Gå til innhold

Kjøpe innebygd oppvaskmaskin på Ikea?


Gjest har noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Gjest har noen erfaringer?

Jeg skal fornye kjøkkenet, og min gamle oppvaskmaskinen er kaputt.

Lurer på å kjøpe oppvaskmaskin på Ikea, som er innebygd.

Jeg lurer på flere ting:

Er dette gode maskiner? Er det god nok luftsirkulering til at det er trygt? Hvordan er servicen på Ikea hvis feil skulle oppstå med maskinen?

Hvis man skal reparerere innebygde maskiner, er det da vanskeligere enn løse? Man må jo kanskje ta dem ut av skapet de står i?

Sist men ikke minst: Kan man skifte dekselet utenpå dersom man skifter kjøkkenfronter igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • alida

    6

  • Mrs D

    4

  • Lillemus

    3

  • Katt-ja

    2

Mest aktive i denne tråden

En jeg kjenner jobber som hvitevaresjef i et firma. Da jeg kjøpte nytt Ikeakjøkken anbefalte hun meg å holde meg langt unna Ikea sin oppvaskmaskin, komfyr og keramikktopp... Den gangen førte de Whirlpool, så det gjaldt dette merket. Hun anbefalte meg derimot å kjøpe Whirlpool mikrobølgeovn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner jobber som hvitevaresjef i et firma. Da jeg kjøpte nytt Ikeakjøkken anbefalte hun meg å holde meg langt unna Ikea sin oppvaskmaskin, komfyr og keramikktopp... Den gangen førte de Whirlpool, så det gjaldt dette merket. Hun anbefalte meg derimot å kjøpe Whirlpool mikrobølgeovn!

Det samme har jeg hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikealady

Hei. Dette var ett glimrende spørsmål. Jo den artikkelen lenger under her er fra 2011. Vi fikk inn nye maskiner i august. De er mye bedre enn de fra før og har flere funksjoner pluss at dem er rimelige og energimerket. Ta en titt innom og se dem. Man skal ikke ALLTID tro på hva en hører. La oss si at 6/10 kunder vi får som kjøper kjøkken og hvitevarer hos oss, sier at de har blitt advart og fortalt om å IKKE kjøpe hvitevarer hos oss og har likevel gjort det. Meg selv var innom en annen kjøkkenforhandler og jeg gikk rett inn der og spurte pris for kjøkken pluss hvitvare og nevnte IKEA. Oi, det var Huff å ikke bra og vi solgte baaare fjon... Jeg spurte henne hvordan hun visste dette og hun sa bare nølende at jo, ho hadde bare HØRT det... Så ikke døm etter koveret og ha i fokus HVORFOR IKEA finnes idag. Hva som er konseptet og hva dem bidrar med. Målet er jo å gjøre det mulig for alle der ute å kunne ha ett greit hjem. Da til en grei pris på varene. Men ikke for ENHVER pris. Test det ut selv og dør deretter. Tenk hvor mange hvitevarer vi selger daglig? Tenk på andre plasser og spør deg selv om du tror at ALLE absolutt ALLE som blir solgt en annen plass ikke av og til kan hende har en feil i systemet. Det skjer overalt. Grunnen til at vi selger dem rimeligere som andre tilsvarende rundt fordi er at IKEA har en avtale med sine leverandører. Kan du TENKE deg hvor mye leverandør/produsent i italia ville ha tapt hvis IKEA byttet til en dyrere produsent? Alle våre hvitevarer er fra Elektrolux eller Whirlpool. Test dem og dør deretter. Men hvis du selv ønsker å betale MER for samme funksjoner og merke på fronten, så be my guest. Alle etter eget ønske selvsagt. Lykke til med kjøkken fornyingen og håper du får det kjøkkenet du ønsker deg og at du ikke må betale så altfor MYE :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trådstarter

