Gå til innhold

Venner

Gjest kaossoak

Anbefalte innlegg

Gjest kaossoak
Skrevet

Det blir skrevet om vennskap. Noe jeg tror ikke eksisterer. man må pasere nåløyet. Man blir vurdert, om man er pen nok, smart nok osv. Jeg tror ikke på vennskap. Kan liksågodt betale noen for å være din venn. For venner er egentlig ikke venner men noen skapninger som forventer ett eller annen av deg som du muligens ikke kan innfri. Det er ikke venner, bare noen personer som ønsker å få tilfredstillt sine egne behov gjennom deg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Positiv vinkling, men jeg skjønner hva du mener:) Enn du da, er du venn med hvem som helst uten at de gir deg noe som helst tilbake, det være seg et lyttende øre, en støtteerklæring nå og da eller en følelse av å være noen? Jeg er ikke det, det innrømmer jeg glatt. Noe må det være i det for meg også. Jeg blir fort lei av å bare gi.

Skrevet

Det er synd du skriver dette som om det er en sannhet, for det er det selvsagt ikke. Selv om du har negative assosiasjoner til vennskap, så er det ikke slik de fleste vennskap fungerer. Jeg er over førti og har fortsatt mange av de vennene jeg har hatt siden jeg var liten. De forventer ingenting av meg, på samme måte som jeg ikke forventer noe av dem. Vi trives i hverandres selskap og støtter hverandre når den andre har tøffe perioder i livet f.eks.

Endel av vennene mine er av "nyere utgave", og det er flott å bli kjent med nye mennesker :) Vi er venner fordi vi liker hverandre. Mange av vennene mine er jeg utrolig glad i!

Skrevet

Det er synd du skriver dette som om det er en sannhet, for det er det selvsagt ikke. Selv om du har negative assosiasjoner til vennskap, så er det ikke slik de fleste vennskap fungerer. Jeg er over førti og har fortsatt mange av de vennene jeg har hatt siden jeg var liten. De forventer ingenting av meg, på samme måte som jeg ikke forventer noe av dem. Vi trives i hverandres selskap og støtter hverandre når den andre har tøffe perioder i livet f.eks.

Endel av vennene mine er av "nyere utgave", og det er flott å bli kjent med nye mennesker :) Vi er venner fordi vi liker hverandre. Mange av vennene mine er jeg utrolig glad i!

''De forventer ingenting av meg, på samme måte som jeg ikke forventer noe av dem. Vi trives i hverandres selskap og støtter hverandre når den andre har tøffe perioder i livet f.eks.''

Det er vel nettopp det han eller hun mener med å forvente seg noe? Du forventer støtte når du trenger det. Trøst. Noen å dele gleden med når ting er bra. :)

Skrevet

''De forventer ingenting av meg, på samme måte som jeg ikke forventer noe av dem. Vi trives i hverandres selskap og støtter hverandre når den andre har tøffe perioder i livet f.eks.''

Det er vel nettopp det han eller hun mener med å forvente seg noe? Du forventer støtte når du trenger det. Trøst. Noen å dele gleden med når ting er bra. :)

Tja, jeg forventer ingenting egentlig.... det er ikke alle vennene jeg har jeg forteller om tøffe ting til, men kontakten er der med det samme når vi treffes ;)

Er det ikke naturlig at man ønsker å vise sin støtte til noen man er glad i da? Noe annet ville jo vært rart?

Det blir nesten som å si at man ikke tror på familie, for familien forventer bare noe av en :P

Skrevet

Tja, jeg forventer ingenting egentlig.... det er ikke alle vennene jeg har jeg forteller om tøffe ting til, men kontakten er der med det samme når vi treffes ;)

Er det ikke naturlig at man ønsker å vise sin støtte til noen man er glad i da? Noe annet ville jo vært rart?

Det blir nesten som å si at man ikke tror på familie, for familien forventer bare noe av en :P

Javisst er det naturlig, men like fullt er det vel en forventning du har til dine venner? Hvis de stikker når du trenger støtte, og kommer tilbake når du er glad igjen og vil leke, da har det vennskapet kjølnet litt, har det ikke? Jeg tror trådstrarteren har helt rett i at vi alle har forventninger til våre venner, og jeg kan ikke se at det skal være galt. Så fryktelig uselviske og edle er vi da ikke at vi bare øser ut kjærlighet og støtte utten å forvente noe som helst igjen? Vi forventer om ikke annet at de gir oss bekreftelse på at vi er noe flotte personer, og en hel masse sånt fjas. De som ikke gir oss det er ikke våre venner. Hardt å innrømme at vi er noen egoistiske skapninger? Noen ganger synes jeg det virker som det meste i livet springer ut av egoisme, men det er jo likt for alle. Omtrent. Jeg er sikker på at selv Mor Teresa fikk noe ut av å være så god:)

Gjest kaossoak
Skrevet

Javisst er det naturlig, men like fullt er det vel en forventning du har til dine venner? Hvis de stikker når du trenger støtte, og kommer tilbake når du er glad igjen og vil leke, da har det vennskapet kjølnet litt, har det ikke? Jeg tror trådstrarteren har helt rett i at vi alle har forventninger til våre venner, og jeg kan ikke se at det skal være galt. Så fryktelig uselviske og edle er vi da ikke at vi bare øser ut kjærlighet og støtte utten å forvente noe som helst igjen? Vi forventer om ikke annet at de gir oss bekreftelse på at vi er noe flotte personer, og en hel masse sånt fjas. De som ikke gir oss det er ikke våre venner. Hardt å innrømme at vi er noen egoistiske skapninger? Noen ganger synes jeg det virker som det meste i livet springer ut av egoisme, men det er jo likt for alle. Omtrent. Jeg er sikker på at selv Mor Teresa fikk noe ut av å være så god:)

