Gå til innhold

Ang venner.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Det er synd du ikke får gått det hadde sikkert blitt morsomt for deg

Jeg har en blind venn som går på kino, da han sa dette begynte jeg å tenke, jeg syns først det er rart at blinde går på kino?

De ser jo ikke filmen? De hører jo, men de må jo gå glipp av ganske mye tenkte jeg.

Jeg har selv forsøkt etter dette å se på film når jeg lukker øyene, det går ganske bra egentlig, siden jeg er god på stemmer, mye bedre enn ansikter, jeg kjenner jo ikke igjen mennesker på film, så jeg er avhengig av stemmer og informasjon for å følge handlingen.

Sånn sett er det kanskje en fordel å se på film med bind for øynene?

Men det ville vel ikke akkurat gått så fint for deg. Er du flink med ansikter du da? Jeg gjenkjenner figurer og former, jeg vet derfor ofte at jeg har sett en film fordi jeg husker interiør, arkitektur og veisystemer.

Hehe, jeg ville vel blitt "døvblind" på kino med bind for øynene :P

Neida, jeg hører jo med CI, men jeg sliter med å konsentrere meg når jeg _bare_ skal høre.... Det er feks. nytteløst å høre på radio, for jeg greier ikke konsentrere meg om bare lyd. Eneste må være når jeg skal tolke på jobben. Jeg tolker dette skoleåret for en døv elev, og da MÅ jeg jo lytte hele tiden uten å kunne se på læreren som snakker. Det går fint fordi jeg da er på jobb og har full konsentrasjon på den jobben jeg skal gjøre :)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

30

• Bella Dotte

4

• Mirabell

3

• stjernestøv

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hei!

ja det er sant som du skriver.

Jeg slapper bedre av med dette med vennerotet når jeg har det bra, forvirringen og grubleriene mine rundt dette kommer slik jeg forstod det i går, når andre ting begynner å bli for mye, det er kanskje et symptom på slitenhet.

Det tror jeg helt sikkert du har rett i! Når man er sliten forsøker man å finne fotfeste og noe å ha kontroll på. Det synes jeg virker veldig logisk :)

Vet du hva jeg har som fast rituale i helgene når jeg uansett er hjemme på kveldstid? Jeg fyller varmt badevann i badekaret (oljer i badevannet). Når badekaret er fylt går jeg i dusjen og skrubber hele kroppen, tar på ansiktsmaske og hårkur før jeg legger meg i badekaret. Der ligger jeg og leser og slapper av helt alene før jeg går ned til ungene og vi koser oss foran TV'n før de skal legge seg. Da er selvsagt kosedressen på :)

Slike "ritualer" gjør at jeg finner nye krefter til hverdagen :)

Skrevet

Det blir lett kaos i hodet til en med asperger, og man har behov for å kategorisere og lage systemer for seg selv. Jeg vet ikke om du greier å bestemme deg for at det ikke er nødvendig å lage slike system for "venner"? Det med venner kan være såpass diffust at kanskje jeg ser på en person som en venn av meg, mens vedkommende bare ser på meg som en bekjent ;)

Jeg har ikke asperger, men jeg trenger å ha systemer hjemme for at hverdagen skal gå opp og for at hodet mitt skal "være med" ;) For meg handler det om å holde huset ryddig. Jeg greier ikke å slappe av med rot rundt meg når rotet er i mitt hus. Tror nok nesten alle mennesker har _noe_ de trenger å ha system og kontroll på, asperger eller ei ;)

Hei!

Ang venner:

Nå ringte en venn!! Jeg fikk panikk og gjemte mobilen for ingen pleier ringe på den for tiden.

Nå har jeg savnet en venn i flere dager og når noen endelig ringer så blir jeg så sjokkert at jeg putter mobilen i en skuff med kluter og løper inn i et annet rom. (jeg selv kan ikke forstå dette, det er ulogisk)

Det er kanskje ikke at jeg ikke har venner, jeg bare glemmer dem, tar ikke telefonen når de ringer, blir sjelden med på ting, og når jeg treffer noen så kan de helt uforståelig mase om at vi skal snu når vi er i skogen? En gang sa en venninne, "men jeg må hjem å sette på den middagen" jeg sa da " kan du ikke ringe noen å be dem sette på middagen", hun prøvde gå fortere, hun fortet på meg osv... jeg var opptatt med å snu steiner og andre ting, jeg lurer da på hvorfor hun ble meg på skogstur?

