kk18 Skrevet 18. november 2012 Skrevet 18. november 2012 Jente på 18 år. Jeg har i det siste hatt lite følelser, som glad, sint, lei meg. Jeg har tidligere slitt med depresjon(ingen diagnose) men har vært mye deprimert og vært gjennom tøffe ting. Jeg har alltid da hatt evnen til å gråte skikkelig, bli lei meg, og bli veldig glad når noe bra skjer. Men i de siste 4 månene har jeg ikke kunnet gråte, selv om jeg har god grunn til det og har lyst å få ut følelser. Jeg har i hode vært veldig sint, men jeg klarer ikke få ut de følelsene heller. Det er som om jeg holder alt inne og det holder på å eksplodere, jeg har bare lyst til å slå til noe for å få ut all aggresjon jeg holder inne. Jeg klarer å være sint og sur, når jeg egentlig bare er lei meg og vil gråte... Så blir jeg sint fordi jeg ikke klarer å vise andre følelser. Jeg har ofte lyst å gråte skikkelig når ting sårer meg, men jeg klarer ikke, jeg ender bare opp meg å bli skikkelig sint og så klikker det helt for meg innvendig. Når jeg drikker alkohol i helgene, så kommer mye aggresjon ut av meg, jeg blir veldig sint og lei meg, og tåler ingenting. Om noen gjør en liten ting som ikke passer meg så kan det hende jeg slår til dem(kun når jeg drikker), eller bare går fra alt sosiale, da går jeg hjem og har lyst å gråte, men jeg klarer det ikke, jeg sitter bare der helt likgyldig å prøver å få fram følelser. Jeg har aldri hatt det sånn her før, og det er grusomt. Det holder på å klikke for meg innvendig når jeg holder alle disse følelsene inne. Jeg savner å kunne gråte, det går ikke lenger. Selv om det hadde vært et dødsfall av noen nære nå tror jeg ikke jeg hadde kunnet grått, bare blitt veldig sint og stengt meg inne. Jeg klarer ikke å ha det sånn lenger, det er en forferdelig følelse å holde på å klikke, men ikke klare det. Jeg blir ikke ferdig med en ting som plager meg, alle følelser samler seg opp å stenges inne. Jeg føler jeg ikke bryr meg om noe lengre, alt er likegyldig. Lurer på hva som er galt med meg? Er dette normalt? Hva kan jeg gjøre? Håper det finnes et svar på dette problemet. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. november 2012 Skrevet 18. november 2012 Manglende følelser er bare nok et symptom på depresjon. Søk behandling allerede i morgen. 0 Siter
kk18 Skrevet 18. november 2012 Forfatter Skrevet 18. november 2012 Manglende følelser er bare nok et symptom på depresjon. Søk behandling allerede i morgen. Hvor søker jeg om behandling? Å hvordan er en behandling av depresjon? 0 Siter
mrxx Skrevet 18. november 2012 Skrevet 18. november 2012 Hvor søker jeg om behandling? Å hvordan er en behandling av depresjon? Du går til fastlegen din, så kan han sende deg videre hvis det er nødvendig. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. november 2012 Skrevet 18. november 2012 Hvor søker jeg om behandling? Å hvordan er en behandling av depresjon? All kontakt med helsevesenet kan starte hos fastlegen. Behandling av depresjon kan være både samtaler alene eller samtaler kombinert med medisiner. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.