Hei. Dette var ett glimrende spørsmål. Jo den artikkelen lenger under her er fra 2011. Vi fikk inn nye maskiner i august. De er mye bedre enn de fra før og har flere funksjoner pluss at dem er rimelige og energimerket. Ta en titt innom og se dem. Man skal ikke ALLTID tro på hva en hører. La oss si at 6/10 kunder vi får som kjøper kjøkken og hvitevarer hos oss, sier at de har blitt advart og fortalt om å IKKE kjøpe hvitevarer hos oss og har likevel gjort det. Meg selv var innom en annen kjøkkenforhandler og jeg gikk rett inn der og spurte pris for kjøkken pluss hvitvare og nevnte IKEA. Oi, det var Huff å ikke bra og vi solgte baaare fjon... Jeg spurte henne hvordan hun visste dette og hun sa bare nølende at jo, ho hadde bare HØRT det... Så ikke døm etter koveret og ha i fokus HVORFOR IKEA finnes idag. Hva som er konseptet og hva dem bidrar med. Målet er jo å gjøre det mulig for alle der ute å kunne ha ett greit hjem. Da til en grei pris på varene. Men ikke for ENHVER pris. Test det ut selv og dør deretter. Tenk hvor mange hvitevarer vi selger daglig? Tenk på andre plasser og spør deg selv om du tror at ALLE absolutt ALLE som blir solgt en annen plass ikke av og til kan hende har en feil i systemet. Det skjer overalt. Grunnen til at vi selger dem rimeligere som andre tilsvarende rundt fordi er at IKEA har en avtale med sine leverandører. Kan du TENKE deg hvor mye leverandør/produsent i italia ville ha tapt hvis IKEA byttet til en dyrere produsent? Alle våre hvitevarer er fra Elektrolux eller Whirlpool. Test dem og dør deretter. Men hvis du selv ønsker å betale MER for samme funksjoner og merke på fronten, så be my guest. Alle etter eget ønske selvsagt. Lykke til med kjøkken fornyingen og håper du får det kjøkkenet du ønsker deg og at du ikke må betale så altfor MYE :D

Hei, siden du jobber på Ikea, så kanskje du kan svare på de andre spørsmålene mine da:

Hvordan er servicen på Ikea hvis feil skulle oppstå med maskinen?

Hvis man skal reparerere innebygde maskiner, er det da vanskeligere enn løse? Man må jo kanskje ta dem ut av skapet de står i?

Sist men ikke minst: Kan man skifte dekselet utenpå dersom man skifter kjøkkenfronter igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ikealady

Hei, siden du jobber på Ikea, så kanskje du kan svare på de andre spørsmålene mine da:

Hvordan er servicen på Ikea hvis feil skulle oppstå med maskinen?

Hvis man skal reparerere innebygde maskiner, er det da vanskeligere enn løse? Man må jo kanskje ta dem ut av skapet de står i?

Sist men ikke minst: Kan man skifte dekselet utenpå dersom man skifter kjøkkenfronter igjen?

1. IKEA har norges beste service når det gjelder garanti og bytte og retur. Du snakker bare med bytte og retur så fikser dem saken videre :D

2. HVIS noe skulle være galt så er det som sagt bytte og retur du snakker med.

3. De er ikke i noen skap. De skyves bare inn under benkeplaten og pass/husk å få med deg en fuktsperre til å klistre på under benkeplaten slik at når oppvaskmaskinen står på gløtt, at ikke fukten stiger opp under direkte på ubeskyttet flate.

Fronten kan du bytte ut som du vil når du vil og det er SKIKKELIG enkelt. Dette kan du gjøre på alt :D

Lykke til videre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. IKEA har norges beste service når det gjelder garanti og bytte og retur. Du snakker bare med bytte og retur så fikser dem saken videre :D

2. HVIS noe skulle være galt så er det som sagt bytte og retur du snakker med.

3. De er ikke i noen skap. De skyves bare inn under benkeplaten og pass/husk å få med deg en fuktsperre til å klistre på under benkeplaten slik at når oppvaskmaskinen står på gløtt, at ikke fukten stiger opp under direkte på ubeskyttet flate.

Fronten kan du bytte ut som du vil når du vil og det er SKIKKELIG enkelt. Dette kan du gjøre på alt :D

Lykke til videre :D

Dette er ikke min erfaring. Kjøpte oppvaskmaskin på Ikea. Etter et par år var en plastikkdel i maskinen ødelagt. Fant frem kvitteringen og tok den med på bytte og retur. De ga meg et telefonnr til service og sa jeg fikk ny del der. Ringte service som sa garantien IKEA skryter av på 5 år ikke gjaldt.

Skulle tro maskinen var ment å vare mer enn 5 år. Gir opp hele greia. Jeg kan godt kjøpe kjøkken på IKEA, men jeg kommar aldri til å kjøpe en eneste hvitevare der igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikealady

Dette er ikke min erfaring. Kjøpte oppvaskmaskin på Ikea. Etter et par år var en plastikkdel i maskinen ødelagt. Fant frem kvitteringen og tok den med på bytte og retur. De ga meg et telefonnr til service og sa jeg fikk ny del der. Ringte service som sa garantien IKEA skryter av på 5 år ikke gjaldt.

