Gjest Geir Engen, helsefagarbeiderstudent Skrevet 13. november 2012 Skrevet 13. november 2012 Hei Takk for at det finnes en slik gratis tjeneste! Jeg tar helsefagarbeiderutdannelse, men min sykepleierutdannede lærer hadde dessverre ikke noe klart svar på mitt spørsmål. Kanskje du har det? Jeg tenker nemlig på medisinsk bruk av steroider; det finnes svært mange pasientgrupper hvor trening er viktig for å opprettholde/gjenvinne et akseptabelt funksjonsnivå. Steroider har som kjent svært god effekt på muskelbygging, derfor lurer jeg på hvorfor dette ikke synes å være særlig utbredt? Jeg tenker selvsagt på moderat/forsvarlig medisinsk bruk. Ser med glede frem til å høre hva du tenker og mener om dette. Mvh 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 13. november 2012 Skrevet 13. november 2012 Det finnes to indikasjoner for dette: 1) Kacheksi - generelt 2) Alvorlige krefttilstander med kacheksi. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.