Gå til innhold

Er ikke dette veldig rart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Og et tegn på asperger syndrom?

Min datter viste meg på kjøkkenet i dag hele alfabetet på tegnspråk.

Jeg sa "men hvem har lært deg dette?" til det svarte hun at de hadde hatt alfabetet i en time på skolen.

Da jeg sjekket hennes timeplan ser jeg at det stemmer, men hun har altså lært seg hele alfabetet! hun kan det på rams og skriver bokstaver i luften og snakker nå med dette alfabetet.

Jeg har før oppdaget at hun husker veldig bra, hun gjør feks aldri feil på diktat, selv om hun kun leser ordene kvelden før, og hun husker egentlig mye, har aldri feil på prøver.

Derfor tenker jeg kanskje Bella Dotte har rett, kanskje min datter har asperger syndrom.

Jeg vet ikke hva jeg skal føle om den saken nå, på kjøkkenet en dag spurte hun om vi hadde fått resultatene på testene, jeg svarte nei og sa, "men hva vil du da, vil du får asperger syndrom?" hun svarte da "selvfølgelig mamma, jeg vil supermye ha asperger syndrom", jeg tenkte "men det vil ikke jeg", så smilte jeg til henne.

Livet er enklere om min datter ikke har asperger syndrom, men med den kapasiteten på hukommelse så lurer jeg, i tillegg når det sosiale faller så vanskelig for henne hva skal jeg tro?

Ja jeg lurer jo veldig på hva resultatet ble?

Videoannonse
Annonse
Gjest Nickløsheletida
Skrevet

En god husk i seg selv trenger ikke bety asperger syndrom, bare hvis det også er andre ting som tyder i den retning.

Min eldste datter har ekstrem god husk og hun har ikke asperger. Da hun skulle holde tale for faren sin, skrev hun 5 linjer kvelden før og resten av den ganske lange talen rett før vi dro til festlokalet. Da vi kom til festlokalet gikk hun på do og øvde seg og da hun skulle holde talen husket hun hele talen utenatt uten å se på manuskriptet.

Skrevet

En god husk i seg selv trenger ikke bety asperger syndrom, bare hvis det også er andre ting som tyder i den retning.

Min eldste datter har ekstrem god husk og hun har ikke asperger. Da hun skulle holde tale for faren sin, skrev hun 5 linjer kvelden før og resten av den ganske lange talen rett før vi dro til festlokalet. Da vi kom til festlokalet gikk hun på do og øvde seg og da hun skulle holde talen husket hun hele talen utenatt uten å se på manuskriptet.

Hei!

Okey, takk.

Min mann har god hukommelse kanskje det er fra han :-)

Da er jeg glad :-) Jeg vil min datter skal bli godt gift og få karriere og bli lykkelig slik en hver mor vil for sitt barn. Da passer asperger syndrom dårlig inn. Har hun det får vi gjøre så godt vi kan, men jeg vil jo ikke det.

Hun er opptatt av at hun da slipper køen på Tusenfryd og hun mener man er snill når man har asperger syndrom, hun syns min mann er streng og det er fordi han ikke har asperger syndrom, du vet sånne små mennesker trekker noen ganske korte konklusjoner. Forøvrig i mangel av erfaring gjør jeg det selv iblant.

:-) Så det hele handler vel mer om livserfaring enn noe annet.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

Okey, takk.

Min mann har god hukommelse kanskje det er fra han :-)

Da er jeg glad :-) Jeg vil min datter skal bli godt gift og få karriere og bli lykkelig slik en hver mor vil for sitt barn. Da passer asperger syndrom dårlig inn. Har hun det får vi gjøre så godt vi kan, men jeg vil jo ikke det.

Hun er opptatt av at hun da slipper køen på Tusenfryd og hun mener man er snill når man har asperger syndrom, hun syns min mann er streng og det er fordi han ikke har asperger syndrom, du vet sånne små mennesker trekker noen ganske korte konklusjoner. Forøvrig i mangel av erfaring gjør jeg det selv iblant.

:-) Så det hele handler vel mer om livserfaring enn noe annet.

Det er veldig bra at hun har denne holdningen og at hun ser de positive sidene ved det :-)

Skrevet

Det er veldig bra at hun har denne holdningen og at hun ser de positive sidene ved det :-)

Hei!

Okey.

