Madelenemie Skrevet 16. november 2012 Skrevet 16. november 2012 Hei! Jeg vet ikke helt hva svare deg. Både fordi det er fint å være vanlig og ganske fint å forsvinne :-) Men det spørs vel hvordan forsvinne du mener? Det er fint å engasjere seg, men ikke irritere seg, syns nå jeg. Jeg liker ikke irritasjon. Jeg syns som jeg skrev det er å forstå at du ble lei deg, og jeg forstår ikke hvorfor han skulle ta dette opp når han var så lite flink på å møte deg på disse følelsene dine. Som jo er dine, og jeg forstår at uansett hvor mange ganger jeg sier at du er søt, ja riktig vakker så tar du det ikke helt til deg. Det er derfor ikke utseende ditt det er noe galt med, men din egen tanke og følelse om deg selv. Da jeg selv hadde tilsvarende lav selvtillit, men da på at jeg føler jeg fremstår som mindre intelligent fordi forstår ikke retoriske spørsmål og forstår så sent helt vanlige ting :-) osv... så svarte min psykiater "det er det verste tullet jeg har hørt, du er søt, smart og intelligent å hevde noe annet er krenkende", jeg ble skikkelig glad da, og hun skrev det også, så jeg har det på min mail :-) Kanskje må din psykolog være mer reservert på hva han sier etter at dere inngikk klemmealliansen, eller hva det er. Jeg syns det er fint med psykiatere og psykologer som våre, men jeg stiller spørsmål om hvor mye av ditt oxytocin du skal kanalisere ut mot så mye han, kanskje får dette deg til å ikke se køen av andre menn som venter på deg :-) Det er mange flotte menn, du var ute med 7 stykker i går, la en av dem eller noen annen trekke vinnerloddet, som er deg :-) Håper det går bedre snart. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 16. november 2012 Forfatter Skrevet 16. november 2012 Jeg tolket ikke, du skrev rett ut i hovedinnlegget at du lurte på om han mente at du så ut som en demon. Hm, jeg mente det som et retorisk spørsmål, jeg da. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 16. november 2012 Forfatter Skrevet 16. november 2012 Hei! Jeg vet ikke helt hva svare deg. Både fordi det er fint å være vanlig og ganske fint å forsvinne :-) Men det spørs vel hvordan forsvinne du mener? Det er fint å engasjere seg, men ikke irritere seg, syns nå jeg. Jeg liker ikke irritasjon. Jeg syns som jeg skrev det er å forstå at du ble lei deg, og jeg forstår ikke hvorfor han skulle ta dette opp når han var så lite flink på å møte deg på disse følelsene dine. Som jo er dine, og jeg forstår at uansett hvor mange ganger jeg sier at du er søt, ja riktig vakker så tar du det ikke helt til deg. Det er derfor ikke utseende ditt det er noe galt med, men din egen tanke og følelse om deg selv. Da jeg selv hadde tilsvarende lav selvtillit, men da på at jeg føler jeg fremstår som mindre intelligent fordi forstår ikke retoriske spørsmål og forstår så sent helt vanlige ting :-) osv... så svarte min psykiater "det er det verste tullet jeg har hørt, du er søt, smart og intelligent å hevde noe annet er krenkende", jeg ble skikkelig glad da, og hun skrev det også, så jeg har det på min mail :-) Kanskje må din psykolog være mer reservert på hva han sier etter at dere inngikk klemmealliansen, eller hva det er. Jeg syns det er fint med psykiatere og psykologer som våre, men jeg stiller spørsmål om hvor mye av ditt oxytocin du skal kanalisere ut mot så mye han, kanskje får dette deg til å ikke se køen av andre menn som venter på deg :-) Det er mange flotte menn, du var ute med 7 stykker i går, la en av dem eller noen annen trekke vinnerloddet, som er deg :-) Håper det går bedre snart. Dette er noe av det fineste noen noengang har skrevet/sagt til meg! Tusen takk! Jeg menser også det at slikt kan man ikke som behandler ta opp hvis man ikke er forberedt og vet hva man gjør. Det gjør meg egentlig ganske skuffet. Og jeg er så forvirret siden han ellers alltid er så omtenksom og snill. Det var veldig koselig i går, og det er blitt lettere for meg å prate med folk, jeg kan i grunnen snakke med hvem som helst. (Til dere andre: Og M skal liksom være autist??) 0 Siter