Jeg lurer på om jeg er sær (det sier min mann) om jeg ikke er så gjensidig som jeg selv føler at jeg er, eller hva som er problemet, men jeg misliker sterkt at noen ringer meg, de burde sende sms og ikke ringe det har jeg sagt mange ganger. Jeg skvetter av den ringingen. Hvis jeg vet at kl 10.00 ringer en venn da kunne jeg jo sittet klar og vært forberedt, men overraskelser er ikke så bra for meg.

Jeg lurer nå på hva denne vennen ville si til meg?

Skrevet

Hei!

Ang venner:

Nå ringte en venn!! Jeg fikk panikk og gjemte mobilen for ingen pleier ringe på den for tiden.

Nå har jeg savnet en venn i flere dager og når noen endelig ringer så blir jeg så sjokkert at jeg putter mobilen i en skuff med kluter og løper inn i et annet rom. (jeg selv kan ikke forstå dette, det er ulogisk)

Det er kanskje ikke at jeg ikke har venner, jeg bare glemmer dem, tar ikke telefonen når de ringer, blir sjelden med på ting, og når jeg treffer noen så kan de helt uforståelig mase om at vi skal snu når vi er i skogen? En gang sa en venninne, "men jeg må hjem å sette på den middagen" jeg sa da " kan du ikke ringe noen å be dem sette på middagen", hun prøvde gå fortere, hun fortet på meg osv... jeg var opptatt med å snu steiner og andre ting, jeg lurer da på hvorfor hun ble meg på skogstur?

Jeg lurer på om jeg er sær (det sier min mann) om jeg ikke er så gjensidig som jeg selv føler at jeg er, eller hva som er problemet, men jeg misliker sterkt at noen ringer meg, de burde sende sms og ikke ringe det har jeg sagt mange ganger. Jeg skvetter av den ringingen. Hvis jeg vet at kl 10.00 ringer en venn da kunne jeg jo sittet klar og vært forberedt, men overraskelser er ikke så bra for meg.

''Jeg lurer nå på hva denne vennen ville si til meg?''

Du får ringe tilbake så får du svaret. :o)

Skrevet

Hei!

Ang venner:

Send SMS, f.eks. "Jeg ble litt overrasket og fikk dessverre ikke tatt telefonen, kan jeg ringe deg opp nå?" Eller noe annet som passer.

Skrevet

Hei!

Ang venner:

Nå ringer du tilbake til denne vennen og forteller at du ikke rakk å ta tlf, men at du syntes det var hyggelig at hun/han ringte :)

Hent tlf din NÅ! ;)

PS: Du vet at når man har asperger så kan det være vanskelig å bryte et "mønster"/avslutte noe man har begynt på? Det er dette som skjer når du går i skogen med en venninne og hun plutselig må hjem. Da blir det vanskelig for deg å avslutte det du holder på med der og da. Hvis du er bevisst dette, så kanskje du kan greie å bestemme deg for at du bare MÅ slutte nå fordi du også må ta hensyn til de rundt deg? Det er sikkert ikke lett å slutte, men det er nødvendig fordi det er "normalt" å kunne avslutte etter en viss tid:) Kanskje noe å øve på?

Skrevet

Det tror jeg helt sikkert du har rett i! Når man er sliten forsøker man å finne fotfeste og noe å ha kontroll på. Det synes jeg virker veldig logisk :)

Vet du hva jeg har som fast rituale i helgene når jeg uansett er hjemme på kveldstid? Jeg fyller varmt badevann i badekaret (oljer i badevannet). Når badekaret er fylt går jeg i dusjen og skrubber hele kroppen, tar på ansiktsmaske og hårkur før jeg legger meg i badekaret. Der ligger jeg og leser og slapper av helt alene før jeg går ned til ungene og vi koser oss foran TV'n før de skal legge seg. Da er selvsagt kosedressen på :)

Slike "ritualer" gjør at jeg finner nye krefter til hverdagen :)

Hei!

Hm.

Kanskje jeg selv burde lage meg et slikt rituale?

Jeg har så mye velværeprodukter som blir for gamle snart fordi jeg ikke forstår å bruke annet enn shampoo og deodorant og såpe.

