Gå til innhold

NHD: et nytt forsøk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan mindfullness ha sin misjon i psykiatrien? Vil det kunne minske behovet for medisiner? Vil medisiner kunne forhindre at en oppnår optimal mindfullness? Håper du vil svare. Jeg er nysgjerrig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke NHD, men drister meg til å svare. Jeg går fast på AD og ble anbefalt oppmerksomhet trening av min psykiater. Brukte ganske lang til på å få det til, men nå går det nesten automatisk. Har vært til stor hjelp i vanskelige situasjoner og eller når jeg dårligere. Jeg har to setninger som har hjulpet meg enormt mye: Her og Nå + Jeg eller det er bra nok. Det har ikke erstattet medisiner i mitt tilfelle, men er et godt verktøy til å holde riktig fokus.

Skrevet

''Kan mindfullness ha sin misjon i psykiatrien?''

Mindfulness brukes flere steder i psykiatrien som et av flere elementer i et behandlingsopplegg. Noen steder kalles det mindfulness, andre steder benytter man andre benevnelser for tilsvarende tilnærming.

Skrevet

''Kan mindfullness ha sin misjon i psykiatrien?''

Mindfulness brukes flere steder i psykiatrien som et av flere elementer i et behandlingsopplegg. Noen steder kalles det mindfulness, andre steder benytter man andre benevnelser for tilsvarende tilnærming.

Takk for opplysningen! :-)

Skrevet

Er ikke NHD, men drister meg til å svare. Jeg går fast på AD og ble anbefalt oppmerksomhet trening av min psykiater. Brukte ganske lang til på å få det til, men nå går det nesten automatisk. Har vært til stor hjelp i vanskelige situasjoner og eller når jeg dårligere. Jeg har to setninger som har hjulpet meg enormt mye: Her og Nå + Jeg eller det er bra nok. Det har ikke erstattet medisiner i mitt tilfelle, men er et godt verktøy til å holde riktig fokus.

Det skal nok mye til før det kan erstatte medisineringen min, men det hadde jo vært helt fantastisk. Tror jeg må øve meg ganske lenge først. ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...