Gå til innhold

Bedriftslege-psykolog

Gjest litt mindre sliten

Anbefalte innlegg

Gjest litt mindre sliten
Skrevet

Jeg er sykemeldt 50% på andre måneden nå, etter lang tid hvor jeg har vært ekstremt ukonsentrert på jobb, sliten, og hatt liten buffer til ikke planlagte hendelser. Årsaken er ting på hjemmebane.

Det går bedre nå, heldigvis, men lavere tempo og mindre stress, og jeg har mer overskudd til barna hjemme, og kjenner mer lyst til å få gjort det jeg skal på jobb.

Samtidig har vi kommet i gang med et opplegg på familiesenteret i byen, og det virker veldig bra.

Jeg har takket ja til 10 timer med psykolog gjennom bedriftshelsetjenesten. Har vært der fire ganger nå. Føler vel litt at det er lite til hjelp, i og med at det jeg sliter med er familiære ting og ikke jobbrelatert (det jobbrelaterte kommer som en konsekvens av det hjemme). Psykologen sier selv at ikke har særlig kompetanse på de utfordringene jeg har.

Nå går jeg til psykologen tre kvarter annenhver uke. De to siste gangene var det lite håndfast det jeg fikk tilbake. Er usikker på om det er noe vits. Hva kan jeg forvente av slike timer? Har aldri gått til psykolog før.

Gjest germimate
Skrevet

Er det noen mulighet for bedriftspsykologen kan henvise deg til en annen og kompetent behandler?

Gjest mindre sliten
Skrevet

Er det noen mulighet for bedriftspsykologen kan henvise deg til en annen og kompetent behandler?

''Er det noen mulighet for bedriftspsykologen kan henvise deg til en annen og kompetent behandler?

''

Tviler på det, men jeg kan jo høre med ham. Skal dit i morgen.

Gjest germimate
Skrevet

''Er det noen mulighet for bedriftspsykologen kan henvise deg til en annen og kompetent behandler?

''

Siden du ikke får noe utbytte av hjelpen og psykologen ikke har den kunnskap som skal til for å hjelpe deg, mener jeg, så er det jo best om du kan bli henvist videre..Evt må du snakke med fastlegen din og spørre om denne kan henvise deg.

Håper det ordner seg :)

Gjest germimate
Skrevet

''

Siden du ikke får noe utbytte av hjelpen og psykologen ikke har den kunnskap som skal til for å hjelpe deg, mener jeg, så er det jo best om du kan bli henvist videre..Evt må du snakke med fastlegen din og spørre om denne kan henvise deg.

Håper det ordner seg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...