Gå til innhold

Ang venner.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er iallefall den beste måten jeg kan få slappet av på i en hektisk hverdag med tre barn, full jobb, hus og hjem osv :)

Heldige du da som har så mange slike flotte produkter!

Mud mask er antagelig ansiktsmaske til huden. Når du står i dusjen kan du rense huden med rensemelk eller ansiktssåpe hvis du bruker dette? Deretter kan du bruke ansiktsskrubb for å fjerne døde hudceller. Klapp huden tørr med en klut og påfør Mud Mask på hele ansiktet (ikke rundt øynene og munnen), halsen og øverst på brystet.

Badesaltet har du i badevannet når vannet fortsatt fylles i badekaret.

Body Butter og body lotion er det samme (body butter er som regel litt fetere og enda bedre på tørr hud)- og en av dem bruker du som kroppskrem når du er ferdig i badekaret. Tørk hele kroppen og smør body butter/body lotion på kroppshuden (ikke i ansiktet).

Fotkrem smører du hele foten med. Jeg smører også anklene med dette, men her er ingen grense. Det er ikke farlig å smøre for mye eller for lite. Gjør det som føles behagelig :)

Når du tar fotbad, så er det ofte lurt å smøre med fotkrem etterpå:)

Body scrub eller ansiktsskrubb bruker man ikke alltid fordi kroppen/huden ikke ser bra ut. Man bruker det for sin egen velvære, for at man føler seg friskere og og mer opplagt etterpå:)

Hei!

Takk, men jeg har fått svar :-)

Hvis du sender meg din adresse på mailen kan jeg sende deg disse produktene i posten. Det er jo bedre det enn at de står her.

Det virker jo fint alt det de er til, men jeg vet at dette blir for komplisert for meg. badeskum er greit, salt er jeg usikker på.

Men kunne du svare på det andre jeg spurte deg om, evt kunne du si om du tenker på det? er det derfor du ikke svarer?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

30

• Bella Dotte

4

• Mirabell

3

• stjernestøv

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hei!

Jeg er snill, ærlig, ganske arbeidsom, pliktoppfyllende, trofast og lojal. Det er ikke mine ord, men andres, unntatt ordet, ganske.

Det satt jeg selv til fordi jeg syns jeg bare er ganske arbeidsom jeg kaster bort mye tid på å sitte å gruble.

Jeg ville da bli din venn inntil døden og jeg er maser ikke på andre mennesker, men retter meg etter de reglene de setter opp.

Alternativt om du vet om noen som kunne tenke seg en slik jobb så kunne du kanskje tipset dem?

Jeg er sikker på du er et flott menneske!

Problemet er jo at jeg bor ganske langt unna deg, så det ville nok blitt vanskelig å få til i praksis ;) Hadde jeg kjent noen i Oslo som kunne tatt på seg en slik jobb, så skulle jeg sagt fra - men jeg tror du burde gå via psykiateren din :)

Skrevet

Hei :)

Tusen takk for tilliten, men jeg tror nok det blir litt feil å gjøre det slik... Sjekk tipset mitt om støttekontakt :)

Hei!

Nei min psykiater mener at støttekontakt ikke er noe for meg.

Jeg er ikke så sosial, jeg trenger bare litt daglig oppfølging hjelp, ikke til å gjøre sosiale ting, men til å gjøre det jeg skal.

Jeg kan sette inn en annonse i avisen, jeg skal snakke med sykepleieren om det, hun sa jeg kunne komme til henne nå, jeg sa egentlig at jeg ikke orker, sånn jeg pleier å gjøre, for jeg trenger ikke så mye prat, mer praktisk hjelp.

Men jeg skal spørre om de ikke heller kan betale for en daglig oppfølging via mail, det kunne jeg trenge. Jeg ville likt at det var du eller frosken eller sør osv... men jeg skjønner jo at dere har annet viktig arbeide :-)

Skrevet

Hei!

Takk, men jeg har fått svar :-)

Hvis du sender meg din adresse på mailen kan jeg sende deg disse produktene i posten. Det er jo bedre det enn at de står her.

Det virker jo fint alt det de er til, men jeg vet at dette blir for komplisert for meg. badeskum er greit, salt er jeg usikker på.

Men kunne du svare på det andre jeg spurte deg om, evt kunne du si om du tenker på det? er det derfor du ikke svarer?