Kanskje kan jeg lese på flaskene og spørre deg hvordan jeg bruker dem? det er gaver fra venner, noe fra Israel, noe fra Island og et annet sted. På en stor flaske står det ""Mud mask" skal den brukes på hele kroppen? Hva med Bodybutter, hva i alle dager er det? Ellers er det badesalt, badeskum og alt mulig annet som jeg vet hvordan brukes, men feks en fotkrem hvor slutter egentlig foten, fra hvor skal man påføre bodylotion, det blir jo veldig på ca? Jeg tar ganske ofte fotbad, det slapper jeg av med om kveldene, da tar jeg på fotkrem fordi det passer sånn med situasjonen, men ellers blir det veldig mange ulike typer kremer å holde styr på for meg. det fins også svære bokser med skrubbekremer de gjør vondt, og jeg har ikke prikker som må skrubbes vekk eller hva det skal være bra for? Jeg syns dette her er så innviklet, kan ikke krem være krem? Altså hudkrem som fuktighetskrem? Det fins også rynkekremer, men jeg tror jeg foreløpig bare har smilerynker.

Skrevet

Du får ringe tilbake så får du svaret. :o)

Hei!

ja om det var så enkelt :-)

Skrevet

Hei!

Takk.

Jeg lurer ofte på disse tingene når noe begynner å bli for mye for meg. Jeg er ganske sliten for tiden.

I går gikk jeg rett og slett ut på et sosialt treff. Første gang siden Tromsøturen at jeg gikk ut for å være sosial. Jeg er glad jeg gjorde det, hadde det hyggelig og hilste på foredragsholder.

Grunnen til at jeg gjorde det var at hun/de lo av noe jeg sa. Jeg rakk opp hånden for å gi henne et lurt råd, det ble hun glad for, og det viste seg at de fleste av hennes asperger pasienter faktisk kommuniserte via mail :-) så jeg er ikke alene, men så lo de, jeg har ikke helt oversikten nå av hva som var så morsomt, men at de lo var helt i orden. Jeg tror det var fordi hun spurte meg i salen om jeg ikke også av og til snakket uten notater/mail, da sa jeg at jeg for ca 2 år siden fikk erfare at min mail til min psykiater ikke gikk igjennom, og at jeg fikk panikk og ble lettere fortvilt. da sa min psykiater "men vi kan jo øve oss på å være litt spontane" og jeg svarte "ja det kan vi" også startet vi med det. da sa foredragsholder "Ja ikke noe problem å være spontane når man bare avtaler det" så lo menneskene mer. (sånn var det, om du skjønte det nå)

Siden hun kalte meg "den søte damen med de pene øredobbene" rart sagt, men en spøk/ et kompliment, ikke lett å vite, så gikk jeg frem for å håndhilse på henne. Siden det var mange der som ville snakke med henne sa jeg kun "God dag jeg kommer bare for å håndhilse på deg, jeg heter...." hun ble glad for dette sa hun, så snudde jeg meg og gikk og satte meg/jeg stod litt egentlig, det var jo pause. Men før jeg skulle gå grep hun tak i meg, det var hyggelig, to ganger ristet hun i armen min og da så jeg på henne og smilte, rett inn i øynene så jeg faktisk så det går frem, jeg syns: 1 det var hyggelig å bli tatt slik i armen og ristet vennskapelig selv om det var uventet 2. Jeg syns det var hyggelig å snakke med et annet menneske.

Jeg traff også Bella Dotte for første gang siden Tromsøturen så det ble mye sosialt, og veldig hyggelig. Hun så meget vakker ut i går med rosa genser, jeg sa dette til henne "den fargen kler deg, du er nå farlig vakker". (jeg tenkte spøke litt når jeg la til farlig vakker, men hadde jeg vært mann ville jeg nok følt en viss tiltrekning, da fargen liksom fikk huden hennes til å skinne så pent)

jeg er glad i dag, og jeg skjønte i går at Bella Dotte er en venn, så har jeg en annen enn min psykiater, jeg kjente også god kontakt med foredragsholder, og hun bad meg sende henne en mail, det skal jeg gjøre etter at jeg har hvilt meg litt, noen dager.

Det vriene for meg med venner er mye, både at jeg glemmer dem, at jeg ikke alltid forstår meg på dem og at det er ringetider, det er ganske komplisert, og det hele bunner nok i at jeg er venn til andre mennesker på en helt annen måte.

Jeg blir så fort glad i mennesker, de kan ofte treffe meg i hjertet med ordene de sier, når jeg ser opp blir jeg nysgjerrig, det er da vanskelig å tenke på at de går videre og hvor de så blir av.

'' da sa foredragsholder "Ja ikke noe problem å være spontane når man bare avtaler det" så lo menneskene mer.''

