Gå til innhold

Senskade i hånden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! jeg ble bitt i hånden av papegøyen min igår. På håndoverflaten. det gjorde utrolig vondt, men begynte ikke å blø. Jeg er helt nummen fra stedet og ned i peke- og langefingeren. klarer å bevege på de, men det gjør littegranne vondt. Lurer på om jeg kan ha ødelagt noen sener, og om jeg burde sjekkes hos legen? Eller kommer det til å gå over? Var ganske hoven på stedet, men nå er det bare rødt. Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Gjest Helseogsosial
Skrevet

Hei!

Så lenge du klarer å bevege pekefingen er senen IKKE skadet!

Sener ligger ganske dypt i huden.

Ved seneskader der senen er kuttet tvers eller delvis av vil den delen ikke kunne bevegest på.

Det som sannsynlig har skjedd deg er at du enten har fått en nerveskade, noe som ikke er så sannsynlig siden du ikke blødde siden nerver også ligger under huden.

Men det som kan ha skjedd som ofte skjer etter et dyrebitt som ikke blir renset skikkelig er at du kan få infeksjon noe som er smertefullt.

Da kan fingen bli rød, hoven og "dovne bort" spesielt hvis bittet er rett over et ledd.

Hvis det kommer av infeksjon ville jeg tatt en tur på apoteket i morgen og kjøpt bacimysin og rensevæske.

For å unngå smerter og ubehag kan du smøre på noe aloe vera.

Dette kjølner det ned slik at det ikke blir så smertefullt!

Hvis dette ikke hjelper synes jeg du skal ta en tur til legen og få målt en CRP som kan måle infeksjon i kroppen.

Hvis det er en dypere betennelse nedi fingen vil dette garantert vise på en CRP!

Da vil du eventuelt få utskrevet antibiotika/pencilin!

Lykke til og god bedring:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...