Gå til innhold

Medisinsk bruk av steroider

Gjest Geir Engen, helsefagarbeiderstudent

Anbefalte innlegg

Gjest Geir Engen, helsefagarbeiderstudent
Skrevet

Hei :) Takk for at det finnes en slik gratis tjeneste! Jeg tar helsefagarbeiderutdannelse, men min sykepleierutdannede lærer hadde dessverre ikke noe klart svar på mitt spørsmål. Kanskje du har det? Jeg tenker nemlig på medisinsk bruk av steroider; det finnes svært mange pasientgrupper hvor trening er viktig for å opprettholde/gjenvinne et akseptabelt funksjonsnivå. Steroider har som kjent svært god effekt på muskelbygging, derfor lurer jeg på hvorfor dette ikke synes å være særlig utbredt? Jeg tenker selvsagt på moderat/forsvarlig medisinsk bruk. Ser med glede frem til å høre hva du tenker og mener om dette. Mvh

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det finnes to indikasjoner for dette:

1) Kacheksi - generelt

2) Alvorlige krefttilstander med kacheksi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...