De lo fordi det jo er en selvmotsigelse :) Og fordi det vel tar aspergere litt på kornet, er veldig typisk for dem (vil jeg jo tro). Det var garantert ikke for å gjøre narr av deg!

Skrevet

Send SMS, f.eks. "Jeg ble litt overrasket og fikk dessverre ikke tatt telefonen, kan jeg ringe deg opp nå?" Eller noe annet som passer.

Hei!

Ja jeg fikk sms, så alt er i orden forresten.

Jeg er glad jeg likevel har venner, rart jeg glemte det i går.

Skrevet

Nå ringer du tilbake til denne vennen og forteller at du ikke rakk å ta tlf, men at du syntes det var hyggelig at hun/han ringte :)

Hent tlf din NÅ! ;)

PS: Du vet at når man har asperger så kan det være vanskelig å bryte et "mønster"/avslutte noe man har begynt på? Det er dette som skjer når du går i skogen med en venninne og hun plutselig må hjem. Da blir det vanskelig for deg å avslutte det du holder på med der og da. Hvis du er bevisst dette, så kanskje du kan greie å bestemme deg for at du bare MÅ slutte nå fordi du også må ta hensyn til de rundt deg? Det er sikkert ikke lett å slutte, men det er nødvendig fordi det er "normalt" å kunne avslutte etter en viss tid:) Kanskje noe å øve på?

Hei!

ja okey, så gjør jeg som du skriver.

Jeg hadde trengt en som deg til å hjelpe meg i hverdagen, jeg roter fælt rundt, jeg trenger noen til å hjelpe meg i gang med ting, og til å slutte med ting, det måtte jo være en som kom innom meg hver dag, fins noe slikt?

Det ville være anstrengende og skummelt, men jeg hadde trengt det. Jeg måtte feks ledes mye som barn, ellers ble jeg sittende fast. Når de hentet meg, gjorde jeg ikke motstand, så det er bare at jeg ikke klarer overganger tror jeg?

Huff det fins sikkert ikke slikt, men jeg hadde absolutt trengt det.

Vet ikke om det hadde gått over mail?

Men nå gjør jeg som du skiver i vertfall.

Det føles veldig trygt og konkret at noen bare gir en ikke masete beskjed.

Skrevet

Hei!

Jeg hadde trengt en som deg til å hjelpe meg i hverdagen, jeg roter fælt rundt, jeg trenger noen til å hjelpe meg i gang med ting, og til å slutte med ting, det måtte jo være en som kom innom meg hver dag, fins noe slikt?

Det ville være anstrengende og skummelt, men jeg hadde trengt det. Jeg måtte feks ledes mye som barn, ellers ble jeg sittende fast. Når de hentet meg, gjorde jeg ikke motstand, så det er bare at jeg ikke klarer overganger tror jeg?

En slags støttekontakt? Jeg vet ikke hva som kreves for at man skal kunne få innvilget det.

Skrevet

En slags støttekontakt? Jeg vet ikke hva som kreves for at man skal kunne få innvilget det.

Hei!

Nei jeg vil ikke ha en sånn som man går på kafe og som snakker, det er blitt foreslått for mange år siden og jeg sa nei og min psykiater sa "det passer da vel ikke for deg" for hun vet at jeg trenger konkret hjelp og ikke noen som prater flere enn høyst nødvendige ord inn i ørene mine.

Jeg ville bare hatt et menneske som sa hva jeg skulle gjøre og som hjalp meg inn i situasjoner og over dem. Ikke noen som snakker sosiale ord med meg, om du skjønner.

Skrevet

Hent tlf din NÅ! ;)

Hei!

Kunne jeg lønne deg for å hjelpe meg med å komme i gang fra mandag til fredag?

Dvs starte å lese, sjekke at jeg har lest, avbryte lesingen, starte med middag, kanskje mellom kl 08.00 til kl 16.00 trenger jeg hjelp. Spørre hva jeg gjør og minne meg på ting. Du ville da få all informasjon om mitt daglige liv.

Skrevet

Hent tlf din NÅ! ;)

Hei!

Jeg er snill, ærlig, ganske arbeidsom, pliktoppfyllende, trofast og lojal. Det er ikke mine ord, men andres, unntatt ordet, ganske.

Det satt jeg selv til fordi jeg syns jeg bare er ganske arbeidsom jeg kaster bort mye tid på å sitte å gruble.

Jeg ville da bli din venn inntil døden og jeg er maser ikke på andre mennesker, men retter meg etter de reglene de setter opp.

