Gjest Lar meg ikke lure!! Skrevet 15. november 2012 Skrevet 15. november 2012 Hver eneste dag, gjerne flereganger om dagen ringer det svindlere som utgir seg for å være fra Microsoft. Har lest om dette og politiet er informert men kan ikke gjøre noe. Det ringes fra utlandet. De ringer for å tappe datamaskinen eller for å få folk til å ringe tilbake. De ringer bare på hustelefon. Ringer også tidlig om morgenen i helgene. Dette begynner å bli veldig plagsomt!! Har prøvd forskjellig taktikk. Svare og si at jeg ikke er interessert og slenge på røret. Svare et sekund for så å legge på. Og nå la det ringe og ringe uten å svare. Uansett så gir de seg ikke og ringer ustanselig tilbake. Har lest om folk som har konfrontert svindlerne og da blitt drapstruet. ( Så orker ikke gjøre det.) Hva i kan jeg gjøre for å få stopp på dette?? 0 Siter
Gjest AppleSlice Skrevet 15. november 2012 Skrevet 15. november 2012 Slå av lyden på telefonen dersom de ringer før du er stått opp. Lagre telefonnr slik at du ser hvem det er som ringer og dermed slipper du å ta den. Hva har dette med forum for psykiatri å gjøre? 0 Siter
Gjest Lar meg ikke lure!! Skrevet 15. november 2012 Skrevet 15. november 2012 Slå av lyden på telefonen dersom de ringer før du er stått opp. Lagre telefonnr slik at du ser hvem det er som ringer og dermed slipper du å ta den. Hva har dette med forum for psykiatri å gjøre? Har gjort det. Tenkte psykiateren eller andre kunne svart meg hvordan man takler slik plagsom atferd.. Beklager hvis det plaget deg at jeg spurte her. ;-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. november 2012 Skrevet 15. november 2012 Har du mulighet til å blokkere enkelte numre på telefoen din? Trykk bare avbryt når de ringer. Evt. ta telefonen og kjør et eller annet med kjempehøy lyd rett i røret, en sånn 17. mai-bærte som låter som en tåkelur kanskje? Om du skulle ha noe slikt. Det hjelper kanskje ikke, men... 0 Siter
Gjest Lar meg ikke lure!! Skrevet 15. november 2012 Skrevet 15. november 2012 Har du mulighet til å blokkere enkelte numre på telefoen din? Trykk bare avbryt når de ringer. Evt. ta telefonen og kjør et eller annet med kjempehøy lyd rett i røret, en sånn 17. mai-bærte som låter som en tåkelur kanskje? Om du skulle ha noe slikt. Det hjelper kanskje ikke, men... Nei kan dessverre ikke blokkere enkelte telefonnummre.. He, he forslaget ditt hadde kanskje vært noe! 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 15. november 2012 Skrevet 15. november 2012 Ta telefonen. Legg den til side til de legger på. Gjenta (mange ganger) om nødvendig. Funker som fjell på innpåslitne selgere (og sikkert andre) man har prøvd å avvise på en høflig måte først 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.