Gå til innhold

"Terrortelefoner"

Gjest Lar meg ikke lure!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver eneste dag, gjerne flereganger om dagen ringer det svindlere som utgir seg for å være fra Microsoft. Har lest om dette og politiet er informert men kan ikke gjøre noe. Det ringes fra utlandet. De ringer for å tappe datamaskinen eller for å få folk til å ringe tilbake. De ringer bare på hustelefon.

Ringer også tidlig om morgenen i helgene. Dette begynner å bli veldig plagsomt!!

Har prøvd forskjellig taktikk. Svare og si at jeg ikke er interessert og slenge på røret. Svare et sekund for så å legge på. Og nå la det ringe og ringe uten å svare. Uansett så gir de seg ikke og ringer ustanselig tilbake. Har lest om folk som har konfrontert svindlerne og da blitt drapstruet. ( Så orker ikke gjøre det.)

Hva i kan jeg gjøre for å få stopp på dette??

Videoannonse
Annonse
Gjest AppleSlice
Skrevet

Slå av lyden på telefonen dersom de ringer før du er stått opp. Lagre telefonnr slik at du ser hvem det er som ringer og dermed slipper du å ta den.

Hva har dette med forum for psykiatri å gjøre?

Skrevet

Slå av lyden på telefonen dersom de ringer før du er stått opp. Lagre telefonnr slik at du ser hvem det er som ringer og dermed slipper du å ta den.

Hva har dette med forum for psykiatri å gjøre?

Har gjort det.

Tenkte psykiateren eller andre kunne svart meg hvordan man takler slik plagsom atferd..

Beklager hvis det plaget deg at jeg spurte her. ;-)

Skrevet

Har du mulighet til å blokkere enkelte numre på telefoen din? Trykk bare avbryt når de ringer. Evt. ta telefonen og kjør et eller annet med kjempehøy lyd rett i røret, en sånn 17. mai-bærte som låter som en tåkelur kanskje? Om du skulle ha noe slikt. Det hjelper kanskje ikke, men...

Skrevet

Har du mulighet til å blokkere enkelte numre på telefoen din? Trykk bare avbryt når de ringer. Evt. ta telefonen og kjør et eller annet med kjempehøy lyd rett i røret, en sånn 17. mai-bærte som låter som en tåkelur kanskje? Om du skulle ha noe slikt. Det hjelper kanskje ikke, men...

Nei kan dessverre ikke blokkere enkelte telefonnummre.. He, he forslaget ditt hadde kanskje vært noe!

Skrevet

Ta telefonen. Legg den til side til de legger på. Gjenta (mange ganger) om nødvendig. Funker som fjell på innpåslitne selgere (og sikkert andre) man har prøvd å avvise på en høflig måte først :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...