Gå til innhold

Plager ved avsluttet medisinering med SNRI

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Avsluttet for ni uker siden behandling med det antidepressive legemiddelet effexor på grunn av uttalte bivirkninger som søvnløshet, nedsatt libido mm. Medisinen ble første gang foreskrevet av min fastlege for tre år siden for angst og stress-relaterte plager, og jeg har hatt flere perioder med og uten effexor i tiden etter. Et par dager etter en relativt kort seponering av legemiddelet oppstod parestesier i venstre arm og en nummenhet i kinn som har vedvart i over to måneder. I ukene som fulgte etter seponering ble plagene gradvis i større grad uttalt med muskelsvakhet i høyre arm, spastisk muskulatur i armer og ben, nattsvette, hodepine, vonde finger- og tåledd, vekttap, synkoper mm. Jeg satt i begynnelsen ikke problemene i sammenheng med medisinen og ble undersøkt med mr og spinalpunksjon som utelukket blant annet ms. Videre utredning er foreløpig avvist fra sykehus og fastlegen som mener at medisinen ikke kan ha sammenheng med plagene jeg opplever noe jeg bestrider. Har tatt opp min bekymring med nevrolog og nevnte fastlege som foreskrev medisinen, uten at jeg føler jeg har fått noe godt svar på hvordan tilstanden bør behandles. Legen mener jeg bør trappe opp effexor, noe jeg er skeptisk til på grunn av at jeg mener den har utløst plagene. Angsten og stresset forsvant dessuten samtidig med at disse nye symptomene dukket opp. Jeg har imidlertid opptatt behandlingen over en drøy uke uten at symptomene ser ut til å bli bedre. Jeg føler meg dårligere for hver dag som går, og føler meg dessuten rådvill, ignorert og er redd for å bli oppfattet av legene som en hypokonder. Jeg bekymrer meg over at legene ikke synes å ha noe godt svar på hvordan tilstanden bør behandles og føler at tilnærmingen til problemet er noe tilfeldig og eksperimentell. Plagene har snudd livet mitt på hodet, og jeg sliter med å komme meg gjennom dagene, jobbe og studere. Jeg håper du har mulighet til å gi meg råd effektiv behandling, eller hvordan jeg bør gå videre for å få adekvat hjelp. Mann 27

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...