Gjest bevaremegvel Skrevet 19. november 2012 Skrevet 19. november 2012 Er blitt henvist av fastlegen til dps for vurdering og ventetiden er satt til ca 25 uker. Dpset her har kun to "diagnose" som har så lang ventetid og det er utredning/behandling adhd og innleggelse tvangslidelser, angst,m.m. Tidligere utredning viste ingen tegn til adhd. Betyr det da at det blir vurdering med innleggelse? I så fall hvordan foregår en slik vurdering og hvor lenge er varigheten? Fastlegen sa ikke om det var samtale eller innleggelse han tenkte på derfor lurer jeg veldig på dette. Diagnose: blandet pf (ustabil, umoden og noe paranoia) og angst. Har vært utsatt for traumer både som barn og voksen som jeg aldri har fått hjelp med. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 19. november 2012 Skrevet 19. november 2012 Her må du snakke med fastlegen din igjen. Det må være et absolutt minstekrav til kommunikasjon mellom fastlege og pasient at pasienten vet: a) årsaken/diagnosen er en er henvist for om en er henvist til poliklinikk eller innleggelse. 0 Siter
Gjest Kommunikasjon Skrevet 19. november 2012 Skrevet 19. november 2012 Her må du snakke med fastlegen din igjen. Det må være et absolutt minstekrav til kommunikasjon mellom fastlege og pasient at pasienten vet: a) årsaken/diagnosen er en er henvist for om en er henvist til poliklinikk eller innleggelse. Det hender at fastlege og pasient har ting klart også, men at dps kjører litt sitt eget løp. I mitt tilfelle ønsket fastlegen egentlig bare å rådføre seg med spesialister. Da han hadde prøvd ørten ganger å nå igjennom på telefon gav han opp og sendte et brev med spørsmålene sine. Han fikk ikke noe svar på brevet, men jeg fikk plutselig innkalling tull en vurderingssamtale. Heldigvis ikke noe særlig ventetid på det, da, men det var ikke fastlegen og pasienten som hadde dårlig kommunikasjon. Det var dps som var umulig å kommunisere med. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.