapsuke kan svangerskapsavbrudd skje når

a) svangerskapet, fødselen eller omsorgen for barnet kan føre til urimelig belastning for kvinnens fysiske eller psykiske helse. Det skal tas hensyn til om hun har disposisjon for sykdom;

B) svangerskapet, fødselen eller omsorgen for barnet kan sette kvinnen i en vanskelig livssituasjon;

c) det er stor fare for at barnet kan få alvorlig sykdom, som følge av arvelige anlegg, sykdom eller skadelige påvirkninger under svangerskapet;

d) hun ble gravid under forhold som nevnt i straffeloven §§ 197-199, eller svangerskapet er et resultat av omstendigheter som omtalt i straffeloven §§ 192-196 og § 199; eller

e) hun er alvorlig sinnslidende eller psykisk utviklingshemmet i betydelig grad.

Ved vurderingen av begjæring om avbrudd begrunnet i forhold som nevnt foran i tredje ledd bokstav a, b og c skal det tas hensyn til kvinnens samlete situasjon, herunder hennes muligheter til å dra tilfredsstillende omsorg for barnet. Det skal legges vesentlig vekt på hvordan kvinnen selv bedømmer sin situasjon. ''

Med vennlig hilsen

Jeg tvilte ikke på at du snakket sant. Var bare jeg som ikke visste dette.

Skrevet

Jeg tvilte ikke på at du snakket sant. Var bare jeg som ikke visste dette.

Forstår det. :-)

Ville bare vise deg begrunnelsene for å få innvilget abort etter 12. uke. Det er vanligvis ikke for vanskelig, og ts kvalifierer definitivt.

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Forstår det. :-)

Ville bare vise deg begrunnelsene for å få innvilget abort etter 12. uke. Det er vanligvis ikke for vanskelig, og ts kvalifierer definitivt.

Med vennlig hilsen

''og ts kvalifierer definitivt''

Ja, er enig i det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...