Gå til innhold

Er han også syk? NHD og andre

Anbefalte innlegg

Gjest Værsåsnilloghjelpmeg
Skrevet

Hei igjen!

Jeg er skikkelig fortvilet akurat nå.

Jeg ligger i sengen og gråter av fortvilelse.

Jeg ringte til mamma og da var det pappa som tok telefonen.

Da fikk jeg bare et svar i telefonen, "jeg prater ikke lengre med deg jeg, hade!" så la han på.

Dette er HELT SANT!

Det er virkelig nå jeg forstår hvor lite elsket jeg er av min egen familie!

Jeg har INGEN!

Nå blir jeg sittende alene i julen pga at faren min ikke vil prate med meg lengre!

Jeg vet ikke hva jeg har gjort galt!

Alt jeg har gjort er å følge drømmen min.

Jeg har da ikke gjort ham noe vondt på noen som helst måte!

Men jeg får bare være alene jeg da! Jeg kan klare meg selv!

Det går da alltid så mye koselig på TV i julen!

Og jeg kan lage meg julemat selv og sette på julemusikk!

Hvis ikke faren min og julen alene gjør meg så syk at jeg må tilbringe julen på psykiatrisk avdeling, men de ordner vel til jul der også!

Det eneste jeg vet er at jeg er alene om alt i denne verden!

Ingen vil høre på hva jeg har og si eller ta meg på alvor!

Når til og med din egen familie svikter deg gjør det vondt!

Det er slik at jeg tenker at hvis familien min vil meg så vondt, hvorfor fikk dem meg da?

Hva er det som gjør at jeg er så lite elsket?

Jeg pratet akurat med en sosionom som sa at det jeg har opplevd gjennom barndommen er helt grusomt.

Jeg ble grovt mobbet pga utseende i over 10 år.

Pappa mente det var min skyld at jeg ble mobbet.

Jeg fikk også beskjed om at det var min feil at mamma lå på sykehus med blodforgiftning en jul for noen år siden.

Da mamma lå på sykehus ble jeg også truet av pappa med at han skulle ta livet av meg.

Alt dette skjedde når jeg var under 18 år.

Det virker som om alt som skjer i denne verden er min feil.

Jeg fikk til og med beskjed rett etter jeg var 18 år at det var min feil at jeg hadde blitt utsatt for overgrep.

Når jeg tenker meg om er det ikke så rart at jeg har vært alvorlig syk.

Pappa har også tatt og revet meg i nakken og utøvd fysisk vold mot meg.

Det virker som om pappa ikke bryr seg om meg, at alt han tenker på er å ta knekken på meg.

Da jeg hadde kjøpt en dyr bryllypsdagspresang fikk jeg kjeft fordi jeg hadde kjøpt det!

Han viste ikke tegn til å bli glad for den, han gadd til og med ikke lese kortet jeg skrev til dem!

Han skjeller ut mamma for alt og klikker fullstendig om hun glemmer noe.

Han har aldri feil, bare alle andre!

Kan det være at han også er syk?

Er dette psykopatiske trekk?

Han viser aldri glede over noe han får.

Han viser aldri tegn til at han er lei seg, han gråter aldri.

Den eneste følelsen han har er sinne.

Jeg er redd!

Jeg er redd for at han kommer til å ta knekken på hele familien en dag!

Er det best at jeg bare holder meg unna han for en periode, for å unngå å bli syk igjen?

Men hva med jula? Hva skal jeg gjøre når han nekter å snakke med meg?

Bare si at det er hans valg og at jeg klarer meg selv i jula?

Jeg er jo datteren hans, så dette er vondt å forholde seg til.

Noen ganger tenker jeg på om jeg virkelig er glad i han eller om jeg innbiller meg det!

Noen tips til hva jeg skal gjøre?

Er så trist nå, trist og redd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Distandser deg fra den gjengen da, la de holde på med sitt. Prøv å ha det godt selv.