Alternativt om du vet om noen som kunne tenke seg en slik jobb så kunne du kanskje tipset dem?

Skrevet

Hei!

Hm.

Jeg har så mye velværeprodukter som blir for gamle snart fordi jeg ikke forstår å bruke annet enn shampoo og deodorant og såpe.

Kanskje kan jeg lese på flaskene og spørre deg hvordan jeg bruker dem? det er gaver fra venner, noe fra Israel, noe fra Island og et annet sted. På en stor flaske står det ""Mud mask" skal den brukes på hele kroppen? Hva med Bodybutter, hva i alle dager er det? Ellers er det badesalt, badeskum og alt mulig annet som jeg vet hvordan brukes, men feks en fotkrem hvor slutter egentlig foten, fra hvor skal man påføre bodylotion, det blir jo veldig på ca? Jeg tar ganske ofte fotbad, det slapper jeg av med om kveldene, da tar jeg på fotkrem fordi det passer sånn med situasjonen, men ellers blir det veldig mange ulike typer kremer å holde styr på for meg. det fins også svære bokser med skrubbekremer de gjør vondt, og jeg har ikke prikker som må skrubbes vekk eller hva det skal være bra for? Jeg syns dette her er så innviklet, kan ikke krem være krem? Altså hudkrem som fuktighetskrem? Det fins også rynkekremer, men jeg tror jeg foreløpig bare har smilerynker.

''På en stor flaske står det ""Mud mask" skal den brukes på hele kroppen? ''

Det er nok en ansiktsmaske som er laget av leire. Man smører det i ansiktet, men ikke helt inntil øyne og munn, sånn at det ser ut som en slags maske. Når den er tørr, vasker man det bort. Det skal rense huden, men er litt grisete å bruke. Hvis du ikke har uren hud e.l., er det ikke sikkert du liker det. Og man klarer seg fint uten :-)

''Hva med Bodybutter, hva i alle dager er det?''

Det er body lotion, kanskje litt fetere enn normal type. OK å bruke hvor som helst på kroppen, særlig armer, legger og hals, syns jeg.

'' fotkrem hvor slutter egentlig foten?''

Jeg smører fotkrem på hele fotbladet og tærne, men ikke helt opp til anklene. Fotkrem er også OK på hendene hvis man har tørr hud på hendene. (Etter husvask, f.eks.)

''Fra hvor skal man påføre bodylotion, det blir jo veldig på ca?''

Jeg bruke body lotion på det meste av kroppen, men særlig armer, legger, hals og bryst. Der huden er tørr. På halsen kan man også bruke ansiktskrem.

'' Jeg tar ganske ofte fotbad, det slapper jeg av med om kveldene, da tar jeg på fotkrem fordi det passer sånn med situasjonen''

Det syns jeg er deilig, også :-)

''men ellers blir det veldig mange ulike typer kremer å holde styr på for meg. det fins også svære bokser med skrubbekremer de gjør vondt, og jeg har ikke prikker som må skrubbes vekk eller hva det skal være bra for? Jeg syns dette her er så innviklet, kan ikke krem være krem?''

Skrubbekrem er vel for å fjerne døde hudceller. Det går jo helt av seg selv når man frotterer seg etter dusjing, så hvis du ikke liker det klarer man seg helt fint uten!

Egentlig er ansiktskrem, håndkrem og bodylotion nok. Bodylotion fordi det er dyrt å bruke ansiktskrem til hele kroppen. Håndkrem er gjerne litt for fet til å bruke i ansiktet, så hvis man har tørr hud på hendene, trenger man det.

Skrevet

''På en stor flaske står det ""Mud mask" skal den brukes på hele kroppen? ''

Det er nok en ansiktsmaske som er laget av leire. Man smører det i ansiktet, men ikke helt inntil øyne og munn, sånn at det ser ut som en slags maske. Når den er tørr, vasker man det bort. Det skal rense huden, men er litt grisete å bruke. Hvis du ikke har uren hud e.l., er det ikke sikkert du liker det. Og man klarer seg fint uten :-)

''Hva med Bodybutter, hva i alle dager er det?''

Det er body lotion, kanskje litt fetere enn normal type. OK å bruke hvor som helst på kroppen, særlig armer, legger og hals, syns jeg.

'' fotkrem hvor slutter egentlig foten?''

Jeg smører fotkrem på hele fotbladet og tærne, men ikke helt opp til anklene. Fotkrem er også OK på hendene hvis man har tørr hud på hendene. (Etter husvask, f.eks.)