Hei :) Jeg svarte med det samme jeg så svaret mitt på DOL :) Har sovet litt på sofaen sammen med to febersyke frøkner ;)

Jeg sier tusen takk for at du tenker på meg ang de produktene, men det er helt sikkert noen i ditt nærmiljø som ville blitt kjempeglade for å få dem:) Kanskje du kan gi til et loppemarked (hvis det er uåpnede produkter?) eller til Bella Dotte eller andre du kjenner som ville blitt glad for å få noe slikt :)

Det blir litt feil å sende det til en doler i posten ;) Hadde vært noe annet om jeg bodde i Oslo, og vi var venner i RL :)

Skrevet

Hei!

Nei min psykiater mener at støttekontakt ikke er noe for meg.

Jeg er ikke så sosial, jeg trenger bare litt daglig oppfølging hjelp, ikke til å gjøre sosiale ting, men til å gjøre det jeg skal.

Jeg kan sette inn en annonse i avisen, jeg skal snakke med sykepleieren om det, hun sa jeg kunne komme til henne nå, jeg sa egentlig at jeg ikke orker, sånn jeg pleier å gjøre, for jeg trenger ikke så mye prat, mer praktisk hjelp.

Men jeg skal spørre om de ikke heller kan betale for en daglig oppfølging via mail, det kunne jeg trenge. Jeg ville likt at det var du eller frosken eller sør osv... men jeg skjønner jo at dere har annet viktig arbeide :-)

Jeg ser helt klart at enkelte kan ha behov for andre ting enn en støttekontakt, og det er synd det ikke finnes tilbud om slikt (ikke som jeg vet om iallefall).... Vet du, jeg er sikker på du gjør så godt du kan og at du faktisk fikser slike ting ganske bra selv!

Du tenker sikkert at "vi andre" fikser alt slikt så bra, men jammen er det vanskelig for de fleste å motivere seg for å gjøre alt de skal når de bør gjøre det - så jeg tror ikke vi er så "perfekte" vi heller :)

Skrevet

Jeg er sikker på du er et flott menneske!

Problemet er jo at jeg bor ganske langt unna deg, så det ville nok blitt vanskelig å få til i praksis ;) Hadde jeg kjent noen i Oslo som kunne tatt på seg en slik jobb, så skulle jeg sagt fra - men jeg tror du burde gå via psykiateren din :)

Hei!

ja men jeg trenger ikke at noen kommer hjem hit, det beste er at de bare snakker med meg på mail og sjekker at jeg gjør det jeg skal, jeg tror ikke det ville ta så mye tid, men det er jo rett og rimelig og gi en økonomisk kompensasjon for en slik oppfølging.

At du ikke har tid skjønner jeg :-)

Jeg går nå til den sykepleieren, jeg skal gå selv om jeg sa jeg er sliten, jeg vil spørre henne om dette. Min psykiater skrev i går kveld, "Finn ut ditt behov, hva du trenger og be om den hjelpen uten blygsel, vær ikke skamfull eller flau, ha medlidenhet med deg selv", hun skrev mye mer, men veldig pene og hyggelige ord som gjorde meg glad.

Derfor skal jeg ikke lenger være så skamfull eller føle meg flau, noen trenger hjelp med å dytte rullestolen jeg trenger hjelp, men bare annerledes.

Det var min psykiater som skrev det med rullestolen forresten :-)

Men nå går jeg, så hvis du likevel vil ha jobben så blir jeg mest glad, da jeg liker deg :-)

Skrevet

Hei :) Jeg svarte med det samme jeg så svaret mitt på DOL :) Har sovet litt på sofaen sammen med to febersyke frøkner ;)

Jeg sier tusen takk for at du tenker på meg ang de produktene, men det er helt sikkert noen i ditt nærmiljø som ville blitt kjempeglade for å få dem:) Kanskje du kan gi til et loppemarked (hvis det er uåpnede produkter?) eller til Bella Dotte eller andre du kjenner som ville blitt glad for å få noe slikt :)

Det blir litt feil å sende det til en doler i posten ;) Hadde vært noe annet om jeg bodde i Oslo, og vi var venner i RL :)

Hei!

Men for meg er du jo nå en venn!

Jeg har jo din adresse!

Skrevet

Hei!

ja men jeg trenger ikke at noen kommer hjem hit, det beste er at de bare snakker med meg på mail og sjekker at jeg gjør det jeg skal, jeg tror ikke det ville ta så mye tid, men det er jo rett og rimelig og gi en økonomisk kompensasjon for en slik oppfølging.