Skulle tro maskinen var ment å vare mer enn 5 år. Gir opp hele greia. Jeg kan godt kjøpe kjøkken på IKEA, men jeg kommar aldri til å kjøpe en eneste hvitevare der igjen!

Det nummerert du fikk var tydeligvis kanskje til produsenten? Jeg vet ikke hvorfor de sa at garantien ikke gjaldt men hvis du kjøpte den billigste varianten som var Lagan, så er det ikke 5 år. Da er det vanlig norsk standard garanti som er 2 år tror jeg.

Vi selger ikke plastikdeler eller andre ting som ekstra stekeplate til ovner og slikt. Da må man kontakte produsenten via service nummeret og da få ekstra deler tilsendt.

Det er DITT valg hva du kjøper og bruker penger på. :D Handlefriheten er herlig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke min erfaring. Kjøpte oppvaskmaskin på Ikea. Etter et par år var en plastikkdel i maskinen ødelagt. Fant frem kvitteringen og tok den med på bytte og retur. De ga meg et telefonnr til service og sa jeg fikk ny del der. Ringte service som sa garantien IKEA skryter av på 5 år ikke gjaldt.

Skulle tro maskinen var ment å vare mer enn 5 år. Gir opp hele greia. Jeg kan godt kjøpe kjøkken på IKEA, men jeg kommar aldri til å kjøpe en eneste hvitevare der igjen!

''Ringte service som sa garantien IKEA skryter av på 5 år ikke gjaldt.''

Det er mange ganger garanti (reklamasjon!) på 5 år ikke gjelder. Ved fysisk skade f.eks. Dette har neppe noe med Ikea å gjøre, men produsenten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikealady

''Ringte service som sa garantien IKEA skryter av på 5 år ikke gjaldt.''

Det er mange ganger garanti (reklamasjon!) på 5 år ikke gjelder. Ved fysisk skade f.eks. Dette har neppe noe med Ikea å gjøre, men produsenten.

ja det også selvsagt. Åjaaaaah plastikkdel er kanskje den derre bestikk greia som folk pleide bare å KASTE bestikket nedpå...? Kanskje det er den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det også selvsagt. Åjaaaaah plastikkdel er kanskje den derre bestikk greia som folk pleide bare å KASTE bestikket nedpå...? Kanskje det er den?

Nei, for det første kaster vi ikke bestikket ned i, for det andre er det en del oppe i maskina. Der har vi kun glass, som ikke er høye nok til å komme opp for å skade denne delen. Det er heller ikke en Lagan maskin, men Renlig. Kosta 5000 kr. Som sagt, kan gjerne kjøpe kjøkken på IKEA, men jeg kjøper ikke flere hvitevarer der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nummerert du fikk var tydeligvis kanskje til produsenten? Jeg vet ikke hvorfor de sa at garantien ikke gjaldt men hvis du kjøpte den billigste varianten som var Lagan, så er det ikke 5 år. Da er det vanlig norsk standard garanti som er 2 år tror jeg.

Vi selger ikke plastikdeler eller andre ting som ekstra stekeplate til ovner og slikt. Da må man kontakte produsenten via service nummeret og da få ekstra deler tilsendt.

Det er DITT valg hva du kjøper og bruker penger på. :D Handlefriheten er herlig :D

Ja, det er mitt valg hva jeg bruker penger på, men jeg mener det er min plikt å fortelle om mine handleopplevelser, så kan de som vurderer oppvaskmaskin fra IKEA gjøre opp sin egen mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Dette var ett glimrende spørsmål. Jo den artikkelen lenger under her er fra 2011. Vi fikk inn nye maskiner i august. De er mye bedre enn de fra før og har flere funksjoner pluss at dem er rimelige og energimerket. Ta en titt innom og se dem. Man skal ikke ALLTID tro på hva en hører. La oss si at 6/10 kunder vi får som kjøper kjøkken og hvitevarer hos oss, sier at de har blitt advart og fortalt om å IKKE kjøpe hvitevarer hos oss og har likevel gjort det. Meg selv var innom en annen kjøkkenforhandler og jeg gikk rett inn der og spurte pris for kjøkken pluss hvitvare og nevnte IKEA. Oi, det var Huff å ikke bra og vi solgte baaare fjon... Jeg spurte henne hvordan hun visste dette og hun sa bare nølende at jo, ho hadde bare HØRT det... Så ikke døm etter koveret og ha i fokus HVORFOR IKEA finnes idag. Hva som er konseptet og hva dem bidrar med. Målet er jo å gjøre det mulig for alle der ute å kunne ha ett greit hjem. Da til en grei pris på varene. Men ikke for ENHVER pris. Test det ut selv og dør deretter. Tenk hvor mange hvitevarer vi selger daglig? Tenk på andre plasser og spør deg selv om du tror at ALLE absolutt ALLE som blir solgt en annen plass ikke av og til kan hende har en feil i systemet. Det skjer overalt. Grunnen til at vi selger dem rimeligere som andre tilsvarende rundt fordi er at IKEA har en avtale med sine leverandører. Kan du TENKE deg hvor mye leverandør/produsent i italia ville ha tapt hvis IKEA byttet til en dyrere produsent? Alle våre hvitevarer er fra Elektrolux eller Whirlpool. Test dem og dør deretter. Men hvis du selv ønsker å betale MER for samme funksjoner og merke på fronten, så be my guest. Alle etter eget ønske selvsagt. Lykke til med kjøkken fornyingen og håper du får det kjøkkenet du ønsker deg og at du ikke må betale så altfor MYE :D

