Gå til innhold

Diabetes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er en skolegutt på 17 år. Jeg har vært litt sløv med reguleringen av blodsukkeret mitt i det siste. Men når jeg nå prøver å regulere det så funker det ikke. Jeg spiste akkurat 2 brødskiver. Og før det målte jeg 13.8. Så tokk jeg 8 enheter NovoRapid. (tar til vanlig 2 per brødskive) Og nå går bare bludukkeret mitt opp og ned. Kan måle 2 ganger rett etter værandre på samme finger, og får mellom 12-14. Når jeg egentlig skulle gått ned i blod sukker. Har du noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må prøve å skrive på diabetes forummet, dette er psykiatri :)

Gjest Labolina (type1 diabetes)
Skrevet

Har du mye følinger? Det kan lett medføre høyt blodsukker som kan være gjenstridig å få ned igjen. Det kroppen produserer av stresshormoner ved lavt blodsukker gjør at man blir mindre følsom for insulin i timesvis i etterkant.

Det er lurt å få et overblikk. Å henge seg opp i ett og annet høyt blodsukker vil stort sett bli som å løpe etter en ball. Anbefaler deg å skrive ned alt av hva du spiser, hvor mye insulin du bruker, fysisk aktivitet. Da vil du kanskje få litt mer oversikt. Er det et mønster som går igjen f.eks.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...