At du ikke har tid skjønner jeg :-)

Jeg går nå til den sykepleieren, jeg skal gå selv om jeg sa jeg er sliten, jeg vil spørre henne om dette. Min psykiater skrev i går kveld, "Finn ut ditt behov, hva du trenger og be om den hjelpen uten blygsel, vær ikke skamfull eller flau, ha medlidenhet med deg selv", hun skrev mye mer, men veldig pene og hyggelige ord som gjorde meg glad.

Derfor skal jeg ikke lenger være så skamfull eller føle meg flau, noen trenger hjelp med å dytte rullestolen jeg trenger hjelp, men bare annerledes.

Det var min psykiater som skrev det med rullestolen forresten :-)

Men nå går jeg, så hvis du likevel vil ha jobben så blir jeg mest glad, da jeg liker deg :-)

Du får sende meg en mail hvis du trenger noen gode råd en spesiell dag, så ser jeg om jeg får tid til å svare - men betalt vil jeg ikke ha, for da kan jeg gjøre det når jeg selv har tid og lyst :)

Takk for fine ord :)

Skrevet

Hei!

Men for meg er du jo nå en venn!

Jeg har jo din adresse!

Vi er iallefall nettvenner :))

Skrevet

Jeg ser helt klart at enkelte kan ha behov for andre ting enn en støttekontakt, og det er synd det ikke finnes tilbud om slikt (ikke som jeg vet om iallefall).... Vet du, jeg er sikker på du gjør så godt du kan og at du faktisk fikser slike ting ganske bra selv!

Du tenker sikkert at "vi andre" fikser alt slikt så bra, men jammen er det vanskelig for de fleste å motivere seg for å gjøre alt de skal når de bør gjøre det - så jeg tror ikke vi er så "perfekte" vi heller :)

Hei!

neida, men jeg får det ikke til, jeg sitter her eller på en stol hele dagen nesten og min mann sier ikke stort om det, men han bekymrer seg sa han i helgen.

Da jeg tegnet fugler og ikke ville lese heller.

Det er ikke bra for meg, men nå går jeg.

Jeg trodde du var en helt ordentlig venn, nå skjønner jeg ikke, du ga meg jo din mailadresse. Og vi skal jo kanskje treffes en gang.

Jeg tror man er venner da .

Skrevet

Vi er iallefall nettvenner :))

Hei!

det virker rart og uforpliktende, jeg er ganske motsatt, veldig lojal, og det inntil døden, men da er det sånn at selv om noen ikke har snakket med meg på 7 år, men så ber meg gjøre noe, så gjør jeg det, av glede. Tror det bare er ting jeg ikke helt forstår...

Skrevet

Hei!

neida, men jeg får det ikke til, jeg sitter her eller på en stol hele dagen nesten og min mann sier ikke stort om det, men han bekymrer seg sa han i helgen.

Da jeg tegnet fugler og ikke ville lese heller.

Det er ikke bra for meg, men nå går jeg.

Jeg trodde du var en helt ordentlig venn, nå skjønner jeg ikke, du ga meg jo din mailadresse. Og vi skal jo kanskje treffes en gang.

Jeg tror man er venner da .

Kanskje du kunne lage en liste for deg selv dagen før? Skrive hva som må gjøres og når klokka du skal starte med det og når du bør være ferdig?

Jeg er ikke opptatt av å definere hvem som er mine venner. Jeg er hyggelig mot alle uansett :) Det blir allikevel litt rart for meg å si at jeg har en god venn jeg aldri har møtt før.... så hvis noen spurte meg om jeg var venn av Madelenemie, så hadde jeg sikkert sagt at vi var nettvenner :)

Skrevet

Hei!

det virker rart og uforpliktende, jeg er ganske motsatt, veldig lojal, og det inntil døden, men da er det sånn at selv om noen ikke har snakket med meg på 7 år, men så ber meg gjøre noe, så gjør jeg det, av glede. Tror det bare er ting jeg ikke helt forstår...

Ikke tenke så mye på akkurat det... Gjør det du føler er naturlig for deg... Det som kan være problematisk når man er så lojal, er at det er lett for at noen kan utnytte det. Det er veldig ok å sette grenser for seg selv og forvente at man også får noe tilbake fra venner (dvs. vennskap, gode ord, kontakt osv).

Men nå skal jeg se til mine to "sjuklinger" her :)

Skrevet

Hei!

Takk :-)

Ja jeg har også håndkrem og halskrem så det slutter ikke med det jeg skrev.

Jeg har ikke tør hud, så kanskje jeg gir dette til Bella Dotte, for jeg syns det blir for mange ting, og de kan jo gå ut på dato. Jeg fikk de for noen mnd siden. Men jeg liker ikke ha for mange ting stående.

