Gjest Christian CK Skrevet 14. november 2012 Skrevet 14. november 2012 Jeg er 28år og begynner å lure på om jeg holder på å utvikle diabetes. Jeg har alltid vært veldig glad i sukker, og har hatt et stort inntak av dette. Nå får jeg plutselig behov for sukker, og av og til trenger sukker for å klare å slappe av. Jeg er konstant tørst, og må på do opptil 10ganger iløpet av en dag. Jeg er i ok form og trener regelmessig (2-3dager i uka på treningsstudio) Bør jeg kontakte lege? Ser dette dårlig ut for meg? Hvordan får man sjekket om man har det eller ikke? 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. november 2012 Skrevet 14. november 2012 Bestill time hos fastlegen din og forklar det du har skrevet her så vet nok han hvordan man går frem videre. ) 0 Siter
Gjest Nemlig Hemlig Skrevet 14. november 2012 Skrevet 14. november 2012 Du kan ta en blodsukker måling, det taes relativt kjapt hos en lege. Sukkerhunger er vel ikke ett tegn så vidt jeg vet, det er mere når man tar for mye insulin. Det med tissing kan selvfølgelig være betinget av helt andre ting. Men det er jo ikke noe vits i å berolige deg, det er veldig enkelt å finne ut om man har diabetes. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 14. november 2012 Skrevet 14. november 2012 Det er vel verdens diabetesdag i dag. Så hvis du rekker innom et apotek 1 så får du målt blodsukkeret gratis. Det er jo en start ) 0 Siter
Gjest Labolina Skrevet 15. november 2012 Skrevet 15. november 2012 Få sjekket et fastende blodsukker hos legen din. Sterk tørste og mye urin er vanlige diabetessymptomer. Ellers er det mye nyttig info på diabetesforbundets nettsider - diabetes.no Håper du finner ut av det! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.