Gå til innhold

Infeksjon i kroppen og psyk. symptomer

Anbefalte innlegg

Gjest Jeg stoler på dere
Skrevet

Hei!

Jeg har i flere dager hatt mistanke om betennelse i kroppen etter et sår gikk betent som jeg fikk på jobb.

Etter almenntilstanden ble dårlig i går og jeg fikk høy puls og ble svimmel gikk jeg til legevakta i dag etter råd fra apoteket.

Det er sjelden jeg har betennelse og infeksjon i kroppen så jeg husker ikke hvordan jeg reagerer på slikt.

Men saken er den at i noen dager etter jeg fikk infeksjon så opplevde/opplever jeg flere psykiske symptomer.

Jeg er mistenksom og tror at folk vil bryte meg ned på bunn og at noen har sendt politiet etter meg for å overvåke meg mens jeg er alene.

Jeg opplever også å se mennesker og dyr som plutselig forsvinner.

Og det som jeg synes er merkelig som jeg aldri har gjort før er å snakke med meg selv ute blandt folk, jeg la ikke merke til det før jeg hadde gått et stykke, da skjerpet jeg meg, men etter en stund begynte jeg igjen.

Jeg bruker penger uten å huske hva jeg har brukt dem til.

Etter jeg tok min andre kapsel med antibiotika i dag så fikk jeg hetetokter og jeg satt og spillte keyboard og snakket som om jeg hadde publikum.

Jeg vet jeg har vært psykotisk tidligere, men det er rart at dette skal dukke opp plutselig når jeg blir syk fysisk.

Jeg sover som regel greit også for tiden.

Kan dette være en reaksjon på infeksjon at kroppen ikke takler infeksjonen rett og slett? Jeg er sjelden fysisk syk.

Skal gå på pencilin i 7 dager, 3 ganger daglig.

Legen spurte om jeg gikk på medisiner for disse symptomene men det gjør jeg ikke lenger, har vel vært medisinfri i over et halvt år.

De medisinene jeg tar nå: Zomac 30 mg, duclocin (pencilin) 500 mg, microgynon, cetrizin og omega 3.

Hva kan disse symptomene være tegn på når det oppstår pga fysisk sykdom? Kan legge til at jeg jobbet med rått kjøtt da jeg fikk den samme kniven i skadestedet.

Jeg er forvirret noen ganger også, skruer på feil kokeplater, glemmer helt enkle ting.

Kan denne infeksjonen tyde på at noe mer alvorlig er i utvikling? For eksempel blodforgiftning? Kan dette oppstå ca 1 uke etter skade?

Bør jeg gå på kontroll igjen om det ikke blir bedre om noen dager?

Skyldes dette psykisk eller fysisk sykdom?

Mvh

Jeg stoler på dere!

Videoannonse
Annonse
Gjest Det kan vel være infeksjon
Skrevet

Ei godt voksen dame jeg kjenner, som ikke har forhistorie med psykisk sykdom, fikk kraftige hallusinasjoner da hun fikk urinveisinfeksjon. Det var ganske skremmende å høre henne snakke om alle de små vesnene som kriget omkring på stuegulvet hennes. Hun ble helt fin etter antibiotika.

Skrevet

Blodforgiftning gir b.a. Høy feber.... Stress kan føre til mange rare tilstander.... Kan det være dette?

Gjest Jeg stoler på dere
Skrevet

Blodforgiftning gir b.a. Høy feber.... Stress kan føre til mange rare tilstander.... Kan det være dette?

Det kan kanskje også være stress ja! Har stresset skikkelig i det siste på jobben for å klargjøre noe som skal gjøres til julebordet!

Hadde brystsmerter i dag på høyre side som strålte ut i høyre skulder og underarm.

Legen mente dette kunne skyldes stress.

Men er redd for disse hallusinasjonene og vrangforestillingene.

Har hetetokter og synes det til og med er varmt i kjøleskapet.. så jeg vet ikke hva som feiler meg! Har ikke temperaturmåler heller:(

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Siden du tidligere har vært psykotisk synes jeg du skal kontakte fastlege/behandler i dag!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...