Gondor Skrevet 20. november 2012 Skrevet 20. november 2012 Kan mindfullness ha sin misjon i psykiatrien? Vil det kunne minske behovet for medisiner? Vil medisiner kunne forhindre at en oppnår optimal mindfullness? Håper du vil svare. Jeg er nysgjerrig. 0 Siter
Surikatt Skrevet 21. november 2012 Skrevet 21. november 2012 Er ikke NHD, men drister meg til å svare. Jeg går fast på AD og ble anbefalt oppmerksomhet trening av min psykiater. Brukte ganske lang til på å få det til, men nå går det nesten automatisk. Har vært til stor hjelp i vanskelige situasjoner og eller når jeg dårligere. Jeg har to setninger som har hjulpet meg enormt mye: Her og Nå + Jeg eller det er bra nok. Det har ikke erstattet medisiner i mitt tilfelle, men er et godt verktøy til å holde riktig fokus. 0 Siter
frosken Skrevet 21. november 2012 Skrevet 21. november 2012 ''Kan mindfullness ha sin misjon i psykiatrien?'' Mindfulness brukes flere steder i psykiatrien som et av flere elementer i et behandlingsopplegg. Noen steder kalles det mindfulness, andre steder benytter man andre benevnelser for tilsvarende tilnærming. 0 Siter
Gondor Skrevet 21. november 2012 Forfatter Skrevet 21. november 2012 ''Kan mindfullness ha sin misjon i psykiatrien?'' Mindfulness brukes flere steder i psykiatrien som et av flere elementer i et behandlingsopplegg. Noen steder kalles det mindfulness, andre steder benytter man andre benevnelser for tilsvarende tilnærming. Takk for opplysningen! :-) 0 Siter
Gondor Skrevet 21. november 2012 Forfatter Skrevet 21. november 2012 Er ikke NHD, men drister meg til å svare. Jeg går fast på AD og ble anbefalt oppmerksomhet trening av min psykiater. Brukte ganske lang til på å få det til, men nå går det nesten automatisk. Har vært til stor hjelp i vanskelige situasjoner og eller når jeg dårligere. Jeg har to setninger som har hjulpet meg enormt mye: Her og Nå + Jeg eller det er bra nok. Det har ikke erstattet medisiner i mitt tilfelle, men er et godt verktøy til å holde riktig fokus. Det skal nok mye til før det kan erstatte medisineringen min, men det hadde jo vært helt fantastisk. Tror jeg må øve meg ganske lenge først. ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.