Gå til innhold

Leve med schizofreni

Nils Håvard Dahl, psykiater

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest germimate
Skrevet

Den var fin. Jeg skulle ønske det fantes tilsvarende sider for andre diagnoser også.

Skrevet

En nyttig side, men egentlig er man ganske så alene med sin diagnose.

Skrevet

Takk for at du har lagt ut linken.

På noen måter syntes jeg den var nyttig. Den interaktive formen på presentasjonen likte jeg.

Linken inneholdt mange aspekter. Jeg synes det er fint at det fokuseres på pårørende; både hvilken ressurs de kan være, men også hvilke utfordringer de må forholde seg til.

Men jeg savner mer om bivirkninger. Det var liksom nærmest nevnt kun i en bisetning. Tatt i betraktning hvor mange som går på trynet etter å ha autoseponert tenker jeg at det kunne være verdifullt å skrive mer om alle de dilemma man som pasient opplever. Gjerne noe å kjenne seg igjen i.

Det jeg sitter igjen med er også en slags tristhet. Jeg syntes de virket som om kasusene som ble presentert var så vellykkede. De hadde jobb og var åpne og avklarte i forhold til sin sykdom og sin diagnose. Jeg syntes det var vanskelig å kjenne meg igjen. Jeg ble i grunnen bare lei meg.

Til sist lurer jeg på om det lå en undertekst i hele linken der det reklameres for depotsprøyter? Hva tror du NHD? Tror du at det var det? Jeg følte at det altfor ofte ble spurt om det ikke hadde vært fint å slippe å ta medisiner hver dag.

Jeg håper at du fremover vil dele linker om denne diagnosen hvis du snubler over det på din vei.

Hilsen

Gjest Friskusen33
Skrevet

Da jeg var syk ble jeg irritert hver gang noen sier at jeg må lære meg å leve med sykdommen. Jeg hadde ingen planer om å lære meg å leve med sykdommen, jeg skulle bli frisk og det ble jeg! Psykiatrien i norge er helt håpløs!

Skrevet

Da jeg var syk ble jeg irritert hver gang noen sier at jeg må lære meg å leve med sykdommen. Jeg hadde ingen planer om å lære meg å leve med sykdommen, jeg skulle bli frisk og det ble jeg! Psykiatrien i norge er helt håpløs!

Ønsker du å si noe om hvordan du ble frisk. Jeg setter pris på gode tips!

Skrevet

Typisk att de har kasus som ser sunne og veltilpassede ut, som har orden, og tilgang på akuttplasser, ol.

De schizofrene av den typen jeg har møtt, presenteres sjeldent eller aldri.

Jeg er schizofren selv, men føler att mange ting om schizofreni ikke kom frem. Mulig jeg er negativ dog.

Som noen sa lenger ned her, med schizofreni er man som regel alene.

Skrevet

Typisk att de har kasus som ser sunne og veltilpassede ut, som har orden, og tilgang på akuttplasser, ol.

De schizofrene av den typen jeg har møtt, presenteres sjeldent eller aldri.

Jeg er schizofren selv, men føler att mange ting om schizofreni ikke kom frem. Mulig jeg er negativ dog.

Som noen sa lenger ned her, med schizofreni er man som regel alene.

De var som du sier veltilpassede, hadde jobb og ektefelle eller snille foreldre. Jeg fikk den der "annerledes-følelsen" igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...