''Fra hvor skal man påføre bodylotion, det blir jo veldig på ca?''

Jeg bruke body lotion på det meste av kroppen, men særlig armer, legger, hals og bryst. Der huden er tørr. På halsen kan man også bruke ansiktskrem.

'' Jeg tar ganske ofte fotbad, det slapper jeg av med om kveldene, da tar jeg på fotkrem fordi det passer sånn med situasjonen''

Det syns jeg er deilig, også :-)

''men ellers blir det veldig mange ulike typer kremer å holde styr på for meg. det fins også svære bokser med skrubbekremer de gjør vondt, og jeg har ikke prikker som må skrubbes vekk eller hva det skal være bra for? Jeg syns dette her er så innviklet, kan ikke krem være krem?''

Skrubbekrem er vel for å fjerne døde hudceller. Det går jo helt av seg selv når man frotterer seg etter dusjing, så hvis du ikke liker det klarer man seg helt fint uten!

Egentlig er ansiktskrem, håndkrem og bodylotion nok. Bodylotion fordi det er dyrt å bruke ansiktskrem til hele kroppen. Håndkrem er gjerne litt for fet til å bruke i ansiktet, så hvis man har tørr hud på hendene, trenger man det.

Hei!

Takk :-)

Ja jeg har også håndkrem og halskrem så det slutter ikke med det jeg skrev.

Jeg har ikke tør hud, så kanskje jeg gir dette til Bella Dotte, for jeg syns det blir for mange ting, og de kan jo gå ut på dato. Jeg fikk de for noen mnd siden. Men jeg liker ikke ha for mange ting stående.

Så kan jeg beholde det du skriver.

Jeg leter ellers etter et menneske jeg kan lønne for over mail å passe på at jeg gjør det jeg skal, hvis du kunne tenke deg jobben eller kjenner noen og sier en pris så blir jeg glad.

Takk ellers for den nyttige informasjonen. Bodybutter er kanskje fint, men det høres ikke så hyggelig ut med kroppssmør, men da vet jeg at det på en måte er en bodylotion.

Skrevet

Hei!

Hm.

Det er iallefall den beste måten jeg kan få slappet av på i en hektisk hverdag med tre barn, full jobb, hus og hjem osv :)

Heldige du da som har så mange slike flotte produkter!

Mud mask er antagelig ansiktsmaske til huden. Når du står i dusjen kan du rense huden med rensemelk eller ansiktssåpe hvis du bruker dette? Deretter kan du bruke ansiktsskrubb for å fjerne døde hudceller. Klapp huden tørr med en klut og påfør Mud Mask på hele ansiktet (ikke rundt øynene og munnen), halsen og øverst på brystet.

Badesaltet har du i badevannet når vannet fortsatt fylles i badekaret.

Body Butter og body lotion er det samme (body butter er som regel litt fetere og enda bedre på tørr hud)- og en av dem bruker du som kroppskrem når du er ferdig i badekaret. Tørk hele kroppen og smør body butter/body lotion på kroppshuden (ikke i ansiktet).

Fotkrem smører du hele foten med. Jeg smører også anklene med dette, men her er ingen grense. Det er ikke farlig å smøre for mye eller for lite. Gjør det som føles behagelig :)

Når du tar fotbad, så er det ofte lurt å smøre med fotkrem etterpå:)

Body scrub eller ansiktsskrubb bruker man ikke alltid fordi kroppen/huden ikke ser bra ut. Man bruker det for sin egen velvære, for at man føler seg friskere og og mer opplagt etterpå:)

Skrevet

Hei!

Du får bare spørre :) Du har jo mailadressen min, så svarer jeg når jeg får tid :)

Har du ikke tenkt på at du kunne hatt en støttekontakt som kunne gitt deg den veiledningen du trengte? Kanskje du kunne snakke med psykiateren din om dette? Mulig hun kan hjelpe deg slik at du kan få en slik støttekontakt?

Skrevet

Hei!

Kunne jeg lønne deg for å hjelpe meg med å komme i gang fra mandag til fredag?

Dvs starte å lese, sjekke at jeg har lest, avbryte lesingen, starte med middag, kanskje mellom kl 08.00 til kl 16.00 trenger jeg hjelp. Spørre hva jeg gjør og minne meg på ting. Du ville da få all informasjon om mitt daglige liv.

Hei :)

Tusen takk for tilliten, men jeg tror nok det blir litt feil å gjøre det slik... Sjekk tipset mitt om støttekontakt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...