Gå til innhold

PanikÅngest

Gjest Patrik Nilsson

Anbefalte innlegg

Gjest Patrik Nilsson
Skrevet

Hej Nils Håvard Dahl! Jag är kille på 23år från Sverige med Panikångest i snart 2 år och går på poraxetin 20g varje dag. Har gått bra sen jag flyttade från Åre ner till Oslo för 6 månader sen och nu har jag börjat bli väldigt stressad och spänner mig mycket och får känningar av att stressen börjar igen med följd av panik attacker som det var för. Jag har ingen aning om hur jag riktigt ska vända mig här i norge för hjälp och att få prata med någon. för när jag går runt allmänt så spänner jag mig så pass att jag blir trött i mage, bröst och armar så jag får tungt och andas och blir väldigt stressad i följd av detta. jag får känningar av stikande, bränade och illade känslor i magen och tror det är något fel som är nytt och jag börjar får kallsvätningar att det ska vara något nytt. Jag har nämligen överleft tenstikelcancer vid 18års older och är lite smått rätt för att det ska komma andra saker, nu vad det kan va vet jag inte men känns som något ska komma så fort jag känner något nytt. Jag känner mig otrygg och har ingen att vända mig till vad jag vet nu än att åka hem 100mil till åre för att prata med min läkare. för min medecin börjar ta slut och jag tror jag inte är redo att sluta på dom en för det börjar komma tillbax och jag har inte fått någon fast läkare i norge häller. hur kan jag få en läkare i oslo att prata med?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis du er bosatt i Norge, har du rett til en fastlege. Her finner du en ledig fastlege:

https://tjenester.nav.no/minfastlege/innbygger/visloginside.do

Paroxetin er en av de beste medisinene mot panikkangst. Fortsett med det.

Den andre gode behandlingen er kognitiv terapi (CBT). Fastlegen kan henvise deg til slik behandling. Det tror jeg vil hjelpe deg også mot de andre angstplagene.

Lykke til :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...