Gå til innhold

Kraftig tilbakefall; gi opp?

Anbefalte innlegg

Gjest germimate
Skrevet

Det gjør jeg ikke.

Nei, for som alltid har du rett!

Videoannonse
Annonse
  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• BrightHope

3

• frosken

2

• mariaflyfly

2

• Colette

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Er slike tilbakefall normalt/greit, eller kan jeg bare gi opp for godt?

''

Ja. Det er bare p gi opp.

Dumme spørsmål fortjerner dumme svar. Dette vet du godt svaret på sjøl. Jeg forstår ikke helt hvorfor du spør annet enn at du igjen trenger at NHD ser deg litt, siden du sikkert føler du har vært flink lenge.

Jeg synes det er leit å se hvordan du jumper på et slik tog gang på gang.

Gjest germimate
Skrevet

yes

Er det noen som henger på nhd som en igle så er det du :( det hsr jeg og sett :(

Gjest germimate
Skrevet

''

Dumme spørsmål fortjerner dumme svar. Dette vet du godt svaret på sjøl. Jeg forstår ikke helt hvorfor du spør annet enn at du igjen trenger at NHD ser deg litt, siden du sikkert føler du har vært flink lenge.

Fy faen, hvor dere dømmer meg :(((

Kan aldri få stille soørsmål her inne uten nhd ditt og nhd datt :(((

Gjest germimate
Skrevet

''

Gjest germimate
Skrevet

yes

Er det noen som henger på nhd som en igle så er det du :( det hsr jeg og sett :(

Gjest germimate
Skrevet

yes

Gjest mammaklubben
Skrevet

''

Ikke ikke vært mer enig. Det er nok der skoen trykker ja..

Skrevet

''Fy faen, hvor dere dømmer meg :(((

''

Og hvorfor tror du det er slik...?

Gjest mammaklubben
Skrevet

Ikke ikke vært mer enig. Det er nok der skoen trykker ja..

Skulle selvfølgelig stå: kunne ikke vært mer enig...

Skrevet

Du må ikke gi opp kjære du :), jeg synes ikke spørsmålet ditt var dumt, selv om du kanskje vet svaret best selv;). men det tror jeg mange av de som skriver her inne gjør. Det er litt det å ta seg sammen. Men det er svært vanskelig når man er helt alene med tankene.

Gjest I mine sko
Skrevet

Hei

Ser du får litt pepper for spørsmålet ditt igjen. Jeg vet ikke hva som er korrekt å svare deg. Kjenner meg jo mye igjen. At man blir så forferdelig i tvil når ting butter imot. At man faktisk ikke helt klarer å tro eller vite at man ikke skal gi opp. At det er en reell frykt for at det faktisk er det man bør. Og så prøver man å tenke logisk og dra frem fornuften som sier at man jo ikke bør gi opp, men det er ikke enkelt å tro på. Og så trenger man så sårt at noen skal bekrefte at det riktige ikke er å gi opp. Og så poster du (jeg finner som regel en god venn eller psykologen å gå til) spørsmål her. Og er veldig i tvil om man egentlig tør poste, for man er livredd for at noen faktisk skal bekrefte det man er så redd for, men ikke håper, nemlig at man bør gi opp.

Var det gjenkjennbart? I så fall forstår jeg deg. Men jeg vet fortsatt ikke det rette svaret å gi. Vi må vel bare fortsette med å prøve å stole på oss selv, og tro på oss selv, og egentlig også bare drite i hva andre måtte mene og derfor heller ikke (ha behov for) å spørre dem.

Skrevet

Dette er en type spørsmål du har stilt påpass mange ganger her inne, at du bør la være å poste det på nytt og i stedet besvare det selv.

En ting er å skrive om at du ønsker støtte og bekreftelse - en annen ting er å pakke slike ønsker inn som et slags "nøytralt spørsmål".

Skrevet

''Er det noen som henger på nhd som en igle så er det du :( det hsr jeg og sett :(''

Er ikke dette en type svar som passer best i småskolen? Jeg oppfatter det litt som en unge som blir beskyldt for noe fra en annen og som så svarer "sjøl" eller tilsvarende.

Hvis du mener påstanden som blir fremmet er feil, så kan du vel bare si det - uten samtidig å komme med meningsløse påstander om et engangsnick som du umulig med sikkerhet kan vite hvem som står bak.

