Gå til innhold

SSRI

Gjest Småblikk 1963

Anbefalte innlegg

Gjest Småblikk 1963
Skrevet

Hei. Jeg har slitt med angst, panikkangst / helseangst di siste 7 mnd. Etter en rekke undersøkelser så er det ikke påvist noe galt med hjerte som jeg har bekymret meg for. Det hele har vell startet etter mye bekymringer i jobb, privatlivet og økonomi møtte vel veggen. I juni begynte jeg på cipralex 5 mg og så 10 mg frem til først i oktober så gikk jeg over til Zoloft 25 og så 50 mg og nå 75, 3 dg gått på det. Nå vil psykiateren min at jeg skal prøve og seponere meg ned på medesin. Er litt sån betenkt men samtidig litt inntressert i og prøve selv om jeg kjenner noe angst ennå. Angsten er også nå knyttet til medesin liker den ikke noe særlig pga bivirkninger, synes det er rart at bivirkningene fortsatt skal være der. Med cipralex så hadde jeg vell di ubehagene i ca 6 uker med gradvis mildere bivirkninger. Jeg gikk rett i fra cipralex 10 mg og over på zoloft 25 mg. Ennå etter ca 5 uker så merker jeg bivirkninger som feks urolig, angst ( ikke tung ) nummen het i ansikte og noe hjertebank. Hva bør jeg gjøre, prøve og kutte ut, cipralex verses zoloft ? og er det slikt at om man tilfører ssri i kroppen og det ikke skulle være nødvendig kan dem gi mer angst ??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...