Gjest E Skrevet 12. november 2012 Skrevet 12. november 2012 Hei, jeg er en skolegutt på 17 år. Jeg har vært litt sløv med reguleringen av blodsukkeret mitt i det siste. Men når jeg nå prøver å regulere det så funker det ikke. Jeg spiste akkurat 2 brødskiver. Og før det målte jeg 13.8. Så tokk jeg 8 enheter NovoRapid. (tar til vanlig 2 per brødskive) Og nå går bare bludukkeret mitt opp og ned. Kan måle 2 ganger rett etter værandre på samme finger, og får mellom 12-14. Når jeg egentlig skulle gått ned i blod sukker. Har du noen forslag? 0 Siter
serenity777 Skrevet 12. november 2012 Skrevet 12. november 2012 Du må prøve å skrive på diabetes forummet, dette er psykiatri 0 Siter
Gjest Labolina (type1 diabetes) Skrevet 13. november 2012 Skrevet 13. november 2012 Har du mye følinger? Det kan lett medføre høyt blodsukker som kan være gjenstridig å få ned igjen. Det kroppen produserer av stresshormoner ved lavt blodsukker gjør at man blir mindre følsom for insulin i timesvis i etterkant. Det er lurt å få et overblikk. Å henge seg opp i ett og annet høyt blodsukker vil stort sett bli som å løpe etter en ball. Anbefaler deg å skrive ned alt av hva du spiser, hvor mye insulin du bruker, fysisk aktivitet. Da vil du kanskje få litt mer oversikt. Er det et mønster som går igjen f.eks. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.