Gjest germimate
Skrevet

Hei

Ser du får litt pepper for spørsmålet ditt igjen. Jeg vet ikke hva som er korrekt å svare deg. Kjenner meg jo mye igjen. At man blir så forferdelig i tvil når ting butter imot. At man faktisk ikke helt klarer å tro eller vite at man ikke skal gi opp. At det er en reell frykt for at det faktisk er det man bør. Og så prøver man å tenke logisk og dra frem fornuften som sier at man jo ikke bør gi opp, men det er ikke enkelt å tro på. Og så trenger man så sårt at noen skal bekrefte at det riktige ikke er å gi opp. Og så poster du (jeg finner som regel en god venn eller psykologen å gå til) spørsmål her. Og er veldig i tvil om man egentlig tør poste, for man er livredd for at noen faktisk skal bekrefte det man er så redd for, men ikke håper, nemlig at man bør gi opp.

Var det gjenkjennbart? I så fall forstår jeg deg. Men jeg vet fortsatt ikke det rette svaret å gi. Vi må vel bare fortsette med å prøve å stole på oss selv, og tro på oss selv, og egentlig også bare drite i hva andre måtte mene og derfor heller ikke (ha behov for) å spørre dem.

Tusen takk for innlegget ditt, det setter jeg stor pris på :) Jeg kjentemeg mye igjen i det.

Skrevet

Tusen takk for innlegget ditt, det setter jeg stor pris på :) Jeg kjentemeg mye igjen i det.

Du burde kanskje heller ta til deg de svarene du ikke liker så godt? Du har fått mer enn nok av støtte- og sympatininnlegg her inne gjennom årene, uten at det ser ut til at du har nyttiggjort deg dem.

Skrevet

Jeg tenker på deg av og til. Jeg aner ikke hvorfor. Mulig jeg av og til kjenner meg litt igjen i det du skriver. Jeg har hatt en angstlidelse og den har jeg brukt lang, lang tid på å få kontroll på og med det gjenerobre deler av livet mitt. Jeg er vant til å falle og jeg er like vant til å reise meg igjen og det er klart jeg har hatt lyst til å gi opp haugevis av ganger. Men jeg er sta og jeg ble til slutt så forbannet på dette som frarøvet meg livet at jeg bestemte meg for at denne kampen skal jeg vinne. Jeg tillater ikke noe annet :)

Jeg tror du har det i det og jeg tror du også bruker det. Men det er lov å snuble litt her og der og det er lov å være lei seg og bli oppgitt over det.

Jeg tenkte på deg senest i går, når jeg hørte denne låten som jeg nå linker til deg. Jeg håper du velger å høre på den med et åpent sinn og ikke tro at jeg fordømmer deg når jeg sier at du lager mye "drama" i ditt eget liv som du kan bli fri fra. Sangen handler vel mer om kjærlighet, men selv synes den treffer med teksten også litt i forhold til ulike "dramaer" som kan inntreffe i våre liv, selvpåførte, sykdomsrelaterte, påført av andre. Jeg håper den treffer deg litt i hjertet også. Sett på deg headset om du har. Den er så mye bedre da og teksten mer tydelig. Hør på hans innlevelse når han synger om å kvitte seg med drama. Tenk at du ønsker å gjøre det samme, pep deg selv til å ville oppfylle det ønsket så hardt at det ikke er noen vei tilbake når du begynner å gå i den retningen, selv ikke om du snubler. Snuble gjør ikke at du går bakover, du bare stopper opp litt! Jeg tror du er sterk, om ikke hadde du gittt opp for lenge siden. Jeg tror du er sterkere enn du selv våger å tro.

Jeg tror jeg tenker på deg av og til fordi jeg ønsker at du skal begynne på den veien, jobbe utover, finne glede, føle deg sterk og livsglad, bekymringsløs og fri.

Her er sangen til deg fra meg:

Gjest Krigstidene
Skrevet

Herregud er det nå så himla nøye da. ????

Mange mennesker sliter halve livet med psykiske lidelser.

For øvrig var intensiteten og hyppigheten av spørsmålene i en helt annen skala enn det den faktisk var i perioden hvor denne brukern sleit og herjet på forumet

Slik sett så ser jeg faktisk at ting har endret seg ganske så mye selv om hun havner i gamle tanke og handlingsmønster til tider.

Ja det kan være irriterende for andre at at samme spørsmål kommer opp igjen. Med det virker også som det er flere som har glede av å påpeke at nå var vi der igjen og huff så fryktelig og forferdelig denne brukeren oppfører seg slik.

Det fremstilles dessuten også som det skulle være noen forbrytelse å fikse etter litt sympati eller bekreftelser til tider. Å være generelt avhengig av det er selvsagt ikke bra. Men litt må vel være lov eller hva? ....

Hvis det nå ville kommet en haug av innlegg neste måned av samme typen er det kanskje mer fare på ferde. Men vi er vel ikke der nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...