Gå til innhold

Har hjernen min blitt skadet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært innlagt med en manisk psykose, der jeg ble kraftig medisinert med sprøyter og litium. Jeg husker ingenting fra den tiden jeg var på skjermet avd, ikke før på slutten når jeg begynte bli bedre.

Hvorfor husker jeg ingenting? Jeg har avtalt sydenturer med folk uten å huske det, (og uten mulighet til å dra)

Nå har jeg forandret meg. Jeg er så engstelig, engstelig for å stå å vente på bussen, tenk om det var lang tid før den kommer? Engstelig for å gå tur, tenk om turen er kjempelang. Oppoverbakker skremmer meg, tar fra meg motet. På trening gir jeg avogtil opp og bare forlater timen. Jeg var aldri sånn før.

Vil jeg bli meg selv igjen?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er en meget hard belastning for hjernen å være psykotisk. Etter en psykose trenger den rekreasjon og restitusjon. Om 3-6 mnd vil en vite sikkert hvordan dette har gått.

PS: Stell godt med den. Nok hvile og fravær av rusmidler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...