Jeg forventer ikke mer av mine venner enn hva jeg forventer av meg selv. Men jeg har mange minner om dårlige mennesker. Husker spesielt da jeg gikk på folkehøyskole at en av de som gikk der ble baksnakket som stygg og at han var ekkel fordi han hadde ekle øyne. Jeg blir litt provosert av NHD som mener (i et tidligere innlegg) at personen hadde skylden selv for at hn ikke ble likt. At det var noe galg me hn ikke med de andre. Dette provoserte meg virkelig. Noen ganger blir personer utpekt som offere uten at de har gjort noe spesielt for å bli det.

Skrevet

Aaahhhw... :0X And that is why Im mostly on my own all alone. *sukk*

Vel vel. Jeg har jo derer her da. :0P

Skrevet

Hvis det der er den oppfatningen du har av venner skjønner jeg det dersom du ikke har noen...

Skrevet

Joda, ser den altså ;)

Men hva er vitsen med livet dersom man ikke skal gi noe av seg selv - og bare velge å ta imot? Følte trådstarter satt med bitre følelser og velger å tenke at vennskap bare er tull fordi de bare forventer noe tilbake ;)

Gjest kaossoak
Skrevet

Hvis det der er den oppfatningen du har av venner skjønner jeg det dersom du ikke har noen...

jasso Lillemus? så hvis du har en pedofil nabo som mener du at man skal invitere han også hvis han er ensom?

Skrevet

Vet du... min aller beste venninne er helseskadelig overvektig, og heller ikke spesielt vakker utseendemessig, ei heller av de klokeste... men hun er et skjønt menneske det er lett å bli glad i fordi hun har stor omsorg for andre og en smittende latter. Hadde jeg sett etter det ytre, så hadde jeg ikke hatt henne som bestevenninne. Tror nok det blir feil å snakke om dette som om det var en "regel" at man velger venner ut fra utseende, status osv. I min verden stemmer ikke dette i det hele tatt!

Negative mennesker sliter jeg litt med å være venner med - fordi jeg blir sliten av negativitet. Jeg liker mennesker som er blide og positive - da betyr ikke utseende, status eller klokskap noe som helst :)

Skrevet

jasso Lillemus? så hvis du har en pedofil nabo som mener du at man skal invitere han også hvis han er ensom?

???

Hva har det med saken å gjøre?

Skrevet

Hæ? Hva roter du om nå? Det var snakk om venner, ikke pedofile, ensomme naboer?

Gjest kaossoak
Skrevet

Vet du... min aller beste venninne er helseskadelig overvektig, og heller ikke spesielt vakker utseendemessig, ei heller av de klokeste... men hun er et skjønt menneske det er lett å bli glad i fordi hun har stor omsorg for andre og en smittende latter. Hadde jeg sett etter det ytre, så hadde jeg ikke hatt henne som bestevenninne. Tror nok det blir feil å snakke om dette som om det var en "regel" at man velger venner ut fra utseende, status osv. I min verden stemmer ikke dette i det hele tatt!

Negative mennesker sliter jeg litt med å være venner med - fordi jeg blir sliten av negativitet. Jeg liker mennesker som er blide og positive - da betyr ikke utseende, status eller klokskap noe som helst :)

Jeg har blitt mobbet selv halve livet, og jeg skjønner godt de som ikke greier å være like sprudlende og morsom som din venninne. Men jo, jeg har svart humor for å greie meg i hverdagen. Men noen ganger takler jeg ikke mer.

Gjest kaossoak
Skrevet

Hæ? Hva roter du om nå? Det var snakk om venner, ikke pedofile, ensomme naboer?

Du mente ut i fra dit innlegg at det ikke var rart at jeg fikk noen venner. Jeg har prøvd med min nabo, men han viste seg å være pedofil. Så nei, jeg stiller ikke for høye krav til mine venner.

Skrevet

Jeg har blitt mobbet selv halve livet, og jeg skjønner godt de som ikke greier å være like sprudlende og morsom som din venninne. Men jo, jeg har svart humor for å greie meg i hverdagen. Men noen ganger takler jeg ikke mer.

Jeg skjønte det lå noe bak dine negative uttalelser mht vennskap..... Det er leit at mobbingen preger deg fortsatt :/ Får du hjelp til å takle dette?

*klem*

Skrevet

Da tenker du feil.

For det første har det ingen ting med utseende å gjøre.

For det andre, i den grad det har med nåløye å gjøre, er det i forbindelse med det å FORBLI min venn. For å kunne FORBLI min venn, må personen være et selvstendig menneske som tar vare på seg selv. Det inkluderer å være løsningsorientert, og prøve å fungere så godt og normalt som mulig. Om dette ikke oppfylles, blir jeg ikke lenger en venn men en støttekontakt. DA kan man like gjerne få betalt for det.

Når du forstår og aksepterer ditt ansvar ovenfor deg selv og i samspill med andre, blir konseptet med vennskap positivt ladet, ikke truende. I mellomtiden må du gjerne kaste bort din tid på å tenke feilaktige ting, men hvorfor gidde, når du heller kan ha det bra?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...