Men min eldste sier hun tror hun har asperger syndrom, men hun har prøvd å late som om hun ikke har det fordi hun vet jeg vil at de ikke skal ha det ?? (det er trist)

Huff tenkte jeg i dag, på en måte er jo det riktig, jeg vil ikke at de skal ha asperger syndrom, men har de det, så takler jeg jo det, jeg vet i det minste hvordan legge livet opp slik at det blir mulig og bra og et godt liv.

Jeg håpet de vokste seg ut av diagnoser, siden disse diagnosene er så diffuse så lurer man jo på hvordan mennesker i løpet av kort tid tester og kommer til asperger syndrom.

Jeg FORSTÅR JO IKKE at min psykiater er 100 % sikker på denne diagnosen, hun sitter jo ikke inne i hjernecellene mine og ser hvordan signalene går og ikke går, eller går feil og helt på tvers av normalen!! Min psykiater sitter helt avslappet der og smiler og sier "Ja men at du har asperger syndrom har jeg aldri en dag tvilt på", så fint tenker jeg, det får meg jo til å bli rolig, men det gir meg ikke svaret på hvorfor i alle dager hun kan se det usynlige??

Det var noen som sa noe lurt om det en dag, eller skrev noe... husker ikke helt hva det var nå, men det beste Gud kunne gjort for meg var å gi meg den ene setningen på hvorfor det er så innlysende!

Gjest Kastanjebrus
Skrevet

Jeg synes du er alt for opptatt av diagnosen din, og om barna dine har det eller ikke.

Jeg blir litt lei med når jeg leser at et barn har slike tanker som datteren din,

Du sier i et annet innlegg at hun ønsker seg det mer enn noe annet.

Du snakker hele tiden om symptomer og tror at det kan være asperger. Men jeg kan ofte si at barna mine også er slik, og de har ikke asperger.

I dag sier du at datteren din tror hun har det, men at hun prøver å skjule det for deg.

Det er jo trist synes jeg.

barn skal være barn synes jeg, og ikke tenke på symptomer og diagnoser.

Skrevet

Kanskje hun vil ha det fordi hun tror du vil hun skal ha det? Hvis du er like glødende opptatt av asperger hjemme som du er her tror hun kanskje at at det vil gi henne mer oppmerksomhet og forståelse fra sin mor. Ikke vet jeg, jeg bare tenker høyt, men unger kan noen ganger si det de tror vi vil høre. Kanskje du skulle tone ned aspergerfokuset litt og se hva som skjer?

Skrevet

Kanskje hun vil ha det fordi hun tror du vil hun skal ha det? Hvis du er like glødende opptatt av asperger hjemme som du er her tror hun kanskje at at det vil gi henne mer oppmerksomhet og forståelse fra sin mor. Ikke vet jeg, jeg bare tenker høyt, men unger kan noen ganger si det de tror vi vil høre. Kanskje du skulle tone ned aspergerfokuset litt og se hva som skjer?

Hei!

Det kom opp for en stund siden pga av skolen.

Vi/jeg tenkte hun hadde vokst fra det, det var det jeg håpet, for livet er enklere uten.

Hjemme snakker vi ikke om det, annet enn at jeg av og til oppfatter noe for bokstavelig. Nei jeg tror ikke hun vil ha det, hun var lei seg den dagen/mer fortvilt.

Jeg tenker nok bare høyt som det heter her inne fordi jeg ikke forstår og fordi jeg ikke har noen å snakke med det om.

Verst er det at jeg ikke ser det selv, egentlig, bare bruddvis.

Skrevet

Jeg synes du er alt for opptatt av diagnosen din, og om barna dine har det eller ikke.

Jeg blir litt lei med når jeg leser at et barn har slike tanker som datteren din,

Du sier i et annet innlegg at hun ønsker seg det mer enn noe annet.

Du snakker hele tiden om symptomer og tror at det kan være asperger. Men jeg kan ofte si at barna mine også er slik, og de har ikke asperger.

I dag sier du at datteren din tror hun har det, men at hun prøver å skjule det for deg.

Det er jo trist synes jeg.

barn skal være barn synes jeg, og ikke tenke på symptomer og diagnoser.

Hei!

Okey, den lille vil ha det, det er vel naturlig.

Min store vil ikke for vil bare være som alle andre og sånn så det ut.

Akkurat nå og sikkert igjen er det vanskelig for meg, sånn er det bare med den saken. Men mye annet og det meste annet er bra, men med det er det mange tanker for meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...