Gå til innhold

Konstruktive tanker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er stor forskjell på lite ap og ingen ap, har innsett at jeg klarer meg ikke uten. Det er en grense for hvor lite jeg kan ta, må holde meg innenfor denne grensen. Går jeg under det blir jeg syk, får tanker og opplevelser som skremmer meg. Siden jeg innser dette, har jeg vel god sykdomsinnsikt og tenker fornuftig?

Har et ønske om å takle ting uten medisin, samboeren min sier jeg må ikke gjøre det. Har tenkt at det er ikke sykdom, det er "åndelige utfordringer" som jeg ikke takler. Føler det er et nederlag, det er en svakhet. Men enten det er sykdom eller åndelig, det er negativt for meg. Da må det vel være rett å ta medisin? Kanskje trenger jeg enda høyere dose, men nå klarer jeg iallefall holde hodet over vannet :-)

Tenker jeg rett nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil ned i vekt. Men jeg har ikke lyst å være syk. Har jo tenkt at jeg kunne vært syk noen mnd, da vil jeg gå ned i vekt. Men det er ikke gøy for verken meg eller mine omgivelser, så får heller prøve så godt jeg kan å spise sunt. For mine "åndelige" evner tar knekken på meg. Blir syk av dem, da er det vel sykdom da?

Skrevet

Det er fornuftige tanker, jeg håper du sparer på innlegget ditt og kan minne deg selv på dette du når du blir i tvil. Det er ingen svakhet å ta medisiner; du har din sykdom og trenger medisinering mens andre har diabetes og trenger insulin, det er modenhet, styrke og innsikt å ta de medisiner man trenger.

Skrevet

Det er fornuftige tanker, jeg håper du sparer på innlegget ditt og kan minne deg selv på dette du når du blir i tvil. Det er ingen svakhet å ta medisiner; du har din sykdom og trenger medisinering mens andre har diabetes og trenger insulin, det er modenhet, styrke og innsikt å ta de medisiner man trenger.

Tusen takk for det :-)

Er jo som dette jeg vil tenke, håper jeg ikke skifter tanker igjen. Er som å skifte personlighet, men skal holde fast på dette nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...