Gå til innhold

Pest eller kolera? Gud eller Galskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hele min familie på farsiden er kristne,ikke morsiden.Min x-kone og mine barn er kristne.

Skuffelsen over da og bli forkastet som ikke bare ektefelle men også far ble så stor at jeg forkastet Gud.

Når man blir skilt,bryter man sammen.Når man mister jobben,bryter man sammen.Når man da også får diagnosen bipolar,tipper vektskåla så mye over på det negative at man har lyst til å levere tilbake medlemskortet i klubben

"Menneskeheten".Jeg forsøkte å holde ut fra 2002 til 2004,da far og mor døde rundt juletider. Det var en kort bitter trøst at de var i himmelen og at jeg muligens ville treffe de igjen en dag.

Troen gikk frem og tilbake og jeg forbennet Gud som ikke bare drepte ekteskapet og mine foreldre,men også tok ifra meg helsa.

Desverre er jeg ikke aggressiv nok til å henrette kona og få 21 år innafor.Hevnen er som sagt søt,men kortvarig.Jeg har i over 50 år inbildt meg at jeg var snill.Men hva hjalp det? Å bli tråkket på hele livet bare fordi man er ett ja menneske?

Jeg valgte hatet.Hatet mot xkona og Gud,han drittsekken som ødela livet mitt.

Selvmordtankene vil ikke forlate meg,og jeg har planlagt utgangen i ca 5 år uten å gjøre det.

Mitt eneste fornuftige svar på det må være at det finnes en Gud og en Djevel.Kristne ber for meg for at jeg skal overleve,selv som synder..Gamleerik forsøker å ta livet av meg med alle mulige midler.At jeg ser på skrekkfilmer og da kjenner alle hans forskjellige demoner,gjør ikke saken lettere.

Jeg har altid hatt en kristetro som er bygget 100% på fornuften.

Hva var før "BIG-BANG"? Hvem skapte universet? Hvorfor har 99% av menneskeheten en eller annen form for religion?

Hvorfor er det slik at ateistene og agnostikerne tror de har rett? Er det deres overlegne intellekt? Betyr det at jeg blir dum om jeg velger Gud? Jeg velger egentlig ikke Gud,men livet.

Om jeg så "jukser" for å overleve for det så være.Om jeg må late som om jeg er en kristne for å kunne krabbe opp av brønnen,så gjør jeg det.Hu japanske jentedemonen som følger etter meg (Ring1+2 og Ringu) skremmer meg ikke lenger om jeg har Gud på min side.

Jeg velger livet.Så får Gud eller djevel være ett prosjekt for fremtiden."Den som lever får se".

Siden vitenskapsmennene de siste 500 år bare såvidt har funnet ut at verden ikke er flat og at jorda sirkler om sola,velger jeg å forkaste menneskets intellekt som universets høyeste.Hvor er "the missing link"? Det må da være noe mer enn ett klesmerke?

Jeg er ikke lenger hverken ateist eller agnostiker,men bare en vanlig nordmann som lever i håpet at St.Peter slipper meg inn.Jeg er altså en vanlig synder,som trenger tilgilvelse som alle andre.

God Jul.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

''God Jul''

Nei! Det er ikke jul enda. Skjerpings!

Skrevet

Du vil stå på stedet hvil hvis du ikke kommer deg forbi det med å legge skylda og ansvaret på andre og føle deg som et offer.

Gjest germimate
Skrevet

Du vil stå på stedet hvil hvis du ikke kommer deg forbi det med å legge skylda og ansvaret på andre og føle deg som et offer.

Enig...

Skrevet

''God Jul''

Nei! Det er ikke jul enda. Skjerpings!

Tenkte bare å knytte Gud og hans sønn til datoen 24/12.Ja 1 mnd og 12 dager.(Jeg er 55 neste mandag) Siden vi var inne på religion.

Skrevet

Tenkte bare å knytte Gud og hans sønn til datoen 24/12.Ja 1 mnd og 12 dager.(Jeg er 55 neste mandag) Siden vi var inne på religion.

Jesus er jo ikke født på julaften en gang. Håper du får en fin bursdag :-)

Årene går, det er rart.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...