''Kan du TENKE deg hvor mye leverandør/produsent i italia ville ha tapt hvis IKEA byttet til en dyrere produsent?''

Og det tror du forbrukeren bryr seg om?

Har selv alle hvitevarer fra IKEA og er stort sett fornøyd. Eneste jeg er skikkelig misfornøyd med er kombiskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner jobber som hvitevaresjef i et firma. Da jeg kjøpte nytt Ikeakjøkken anbefalte hun meg å holde meg langt unna Ikea sin oppvaskmaskin, komfyr og keramikktopp... Den gangen førte de Whirlpool, så det gjaldt dette merket. Hun anbefalte meg derimot å kjøpe Whirlpool mikrobølgeovn!

Det er en kjent sak at Whirlpool lager noen av de beste mikrobølgeovnene på markedet. Og at resten av det de produserer ikke er samme gode kvalteten på.

Nå vet ikke jeg om det er Whirlpool eller Electrolux som har produsert hvitevarene mine, men de har i alle fall fungert problemfritt i snart tre år. *bank i bordet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Forbrukerrådet gjennomførte i april en test av oppvaskmaskiner. Der kom Mieles maskin best ut, mens Ikeas havnet på bunnen. ''

http://www.dagbladet.no/2011/08/24/tema/klikk/bolig/17802156/

Forbrukerrådet har fått nye nettsider, og jeg kan ikke finne testen der.

Husker ikke hva det var de testet der, men jeg husker i alle fall også at IKEA-maskinen kom dårligst ut. Den var vel og merke maskinen med best vaskeresultat, men fikk jumboplass likevel fordi det var noe annet de testet. Strømforbruk, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner jobber som hvitevaresjef i et firma. Da jeg kjøpte nytt Ikeakjøkken anbefalte hun meg å holde meg langt unna Ikea sin oppvaskmaskin, komfyr og keramikktopp... Den gangen førte de Whirlpool, så det gjaldt dette merket. Hun anbefalte meg derimot å kjøpe Whirlpool mikrobølgeovn!

''Hun anbefalte meg derimot å kjøpe Whirlpool mikrobølgeovn!

'''

Bruker du mikrobølgeovn noe særlig? Siste par årene vi hadde mikro brukte vi den bare til popcorn en sjelden gang, dvs. etter at vi sluttet å varme barnemat i den. Så i vårt nye kjøkken (nå 3-4 år gammelt) droppet vi mikrobølgeovn, og har ikke savnet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hun anbefalte meg derimot å kjøpe Whirlpool mikrobølgeovn!

'''

Bruker du mikrobølgeovn noe særlig? Siste par årene vi hadde mikro brukte vi den bare til popcorn en sjelden gang, dvs. etter at vi sluttet å varme barnemat i den. Så i vårt nye kjøkken (nå 3-4 år gammelt) droppet vi mikrobølgeovn, og har ikke savnet den.

Jeg bruker microen min masse! Koker frosne grønnsaker i den på et par minutter, tiner frosne boller og andre frosne ting på no time, varmer rester som egner seg i micro, varmer drikke som har blitt kald før jeg rakk å drikke den osv osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker microen min masse! Koker frosne grønnsaker i den på et par minutter, tiner frosne boller og andre frosne ting på no time, varmer rester som egner seg i micro, varmer drikke som har blitt kald før jeg rakk å drikke den osv osv osv.

Har lest at microbølgeovn ødelegger en god del av bl.a. B-vitaminene i maten. Er nok best å begrense bruken - ikke bruke den til alt....

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7342181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...