Gjest Ranja30 Skrevet 11. november 2012 Skrevet 11. november 2012 Jeg har vært innlagt med en manisk psykose, der jeg ble kraftig medisinert med sprøyter og litium. Jeg husker ingenting fra den tiden jeg var på skjermet avd, ikke før på slutten når jeg begynte bli bedre. Hvorfor husker jeg ingenting? Jeg har avtalt sydenturer med folk uten å huske det, (og uten mulighet til å dra) Nå har jeg forandret meg. Jeg er så engstelig, engstelig for å stå å vente på bussen, tenk om det var lang tid før den kommer? Engstelig for å gå tur, tenk om turen er kjempelang. Oppoverbakker skremmer meg, tar fra meg motet. På trening gir jeg avogtil opp og bare forlater timen. Jeg var aldri sånn før. Vil jeg bli meg selv igjen? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. november 2012 Skrevet 12. november 2012 Det er en meget hard belastning for hjernen å være psykotisk. Etter en psykose trenger den rekreasjon og restitusjon. Om 3-6 mnd vil en vite sikkert hvordan dette har gått. PS: Stell godt med den. Nok hvile og fravær av rusmidler. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.