Gjest poncho Skrevet 14. november 2012 Skrevet 14. november 2012 Ja, jeg har det bedre nå enn før. Nå er det nesten helt stille oppe i hodet. Vidunderlig! Men allikevel har jeg den følelsen av at jeg jukser; at jeg burde klart å hamle opp i dette i kraft av meg selv. Er det ikke normalt å ha brølende stemmer oppe i hodet? Alle har da stemmer i hodet! Hvorfor klarer ikke jeg å hamle opp med det? Svak? Det er det jeg frykter. Du er ikke svak !!!. Jeg synes du derimot er veldig sterk som tørr psykologisk hjelp for dine problemer og som gjør noe med dette. I mine øyne er du da sterk. Jeg vet om veldig mange personer som hadde trengt hjelp, men som ikke oppsøker dette fordi de er redde for å bli stemplet psykisk syk. Jeg er psykisk syk, det regner jeg med at du også har innsett at du er? Da er det jo også naturlig å stå på medisiner for dette. Nyt å ha det så bra som du har det nå, og det er IKKE naturlig å ha brølende stemmer i hodet. Hadde det vært naturlig hadde kanskje ikke medisinen heller stoppet det? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 14. november 2012 Skrevet 14. november 2012 Ja, jeg har det bedre nå enn før. Nå er det nesten helt stille oppe i hodet. Vidunderlig! Men allikevel har jeg den følelsen av at jeg jukser; at jeg burde klart å hamle opp i dette i kraft av meg selv. Er det ikke normalt å ha brølende stemmer oppe i hodet? Alle har da stemmer i hodet! Hvorfor klarer ikke jeg å hamle opp med det? Svak? Det er det jeg frykter. Jeg har ikke stemmer i hodet - ikke fordi jeg er sterk, men fordi jeg har vært heldig. 0 Siter
Gondor Skrevet 14. november 2012 Forfatter Skrevet 14. november 2012 Du er ikke svak !!!. Jeg synes du derimot er veldig sterk som tørr psykologisk hjelp for dine problemer og som gjør noe med dette. I mine øyne er du da sterk. Jeg vet om veldig mange personer som hadde trengt hjelp, men som ikke oppsøker dette fordi de er redde for å bli stemplet psykisk syk. Jeg er psykisk syk, det regner jeg med at du også har innsett at du er? Da er det jo også naturlig å stå på medisiner for dette. Nyt å ha det så bra som du har det nå, og det er IKKE naturlig å ha brølende stemmer i hodet. Hadde det vært naturlig hadde kanskje ikke medisinen heller stoppet det? Jeg får diskutere dette inngående med min psykiater. Du fikk meg til å tenke: hvis det hadde vært naturlig med brølende stemmer hadde ikke medisinene gjort noe fra eller til? Kanskje det? Men jeg klarer ikke å fri meg fra den tanken at jeg jukser! Jeg har det ikke godt med dette. Jeg føler at jeg snart må komme til en konklusjon for min egen sjelefreds skyld. 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 14. november 2012 Skrevet 14. november 2012 Ja, jeg har det bedre nå enn før. Nå er det nesten helt stille oppe i hodet. Vidunderlig! Men allikevel har jeg den følelsen av at jeg jukser; at jeg burde klart å hamle opp i dette i kraft av meg selv. Er det ikke normalt å ha brølende stemmer oppe i hodet? Alle har da stemmer i hodet! Hvorfor klarer ikke jeg å hamle opp med det? Svak? Det er det jeg frykter. Jeg har ikke stemmer i hodet. Og jeg kjenner ingen som har fortalt at de har det heller. 0 Siter
Gondor Skrevet 14. november 2012 Forfatter Skrevet 14. november 2012 Jeg har ikke stemmer i hodet - ikke fordi jeg er sterk, men fordi jeg har vært heldig. Nei, nå blir det for mye for meg. Nå gjør jeg som katten gjør om dagen, gjemmer ansiktet under potene og forsvinner inn i drømmenes rike. Takk for følge og inderlig god natt! 0 Siter
Merlenoir Skrevet 14. november 2012 Skrevet 14. november 2012 Nei, selvfølgelig ikke. Det er bare så vanskelig å skille mellom hjernevirksomhet og sjel. Jeg er så usikker. Kan jeg gå inn i noe åndelig praksis med medisiner svirrende rundt i hodet? Uff, er det ikke bare juks alt sammen? Hvis en har noe som hjelper mot det vonde så er det da riktig å bruke det!!! Er det forresten mindfulness du skriver om (det virker helt likt ut fra det du skriver)? Jeg vil ikke betegne det som åndelig, men derimot en nyttig måte å takle en rekke utfordringer på. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.