Gjest Pyttan Skrevet 11. november 2012 Skrevet 11. november 2012 Jeg må slutte på Trilafon 16 mg da de går ut av produskjon. Har fått serqeul 25 mg i stedet. Serequel tar jo to uker omtrent før den er inne i systemet og trilafon er jo ute av systemet før den tid. Jeg sluttet med trllafon på tirsdag og gkk rett over på sereqeul. På fredag begynte jeg å få skikkelig angst og i går var jeg rede til å klikke totalt av angsten. Jeg har kke hatt det så ille på lange tider. Jeg valgte derfor å ta både 16 mg trilafon i går + 25 mg sereqeul og fikk skikkelig hjertebank. Hva skal jeg gjøre i tiden mellom trilafon og sereqel. Kan jeg ta begge i to uker? Noen tips? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. november 2012 Skrevet 11. november 2012 Ekvipotente doser. Et fremmedord for likeverdige/tilsvarende doser mellom ulike legemiddel. Jeg kan ikke si nøyaktig hva som er ekvipotent dose av Seroquel sammenlignet med Trilafon. Jeg vll anta at det er 3-400 mg. Jeg foreslår i slike tilfeller overlapp med gradvis nedtrapping av det gamle samtidig med gradvis opptrapping av det nye. 0 Siter
Gjest Pyttan Skrevet 11. november 2012 Skrevet 11. november 2012 Ekvipotente doser. Et fremmedord for likeverdige/tilsvarende doser mellom ulike legemiddel. Jeg kan ikke si nøyaktig hva som er ekvipotent dose av Seroquel sammenlignet med Trilafon. Jeg vll anta at det er 3-400 mg. Jeg foreslår i slike tilfeller overlapp med gradvis nedtrapping av det gamle samtidig med gradvis opptrapping av det nye. Kan jeg da holde meg på 16 mg trilafon til jeg er på 100 mg serequel før jeg trapper ned trilafon? Hvor lang tid skal jeg ta dette over? 0 Siter
Gjest Pyttan Skrevet 11. november 2012 Skrevet 11. november 2012 Kan jeg da holde meg på 16 mg trilafon til jeg er på 100 mg serequel før jeg trapper ned trilafon? Hvor lang tid skal jeg ta dette over? Og hvor fort kan jeg øke serequel? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.