Gjest Værsåsnilloghjelpmeg Skrevet 16. november 2012 Skrevet 16. november 2012 Hei! Jeg har endelig fått meg psykolog, en såkalt nevropsykolog! Personen skal ta en wais test på meg på tirsdag. Men lurer litt på det med nevropsykologer, er de som vanlige psykologer som utreder alt mulig innen det psykiatriske? Lurer litt på hva som skjer etter en wais test, om det gjøres flere tester senere? Hva kan komme frem av en wais test? Og så lurte jeg på om jeg må gjøre forberedelser før testen? Fikk beskjed om å spise! Hva skal det være godt for? Er det andre ting jeg må gjøre før denne testen? Og til sist lurte jeg på om hvor lenge testen varer? Mvh 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 16. november 2012 Skrevet 16. november 2012 En nevropsykolog utreder kognitiv og motorisk fungering, ofte etter hodeskader og mistanke om utviklingsforstyrrelser. En WAIS-test er en IQ-test. Etter denne kommer du nok til å gå igjennom diverse tester av finmotorikk, hukommelse, konsentrasjon osv. Du skal spise før du skal testes slik at du vil være opplagt og kan prestere best mulig. Jeg har vært til nevropsykologisk utredning, og var inne totalt tre dager, flere timer hver gang. Det er umilig å si hvor lang tid du kan forvente at det skal ta, resultatet av WAIS-testen kan få nevropsykologen til å ville ta flere tester med en gang for å få et mer komplett bilde av din fungering. 0 Siter
Gjest wias Skrevet 16. november 2012 Skrevet 16. november 2012 WAIS er IQ-test for voksne. Du må spise slik at du og hjernen fungerer best mulig på testdagen. Hvis du er sulten, kan du score dårligere. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.