Gjest meggi1234 Skrevet 13. november 2012 Skrevet 13. november 2012 Jeg er en jente på 18 år, som ikke har fått noen diagnose. Jeg har heller aldri snakket med noen om dette, med untakk av to venner. For flere år siden begynte jeg å få rare følselser og tanker, og gjennom årene har det utviklet seg. Det varierer veldig, men flere ganger i året, i perioder på ca. en måned, får jeg episoder med slike opplevelser. Disse episodene kan forekomme flere ganger i løpet av en dag, men det verste varer bare i noen minutter. Det bygger seg opp merkelige følelser, gode følelser faktisk, men plutselig blir jeg trukket tilbake fra virkeligheten. Jeg mister helt evnen til å tenke logisk, jeg klarer ikke å lese, skrive, og jeg kan heller ikke skjønne hva folk sier til meg, og jeg kan heller ikke snakke ordentlig. Bekjente har sagt at jeg sier bare noen tilfeldige ord som ikke gir mening, eller mumler. Jeg får også merkelige tanker om at verden er helt annerledes enn den egentlig er, og at det er noen dyr/ting som kontrollerer tankene mine. Det er veldig vanskelig å forklare, fordi jeg husker veldig lite fra disse episodene. Flere ganger når jeg har opplevd dette, har jeg vært på en kjent plass, men sliten liksom med å finne vegen.. som om jeg aldri har vært der før. Jeg får også en grusom følelse inni meg som jeg ikke kan beskrive. Jeg har også merket at jeg får smaken av gummi eller plastikk i munnen, og jeg blir veldig varm, og av og til når jeg går kan det virke som om kroppen rykker til den ene siden. Når disse episodene er over, får jeg gradvis evnen til å tenke riktig tilbake. I flere timer etter disse episodene er jeg veldig trøtt, deprimert, sliter med å se gleden i ting, og vanskelig for å konsentrere meg. Dette er veldig slitsomt, og ikke minst skremmende fordi jeg ikke helt vet hva det er. Kan det være schizofreni? Hva burde jeg gjøre? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.