Gjest Jacobj Skrevet 13. november 2001 Del Skrevet 13. november 2001 Hei...! Jeg har vært syk i to måneder (generelt slapp, matt, ute av stand til å gjøre noe spesielt, går for "halv maskin") uten at jeg har funnet noe klart svar på hva som feiler meg. Alle tester hos legen har vært negativet. Sammen med min lege har jeg foreløpig konkludert med at det som utløste sykdommen, var en periode med hard trening rett før jeg ble syk. På forhånd var jeg bare i middels god form, og jeg satte igang et hardt treningsopplegg, der jeg trente 4-5 ganger i uken (kondis og litt styrke). Kondistreningen var med tidtaking, og jeg prøvde å sette ny rekord så ofte jeg kunne...Treningen varte i tre uker, og så ble jeg syk.... - Er dette vanlig/ uvanlig ? - Er det normalt å være syk så lenge etterpå (2mnd), om man blir overtrent ? - Hva er det som skjer i kroppen, rent fysiologisk, når man blir overtrent ? - Hva kan jeg gjøre for å bli frisk ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 13. november 2001 Del Skrevet 13. november 2001 Jacobj. I en periode med dårlig ballanse mellom trening og hvile er man nok ekstra sårbar når man får en virusinfeksjon. Ikke bar blir man lett syk men ettervirkningene med de symptomene du nevner, kan vare lenge. Det er faktisk vist at uforholdsmessig hard trening uten nødvendig restitusjon, fører til at immunsystemet ikke fungerer topp for en periode. Men hva gjøre nå? Noe aktivitet innefor det du føler er godt for deg, bør du fortsette med. Hvis du likevel ikke kommer deg eller føler deg dårligere, da bør vel legen din se deg på nytt med evt. flere prøver etc. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.