Gjest Venninnen hennes Skrevet 14. november 2012 Skrevet 14. november 2012 Jeg ble kjent med en kjempegrei jente/dame da vi begge var frivillig innlagt på psykiatrisk for noen år siden... Siden den tid har vi beholdt kontakten, i perioder nærmest daglig (ikke så ofte i det siste). Da jeg ble skrevet ut fra sykehuset etter en måned (grunnet depresjon) ble hun tvangsinnlagt. Hun fikk utløst en tung psykoselidelse og ble på sykehuset i flere år... På den tiden hun var innlagt klarte hun (som ung voksen) i permisjonstider og gjennom andre pasienter å pådra seg et rusproblem (tyngre stoffer). Nå har hun vært ute i noen måneder, og slik jeg forstår det ruser hun seg daglig... Jeg hadde i det lengste håpet at hun ville bli innlagt igjen, slik at noen kunne stoppe/ha kontroll med rusproblemet, men der ser ikke ut til å skje... Jeg vil ha kontakt med henne, men synes at det er vanskelig å forholde seg til rusproblemet. Har selv en far som er narkoman, har ikke så mange positive erfaringer med det. Prøver å støtte henne via meldinger og slikt, men føler vel ikke at min støtte gjør noe fra eller til... Hun er del av et etablert rusmiljø nå og har fått andre venner. Hun vil at vi skal møtes, og det vil jeg også, men jeg synes likevel at det blir vanskelig... Det er tøft å se en så flott person gå til grunne... Noen råd for hvordan jeg kan forholde meg til dette? 0 Siter
Bløtkaka Skrevet 14. november 2012 Skrevet 14. november 2012 Kanskje ett kompromiss å forlange at hun alltid skal være edru/urusa når hun tar kontakt eller er sammen med deg, og forlange at du ikke skal være problemløser for henne. Fungerer dette (jeg vet at det kan fungere) er topp, hvis ikke... vel, da.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.