Gå til innhold

Kunne jeg ha nytte av å bytte ssri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har diagnose Paranoid Schizofreni, jeg er i remisjon, og har ikke vært psykotisk på flerfoldige år (sist var rundt 2001-2002). Men i tillegg til schizofrenien, eller om det er en del av den, så har jeg nevrotiske plager, og negative symptomer på schizofreni. (tiltaksløshet/isolasjon, veldig sterk ambivalens).

Jeg har gått på zyprexa i 10 år snart nå, og det har vært en suksess mot de positive symptomene som var selvhenføring og følelsen av krig mellom satan og gud i hodet, tankeinserting ol.

Men det jeg sliter mest med nå er å i det hele tatt gjøre noe, i tillegg til tiltaksløsheten så er jeg veldig plaget av angst. Og er veldig lett påvirkelig av ting jeg ser i media ol. Feks i natt sov jeg ikke i det hele tatt, for jeg ble så oppgjaget over nyhetene.

Jeg ønsker meg mindre angst, og mindre isolasjon. Går på zoloft 150mg. Jeg er ikke særlig deprimert, tror ikke jeg har hatt en depresjon siden jeg var tenåring.

Ettersom jeg har relativt mye angst selv om jeg går på zoloft, er det noe som kan hjelpe bedre? Evnt doseøkning? Takker for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er sikkert ikke det svaret du vil ha, men allikevel: slutt å se på TV, slutt å les aviser! Respekter din følsomhet og hold deg unna. Her går det i tankeløse komedier.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Min mening er at første endring bør være å øke til 200 mg.

Skrevet

Min mening er at første endring bør være å øke til 200 mg.

ok takk

Skrevet

Dette er sikkert ikke det svaret du vil ha, men allikevel: slutt å se på TV, slutt å les aviser! Respekter din følsomhet og hold deg unna. Her går det i tankeløse komedier.

Nja, det er å gi angsten enda mere spillerom. Det å la den få enda mere hindringer for normal livsførsel.

Skrevet

''mindre isolasjon''

Tror du dette kan komme seg med medisiner?

Eller er det noe du må jobbe hardt med selv?

Bare lurer for jeg har det slik og. Har lyst å komme meg ut, gjøre noe og være med folk. Men her sitter jeg. Hva har du tenkt å gjøre for å klare det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...