Skrevet

Sånne folk hadde jeg holdt meg langt unna. Hva tilfører de deg av positive ting?

Gjest Værsåsnilloghjelpmeg
Skrevet

Distandser deg fra den gjengen da, la de holde på med sitt. Prøv å ha det godt selv.

Hei og takk for svar:)

Jeg lurte på om dere mener at jeg skal unngå kontakt og heller tilbringe julen alene?

Jeg hadde sikkert klart det også, men det hadde blitt veldig ensomt:(

Jeg kan jo kjøpe julepresanger til meg selv og sette på en god julefilm og lage en god julemiddag!

Kanskje sette på litt julemusikk eller ta en tur i sentrum for å se hva andre driver på med i julen.

Kanskje jeg kan pynte litt i leiligheten og gjøre det koselig.

Jeg er vertfall ikke interessert å reise hjem til pappa for å tilbringe julen med å sitte å krangle og få en trist og lei jul, da er det bedre å feire julen i eget selskap og heller gjøre det koselig hjemme hos meg selv!

Eller kanskje jeg kan spørre tanter/onkler osv om å få feire julen med dem?

Hva synes dere?

Skrevet

Jeg lurte på om dere mener at jeg skal unngå kontakt og heller tilbringe julen alene?

Jeg kan jo kjøpe julepresanger til meg selv og sette på en god julefilm og lage en god julemiddag!

Kanskje sette på litt julemusikk eller ta en tur i sentrum for å se hva andre driver på med i julen.

Jeg er vertfall ikke interessert å reise hjem til pappa for å tilbringe julen med å sitte å krangle og få en trist og lei jul, da er det bedre å feire julen i eget selskap og heller gjøre det koselig hjemme hos meg selv!

Hva synes dere?

Hvis du har andre å feire jul med, så ville jeg ha gjort det. Alternativt alene. Det er da ingen vits i å på død og liv skulle ha kontakt med folk som bare gjør livet surt for en?

Skrevet

Hva synes dere?

Hvis du har noen å være hos der det er god stemning og du føler deg velkommen. Så gjør du selvfølgelig det.

Men dersom det ikke faller seg naturlig å være hos andre familiemedlemmer eller venner. Så synes jeg forslaget ditt om å lage jul for deg selv hørtes kanonbra ut. Det er ganske mange som er alene i jula, og flere av dem trekker mot sentrum, for der skjer det ting. Folk finner sammen og foreninger og religiøse sammfunn tilbyr både trøst, mat og dans! :0)

Skrevet

Hva synes dere?

Heller ha jul for deg selv en sammen med faren din, det vil jo ikke bli noe trivelig uansett høres det ut for.

Har du ikke noen venner som kanskje ikke har noen å være sammen med på julaften? Kan dere lage en fin julaften sammen? Frelsesarmeen pleier vel å arrangere noe for enslige og sikkert andre organisasjoner også.

Hvis du trives og slapper av med andre familiemedlemmer kan du sikkert spørre dem. :o)

Skrevet

Hvis jeg var deg hadde jeg holdt meg langt unna.

Jul skal være koselig, hvis det ikke er noe koselig hjemme er det bedre å finne på noe annet. Lag din egen tradisjon som den voksne personen du er.

Faren din fortjener ikke at du holder kontakten med ham hvis han bare skal bryte deg ned, kutt kontakten til et minimum - hvis han savner deg får han ta kontakt og gjøre en innsats for forholdet mellom dere.

(har hatt noe av de samme greiene rundt min far, ting ble mye bedre når jeg bestemte meg for å sette grenser og bestemme over min egen hverdag og høytid)

Skrevet

Hva synes dere?

Du kan jo spør andre i slekta ja hvis du kan det, men kan sikkert bli koselig alene og. Ikke feir med destruktive folk ihvertfall, det blir jo bare leit. Ellers så er det jo en stund til jul da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...