Gå til innhold

Kjøpe innebygd oppvaskmaskin på Ikea?


Gjest har noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Jeg bruker den nok ikke så mye at det er fare for helsa. :o) Men den er veldig kjekk å ha ja.

Ja, det er kjekt...og jeg opplevde at jeg kanskje varmet middagsmat i den minst halvparten av dagene (lager ofte store porsjoner og varmer opp restemat - lasagne etc)

Men etter jeg så det med vitaminene, begrenser jeg bruken litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • alida

    6

  • Mrs D

    4

  • Lillemus

    3

  • Katt-ja

    2

Mest aktive i denne tråden

Hei, siden du jobber på Ikea, så kanskje du kan svare på de andre spørsmålene mine da:

Hvordan er servicen på Ikea hvis feil skulle oppstå med maskinen?

Hvis man skal reparerere innebygde maskiner, er det da vanskeligere enn løse? Man må jo kanskje ta dem ut av skapet de står i?

Sist men ikke minst: Kan man skifte dekselet utenpå dersom man skifter kjøkkenfronter igjen?

Å ringe til Ikea er et prosjekt. En uendelighet av tast ditt og datt for å få snakke med noen etter uendelig venting som setter telefonen videre så du kan vente på noen andre som heller ikke kan svare i nye 20 minutter.

Drar du til en av butikkene bør du også ha solid med tid.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ringe til Ikea er et prosjekt. En uendelighet av tast ditt og datt for å få snakke med noen etter uendelig venting som setter telefonen videre så du kan vente på noen andre som heller ikke kan svare i nye 20 minutter.

Drar du til en av butikkene bør du også ha solid med tid.

mvh

Prøv [email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker microen min masse! Koker frosne grønnsaker i den på et par minutter, tiner frosne boller og andre frosne ting på no time, varmer rester som egner seg i micro, varmer drikke som har blitt kald før jeg rakk å drikke den osv osv osv.

Vi bruker lite frossenmat. Og koker stort sett (friske) grønnsaker i dampovn.

Men skjønner den er grei til å gjenoppvarme ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en kjent sak at Whirlpool lager noen av de beste mikrobølgeovnene på markedet. Og at resten av det de produserer ikke er samme gode kvalteten på.

Nå vet ikke jeg om det er Whirlpool eller Electrolux som har produsert hvitevarene mine, men de har i alle fall fungert problemfritt i snart tre år. *bank i bordet*

Har selv Whirlpool mikrobølgeovn fra Ikea og er kjempefornøyd med den :) Stekovnen er fra Gorenje - og den er super :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Hun anbefalte meg derimot å kjøpe Whirlpool mikrobølgeovn!

'''

Bruker du mikrobølgeovn noe særlig? Siste par årene vi hadde mikro brukte vi den bare til popcorn en sjelden gang, dvs. etter at vi sluttet å varme barnemat i den. Så i vårt nye kjøkken (nå 3-4 år gammelt) droppet vi mikrobølgeovn, og har ikke savnet den.

Bruker den stort sett hver dag :)

Brød er alltid oppdelt i skiver og lagt i fryseren, så når vi tar opp brødskiver til tining til matpakka på skole/jobb, så tines skivene i mikroen i ca 50 sekunder.

Mellomstejenta lager seg innimellom havgregrøt til frokost før skolen, og lager den fort i mikroen.

Ca en kveld pr uke lager ungene mikropopcorn.

Jeg tiner også alltid f.eks. kyllingfileter i mikroen før jeg lager middag av dem.

Vi bruker altså mikrobølgeovnen hyppig, og jeg skjønner liksom ikke hvordan vi skulle greid oss uten den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker den stort sett hver dag :)

Brød er alltid oppdelt i skiver og lagt i fryseren, så når vi tar opp brødskiver til tining til matpakka på skole/jobb, så tines skivene i mikroen i ca 50 sekunder.

Mellomstejenta lager seg innimellom havgregrøt til frokost før skolen, og lager den fort i mikroen.

Ca en kveld pr uke lager ungene mikropopcorn.

Jeg tiner også alltid f.eks. kyllingfileter i mikroen før jeg lager middag av dem.

Vi bruker altså mikrobølgeovnen hyppig, og jeg skjønner liksom ikke hvordan vi skulle greid oss uten den ;)

''Brød er alltid oppdelt i skiver og lagt i fryseren, så når vi tar opp brødskiver til tining til matpakka på skole/jobb, så tines skivene i mikroen i ca 50 sekunder.

