Gå til innhold

Et liv reddet:)

Gjest Et_liv_i_behold

Anbefalte innlegg

Gjest Et_liv_i_behold
Skrevet

Fikk prate med vedkommende som truet med selvmord!

Politiet hadde ikke kontaktet foreldrene hans likevel men heller han direkte!

Jeg spurte hvordan det gikk og da svarte han at det gikk bedre enn noen gang:)

Han svarte med å si "tusen takk" og sa til og med unnskyld fordi at han hadde gjort meg så bekymret!

Jeg sa det gikk greit men at det viktigste var at han var i livet!

Jeg gjorde alt etter boken, mer kunne jeg ikke gjøre, og det at jeg reagerte som jeg gjorde og pratet med han og til slutt kontaktet politiet reddet livet hans!

Han sa at han ikke tenkte på selvmord lenger pga meg og at han hadde roet seg ned etter samtalen med politiet!

Jeg er rett og slett stolt også nå over at jeg faktisk har reddet et liv!

Men jeg har vertfall lært av dere at det holder med å "lytte" til en person enn å drive et eget psykolog kontor!

Men hvis dette skjer en gang til at noen truer med selvmord vet jeg faktisk hva jeg skal gjøre!

Tusen takk alle sammen for gode råd!

Nå kan jeg bare nyte resten av dagen med et liv i behold og spise den velfortjente kveldsmaten jeg enda ikke har fått i meg!

Jeg har ikke spist siden i dag tidlig på skolen pga bekymring og telefoner hit og dit og driving av dette "psykolog firmaet".

Håper vertfall at ingen andre vil bruke meg som psykolog lenger!

Jeg kan ikke det når jeg tidligere har vært alvorlig psykisk syk!

Men tusen takk for hjelpen:)

Mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt det gikk bra:)

Denne fyren står forøvrig for meg som en skikkelig dramaqueen.....sånne folk er fryktelig irriterende og ikke så rent lite selvsentrerte;)

Skrevet

Bra at det gikk bra da, og at det er bra med deg. Jeg har selv sluttet å bry meg så mye med slike dramatiske mennesker.

Husker da jeg flyttet hjemmefra som 15-åring og måtte "redde" en venninne hver kveld fra å hoppe i sjøen. Jeg trodde egentlig ikke hun kom til å gjøre noe, men jeg torde heller ikke la være å se etter henne. Jeg har ingen kontakt med henne idag, jeg orker bare ikke mennesker som truer med slike ting lengre.

Gjest Et_liv_i_behold
Skrevet

Bra at det gikk bra da, og at det er bra med deg. Jeg har selv sluttet å bry meg så mye med slike dramatiske mennesker.

Husker da jeg flyttet hjemmefra som 15-åring og måtte "redde" en venninne hver kveld fra å hoppe i sjøen. Jeg trodde egentlig ikke hun kom til å gjøre noe, men jeg torde heller ikke la være å se etter henne. Jeg har ingen kontakt med henne idag, jeg orker bare ikke mennesker som truer med slike ting lengre.

Jeg har også selv erfaring med selvmordsproblematikk og har erfaring at mange unge sliter med dette, men at dette som regel skyldes ting som ikke er så store, men som virker store for dem, og min erfaring er at de fleste vokser dette av seg i mange tilfeller, slik som jeg har gjort! Jeg hadde flere alvorlige selvmordsforsøk i ungdommen, helt til jeg ble "voksen" og innså hvor barnslig jeg var som ropte etter hjelp på denne måten, så derfor bestemte jeg meg for å vokse fra dette! Men mine forsøk skyldtes som regel alvorlig psykisk sykdom som gjorde at jeg mistet grep om realiteten, men når sykdommen ble stabil stoppet også forsøkene opp! Det var da jeg innså hvor vondt jeg gjorde andre mennesker og hvor selvopptatt jeg var! Jeg bestemte meg da for å aldri svikte dem igjen!

Skrevet

Gratulerer med dagen /kvelden til deg.

Så bra at det ordnet seg, han "hentet seg fint inn", din venn.

Lykke til framover, kanskje du fortsetter "karrieren" i psykolog-bransjen som yrke/ profesjonell :-))

Gjest fruitcake
Skrevet

Godt det gikk bra:)

Denne fyren står forøvrig for meg som en skikkelig dramaqueen.....sånne folk er fryktelig irriterende og ikke så rent lite selvsentrerte;)

Du mente vel "dramaking"? :P

Skrevet

Du mente vel "dramaking"? :P

Joda, men det hørtes så merkelig ut å si dramaking :P

Dra-making lissom :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...