Gå til innhold

Hva i mellomtiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må slutte på Trilafon 16 mg da de går ut av produskjon. Har fått serqeul 25 mg i stedet. Serequel tar jo to uker omtrent før den er inne i systemet og trilafon er jo ute av systemet før den tid.

Jeg sluttet med trllafon på tirsdag og gkk rett over på sereqeul. På fredag begynte jeg å få skikkelig angst og i går var jeg rede til å klikke totalt av angsten. Jeg har kke hatt det så ille på lange tider.

Jeg valgte derfor å ta både 16 mg trilafon i går + 25 mg sereqeul og fikk skikkelig hjertebank.

Hva skal jeg gjøre i tiden mellom trilafon og sereqel. Kan jeg ta begge i to uker? Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ekvipotente doser. Et fremmedord for likeverdige/tilsvarende doser mellom ulike legemiddel.

Jeg kan ikke si nøyaktig hva som er ekvipotent dose av Seroquel sammenlignet med Trilafon. Jeg vll anta at det er 3-400 mg.

Jeg foreslår i slike tilfeller overlapp med gradvis nedtrapping av det gamle samtidig med gradvis opptrapping av det nye.

Skrevet

Ekvipotente doser. Et fremmedord for likeverdige/tilsvarende doser mellom ulike legemiddel.

Jeg kan ikke si nøyaktig hva som er ekvipotent dose av Seroquel sammenlignet med Trilafon. Jeg vll anta at det er 3-400 mg.

Jeg foreslår i slike tilfeller overlapp med gradvis nedtrapping av det gamle samtidig med gradvis opptrapping av det nye.

Kan jeg da holde meg på 16 mg trilafon til jeg er på 100 mg serequel før jeg trapper ned trilafon?

Hvor lang tid skal jeg ta dette over?

Skrevet

Kan jeg da holde meg på 16 mg trilafon til jeg er på 100 mg serequel før jeg trapper ned trilafon?

Hvor lang tid skal jeg ta dette over?

Og hvor fort kan jeg øke serequel?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...