''

Vi tiner av i mellom skivet brød i brødrister, og synes det fungerer utmerket. I mikro blir det bløtt og ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Brød er alltid oppdelt i skiver og lagt i fryseren, så når vi tar opp brødskiver til tining til matpakka på skole/jobb, så tines skivene i mikroen i ca 50 sekunder.

''

Vi tiner av i mellom skivet brød i brødrister, og synes det fungerer utmerket. I mikro blir det bløtt og ekkelt.

Det gjør vi når v i skal spise dem med det samme, men når de skal pakkes i matboks, så er det greiest i mikroen... De blir halvtint og akkurat passe når matpausen starter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker den stort sett hver dag :)

Brød er alltid oppdelt i skiver og lagt i fryseren, så når vi tar opp brødskiver til tining til matpakka på skole/jobb, så tines skivene i mikroen i ca 50 sekunder.

Mellomstejenta lager seg innimellom havgregrøt til frokost før skolen, og lager den fort i mikroen.

Ca en kveld pr uke lager ungene mikropopcorn.

Jeg tiner også alltid f.eks. kyllingfileter i mikroen før jeg lager middag av dem.

Vi bruker altså mikrobølgeovnen hyppig, og jeg skjønner liksom ikke hvordan vi skulle greid oss uten den ;)

''Brød er alltid oppdelt i skiver og lagt i fryseren, så når vi tar opp brødskiver til tining til matpakka på skole/jobb, så tines skivene i mikroen i ca 50 sekunder.''

50 sekunder? Da tror jeg skivene hadde vært kokheite og mjuke i min micro... Men ikke i microen på jobben eller kjæresten sin. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør vi når v i skal spise dem med det samme, men når de skal pakkes i matboks, så er det greiest i mikroen... De blir halvtint og akkurat passe når matpausen starter :)

Vi tar ofte skiver rett fra fryser i matboksen - det går så bra så :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Brød er alltid oppdelt i skiver og lagt i fryseren, så når vi tar opp brødskiver til tining til matpakka på skole/jobb, så tines skivene i mikroen i ca 50 sekunder.''

50 sekunder? Da tror jeg skivene hadde vært kokheite og mjuke i min micro... Men ikke i microen på jobben eller kjæresten sin. :o)

Tar lengre tid når man har mange frosne skiver stabla oppå hverandre... Vi er fire stk som skal ha mat både til skole, sfo og jobb;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir de ikke våte i matboksen når de tiner?

Nei, brødet blir ikke vått. Det ligger sjelden lenge i fryseboksen, og ofte lar jeg det tine litt på kjøkkenpapir. Har brødet ligget lenge i frysen og virker lutt "fuktig" legger jeg gjerne litt kjøkkenrull i matbijsn dor å trekke til seg fuktighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikealady

Det er en kjent sak at Whirlpool lager noen av de beste mikrobølgeovnene på markedet. Og at resten av det de produserer ikke er samme gode kvalteten på.

Nå vet ikke jeg om det er Whirlpool eller Electrolux som har produsert hvitevarene mine, men de har i alle fall fungert problemfritt i snart tre år. *bank i bordet*

Hvis det er en micro fra IKEA er det Whirlpool :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikealady

Det er en kjent sak at Whirlpool lager noen av de beste mikrobølgeovnene på markedet. Og at resten av det de produserer ikke er samme gode kvalteten på.

Nå vet ikke jeg om det er Whirlpool eller Electrolux som har produsert hvitevarene mine, men de har i alle fall fungert problemfritt i snart tre år. *bank i bordet*

Hvis du har mikro fra IKEA så er det Whirlpool :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mitt valg hva jeg bruker penger på, men jeg mener det er min plikt å fortelle om mine handleopplevelser, så kan de som vurderer oppvaskmaskin fra IKEA gjøre opp sin egen mening.

Ja helt enig :D Kanskje også nevne som sagt dine egne handleopplevelser og at vi fra August 2012 fikk NYE maskiner også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikealady

Ja helt enig :D Kanskje også nevne som sagt dine egne handleopplevelser og at vi fra August 2012 fikk NYE maskiner også :D

hvilken jobber du på? Antar at du er i konseptet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, brødet blir ikke vått. Det ligger sjelden lenge i fryseboksen, og ofte lar jeg det tine litt på kjøkkenpapir. Har brødet ligget lenge i frysen og virker lutt "fuktig" legger jeg gjerne litt kjøkkenrull i matbijsn dor å trekke til seg fuktighet.

Ok! Men da får du vel ikke smurt på skivene og lagt på pålegg før de puttes i matboksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...