Så kan jeg beholde det du skriver.

Jeg leter ellers etter et menneske jeg kan lønne for over mail å passe på at jeg gjør det jeg skal, hvis du kunne tenke deg jobben eller kjenner noen og sier en pris så blir jeg glad.

Takk ellers for den nyttige informasjonen. Bodybutter er kanskje fint, men det høres ikke så hyggelig ut med kroppssmør, men da vet jeg at det på en måte er en bodylotion.

''Jeg leter ellers etter et menneske jeg kan lønne for over mail å passe på at jeg gjør det jeg skal, hvis du kunne tenke deg jobben eller kjenner noen og sier en pris så blir jeg glad.''

Jeg kan nok ikke ta på meg en sånn jobb, for jobben min er så travel med møter og reiser at jeg ikke kan forplikte meg til daglig oppfølging. Men det er hyggelig at du spør, at du viser meg tillit :-)

Må det være et menneske som gjør det? Kan du programmere telefonen din til å gi daglige faste signaler og meldinger om at "nå er det lesetid", og "nå må du lage middag"? Jeg legger inn meldinger på telefonen om alle avtaler og ting jeg må huske å gjøre, både jobb og privat og barnas fritidsaktiviteter. De siste 1-2 årene har jeg fort blitt helt avhengig av det.

Skrevet

Kanskje du kunne lage en liste for deg selv dagen før? Skrive hva som må gjøres og når klokka du skal starte med det og når du bør være ferdig?

Jeg er ikke opptatt av å definere hvem som er mine venner. Jeg er hyggelig mot alle uansett :) Det blir allikevel litt rart for meg å si at jeg har en god venn jeg aldri har møtt før.... så hvis noen spurte meg om jeg var venn av Madelenemie, så hadde jeg sikkert sagt at vi var nettvenner :)

Hei!

Okey .-)

Det er greit, fort deg til Oslo så kan du si noe mer.

Skrevet

Hei!

Okey .-)

Det er greit, fort deg til Oslo så kan du si noe mer.

Hehe, hvis jeg skal til Oslo og har tid å treffe deg så skal jeg si fra :)

Skrevet

Kanskje du kan bruke denne, men da tilpasset ditt behov og din livssituasjon? http://www.statped.no/Tema/Nevrobiologiske-vansker/Autismespekterforstyrrelser/Tilbud1/minesirkler/

Jeg ville ha bygget opp sirkelen i sektorer i stedet, hvor de forskjellige feltene er venner, bekjente, familie, hjelpeapparatet, foreninger, osv, og de som kjennes nærmest ut, er innerst mot sentrum: http://www.matematikk.org/aim/matematikk/61/33/storage/file.image.gif/Scale?geometry=530x800%3E

Jeg søkte på sektordiagram og venn, og kom til å tenke på "Venn-diagram" (ja, det heter det!), det er kanskje noe slikt du - og jeg - trenger: http://arkivet.blogg.no/1251157305_srdeles_enkel_humor_p.html

Skrevet

Kanskje du kan bruke denne, men da tilpasset ditt behov og din livssituasjon? http://www.statped.no/Tema/Nevrobiologiske-vansker/Autismespekterforstyrrelser/Tilbud1/minesirkler/

Jeg ville ha bygget opp sirkelen i sektorer i stedet, hvor de forskjellige feltene er venner, bekjente, familie, hjelpeapparatet, foreninger, osv, og de som kjennes nærmest ut, er innerst mot sentrum: http://www.matematikk.org/aim/matematikk/61/33/storage/file.image.gif/Scale?geometry=530x800%3E

Jeg søkte på sektordiagram og venn, og kom til å tenke på "Venn-diagram" (ja, det heter det!), det er kanskje noe slikt du - og jeg - trenger: http://arkivet.blogg.no/1251157305_srdeles_enkel_humor_p.html

Hei!

Min psykiater har foreslått det med diagram en gang, men jeg ville ikke bruke tiden på det, dessuten engstet jeg meg for å se hvor hun plasserte seg selv, nå som vi er venner er nok ikke det noe problem,

Skrevet

Jeg synes de sirklene beskriver veldig godt det bildet jeg har av familien, venner, kollegaer, bekjente og andre. Sektordiagram blir ikke helt riktig i mitt hode.

Skrevet

Jeg synes de sirklene beskriver veldig godt det bildet jeg har av familien, venner, kollegaer, bekjente og andre. Sektordiagram blir ikke helt riktig i mitt hode.

Og dét kan illustrere litt av hvordan hjernen min er skrudd sammen... litt annerledes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...