Gå til innhold

Generalisert angst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har diagnosen generaliser angstlidelse.. Bruker seroxat og har prøvd cipralex. Noen som har bra erfaringer med andre medisiner?`Har hørt om Lyrica?

Videoannonse
Annonse
Gjest Labolina
Skrevet

Min erfaring er at medisiner ikke gjør hele jobben. Samtaleterapi er viktig ift. hvordan takle alle katastrofetankene, grubleriene, hvordan endre tankemønstre, hvordan endre reaksjonsmønstre. Hvilken type terapi som er "best" er nok en idividuell sak, men kognitiv/metakognitiv terapi er anbefalingen. Personlig har jeg best erfaring med en slags kombinasjon av forskjellige tilnerminger.

Lyrica har jeg tatt en kort periode mot epilepsi, og jeg vil absolutt si at jeg merket en klar effekt på angsten. Tankene er jo så sin sak, men jeg følte meg roligere i kroppen. Nå bruker jeg Efexor. Hovedsakelig mot panikkangst. Vil ikke si det har hatt nevneverdig effekt på den generelle angsten med den doseringen jeg bruker (75mg).

Om du ikke er i kontakt med psykolog eller psykiater, vil jeg absolutt anbefale deg å be fastlegen din om henvisning.

Skrevet

God erfaring med Vival, funket så det dundra :)

Men til slutt tok jeg tak i problemet ved rota og kvittet meg med angsten.

Gjest kvakkeli
Skrevet

Lyrica hadde god effekt på angst hos meg. Men tror ikke legene er så ivrige med å skrive den ut.

Skrevet

Jeg har også GAD, og kronisk muskelsmertesyndrom. Bruker Sobril i perioder og prøver å la periodene bli korte: noen dager. Det er når det virkelig topper seg med angst og uro at jeg må ha litt hjelp av Sobril: 1-2 pr. dag. Kan være flere uker uten også.

Denne uroen og angsten slår ned i perioder som lyn fra klar himmel, verst på morgenkvisten, blir bedre utover dagen, har det aller best på kveldstid. Andre som synes morgenkvisten er verst? Dvs. fra kl. 6-7 og utover.

Prøver å være flink til å ta pusteøvelser og noen yogaøvelser som jeg tror hjelper. Frisk luft og mosjon også. Vannaerobic i godt varmt basseng er topp, svømming likeså. Vil jo helst ta minst mulig piller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...