Madelenemie Skrevet 16. november 2012 Skrevet 16. november 2012 Dette er noe av det fineste noen noengang har skrevet/sagt til meg! Tusen takk! Jeg menser også det at slikt kan man ikke som behandler ta opp hvis man ikke er forberedt og vet hva man gjør. Det gjør meg egentlig ganske skuffet. Og jeg er så forvirret siden han ellers alltid er så omtenksom og snill. Det var veldig koselig i går, og det er blitt lettere for meg å prate med folk, jeg kan i grunnen snakke med hvem som helst. (Til dere andre: Og M skal liksom være autist??) Hei! :-) 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 16. november 2012 Forfatter Skrevet 16. november 2012 Hei! :-) Hei! Nå har han skrevet mail til meg og "etterlyst" meg... Det er jo hyggelig, det, men jeg er litt sur på ham og vet ikke om jeg skal svare... eller hvis jeg svarer, skal jeg være bare hyggelig tilbake, eller bør jeg nevne dette, eller si at jeg ikke har det så bra? Jeg har det jo bra, sånn ellers. Jeg klarer å heve meg over det - til en viss grad. Jeg er langsint, forstår jeg. Eller tregsint. Jeg går og gnager på ting. Det er i dag to måneder siden dette skjedde. I mellomtiden har jeg vært på Utøya og i Tromsø og hatt to besøk til av psykologen, i tillegg til alt det andre rare og normale som har skjedd. Mye å lure på. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 16. november 2012 Skrevet 16. november 2012 Hei! Nå har han skrevet mail til meg og "etterlyst" meg... Det er jo hyggelig, det, men jeg er litt sur på ham og vet ikke om jeg skal svare... eller hvis jeg svarer, skal jeg være bare hyggelig tilbake, eller bør jeg nevne dette, eller si at jeg ikke har det så bra? Jeg har det jo bra, sånn ellers. Jeg klarer å heve meg over det - til en viss grad. Jeg er langsint, forstår jeg. Eller tregsint. Jeg går og gnager på ting. Det er i dag to måneder siden dette skjedde. I mellomtiden har jeg vært på Utøya og i Tromsø og hatt to besøk til av psykologen, i tillegg til alt det andre rare og normale som har skjedd. Mye å lure på. Hei! Da har du det som meg, jeg har det bra, men på enkelte områder sliter jeg veldig disse dagene, men likevel i sum er livet bra! Dette fordi jeg har lister og oversikter jeg kan knapt falle ned i noe hull med hele dette systemet! Jeg tar på vegger, og går frem og tilbake og sier setninger 100 ganger og blir fornøyd av rytmen på det, så ser jeg på klokken blir stresset forter meg gjøre småtingene jeg skal! Klarer ikke lese bare vandrer rundt og oppfører meg akkurat som utviklings forstyrret, det var en merkelig trøst å lese om utviklingsforstyrrelse på nettet tidligere da tenkte jeg "jaså så det er akkurat sånn det er". Kanskje både du og jeg må bli flinkere til å slippe mer taket, jeg vet ikke, men det ville i så fall betydd at du sier til din psykolog akkurat hvorfor det såret deg. Og at jeg sier til min psykiater at det er faktisk tungt for meg til tider å bære rundt på denne utviklingsforstyrrelsen også late som ingenting, som man ikke ser noe sted, men som sitter inni hodet, godt gjemt, ja til jeg åpner munnen i vertfall. Eller tar tastaturet for meg. Jeg sitter og tenker i en stol nå, skal tenke ca 10 min til, så skal jeg tegne med min datter, lovet henne det, jeg gleder meg. Takk for at du skrev jeg bor i et snobbeområde, ja jeg gjør jo det og kanskje var det lettere hvis jeg bodde der du bor? men det er som det er, nå må jeg finne en løsning. Jeg tror jeg vil være flinkere på å være den jeg er, men jeg vet ikke helt hvordan man tør det, jeg mener jeg stopper jo opp foran ting og ser på dem og tar på dem, men fordi jeg vet dette er et avvik, prøver jeg å ikke ta på, ikke bli fanget av alt som fanger meg inn. Vil være veldig normal jeg. Du er riktig flink på å minne meg på visse ting. Jeg skjulte for deg alle ordene og setningene jeg ikke forstod, det var derfor jeg ble lei meg etter turen og holdt meg for meg selv, jeg forstår ikke Bella Dotte så fort som ordene går, når vi skriver er det lettere. hvis jeg ikke trenger å forstå og hvis du ikke ler av meg når jeg bare ikke forstår, alt jeg vil forstå, så skal jeg besøke deg, om du vil? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.