Gå til innhold

Snakke med folk man ikke kjenner.

Anbefalte innlegg

Gjest germimate
Skrevet

Jeg skal kjøre sammen med en mann jeg aldri har snakket med, og som ikke er norsk (usikker på hvor godt norsk han snakker).

Det blir pinlig hvis ingen av oss snakker. Men jeg VIL gjennomføre dette.

Tips og råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær og vind er noe folk er opptatt av, og årstider.

Gjest germimate
Skrevet

Vær og vind er noe folk er opptatt av, og årstider.

Kan jo ikke snakke om det i 45 minX2 heller... :)

Skrevet

Kan jo ikke snakke om det i 45 minX2 heller... :)

Nei, folk er opptatt av høytider og, nå nærmer det seg jul. Og tv programmer ser jo noen på, det går an å prate om. Begynn med en ting, så bygger du videre på det :)

Gjest germimate
Skrevet

Nei, folk er opptatt av høytider og, nå nærmer det seg jul. Og tv programmer ser jo noen på, det går an å prate om. Begynn med en ting, så bygger du videre på det :)

Usj.. jeg gruer neg og har gjort det en stund. Vet det er bortkastet tid og energi å grue seg, men det vil ikke følelsene mine være med på. Så jeg prøver å være litt forberedt, noe mer får jeg ikke gjort likevel. Alternativet er å unnvike - men det er ikke aktuelt lenger.

Skrevet

Usj.. jeg gruer neg og har gjort det en stund. Vet det er bortkastet tid og energi å grue seg, men det vil ikke følelsene mine være med på. Så jeg prøver å være litt forberedt, noe mer får jeg ikke gjort likevel. Alternativet er å unnvike - men det er ikke aktuelt lenger.

Hopp i det, det går nok sikkert bra :-)

Men ikke gøy med pinelig taushet. Kanskje han prater og?

Skrevet

''Det blir pinlig hvis ingen av oss snakker. Men jeg VIL gjennomføre dette.

''

Ikke tenkt at du/dere må snakke absolutt hele tiden. Jeg synes det er anmassende med folk som for enhver pris må prate, om ikke praten da går løst og lett av seg selv.

Du kan jo spørre litt om hvor han er fra og hva han driver med. Evt. snakke litt om vær og jul, om førstnevnte blir for personlig.

Og som sagt - at dere ikke prater hele tiden er helt ok.

Gjest germimate
Skrevet

Hopp i det, det går nok sikkert bra :-)

Men ikke gøy med pinelig taushet. Kanskje han prater og?

Tror det hadde vært lettere om han var norsk. Jeg har dessuten en dialekt som kona hans har problemer med å forstå :)

Skrevet

Tror det hadde vært lettere om han var norsk. Jeg har dessuten en dialekt som kona hans har problemer med å forstå :)

Fortsår at det ikke er lett, synes til og med danske leger er vanskelig å prate med jeg. Men det går nå.

Skrevet

Tauset er ikke nødvendigvis pinlig. Hvis dere småprater litt først, så kan dere godt være litt stille også. Han har sikkert på radioen i bilen, så kan dere høre på den i stillhet. Småpraten kan handle om været, årsaken til turen, litt om stedet dere skal til, felles kjente, sportsresultater, etc.

Turen tar 1.5 timer? Det er jo ikke særlig lenge egentlig :-) Ikke tenk så mye på det, bare gjennomfør, det er fort overstått.

Gjest germimate
Skrevet

Tauset er ikke nødvendigvis pinlig. Hvis dere småprater litt først, så kan dere godt være litt stille også. Han har sikkert på radioen i bilen, så kan dere høre på den i stillhet. Småpraten kan handle om været, årsaken til turen, litt om stedet dere skal til, felles kjente, sportsresultater, etc.

Turen tar 1.5 timer? Det er jo ikke særlig lenge egentlig :-) Ikke tenk så mye på det, bare gjennomfør, det er fort overstått.

Takk for svar :)

Gjest germimate
Skrevet

''Det blir pinlig hvis ingen av oss snakker. Men jeg VIL gjennomføre dette.

''

Ikke tenkt at du/dere må snakke absolutt hele tiden. Jeg synes det er anmassende med folk som for enhver pris må prate, om ikke praten da går løst og lett av seg selv.

Du kan jo spørre litt om hvor han er fra og hva han driver med. Evt. snakke litt om vær og jul, om førstnevnte blir for personlig.

Og som sagt - at dere ikke prater hele tiden er helt ok.

Takk for svar :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...