Gå til innhold

Eksistensiell angst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan likegodt droppe å kjøpe julegaver!!!! Bruke opp julegavepengene på shopping til seg selv!! Juhhuuu ;))

Skal på polet i morgen, å kjøpe en eksklusiv økologisk vin til meg selv......og kanskje noen raketter.

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

13

• Nils Håvard Dahl, psykiater

3

• Angustia

3

• Lillemus

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Da har jeg enda dårligere tid. Men jeg mener det helt seriøst... jeg har veldig angst nå. Det er ikke tull, for jeg tror på det. At vi snart skal dø og at alt er helt tilfeldig. Jeg vil bare ruse meg resten av mnd for å slippe unna.

Hei,

Hvem skulle kunne vite når verden går under? Det er et uttrykk som heter "det en ikke vet har en ikke vondt av". I mitt sinn kan jeg ikke forstå at det går an å forutse denne helt spesielle planetens undergang.

Om det er en atomkrig i midtøsten eller en stor astroide som kolliderer med jorda eller noe annet er ikke godt å si.

Det er oppturer og nedturer i livet, og enkelte folk kan ønske å gå i hi om vinteren.

Om du er virkelig redd for at jorda går under er det trist, men alt tyder på at det går bra denne gangen også. Om desse tankene plager deg veldig mye og ikke vil gi seg, håper jeg du finner hjelp og at ting blir bedre etterhvert.

Lykke til :-)

Skrevet

Nope! Ingen har hatt rett i dommedagsprofetiene før, så hvorfor denne gangen ;) Ingen vet når verden evt går under - for hvordan skulle man liksom ha visst det? ;)

Ikke går under i den forstand, men går over til noe nytt. Det kan merkes av de følsomme i hele atmosfæren, sikker derfor folk har mye hodepine/migrene for tiden. Folk kan bli dårlige når energiene heves.

Skrevet

''Maya indianerene tror verden går under 21 desember 2012.''

Det var en meget bombastisk uttalelse. Det er antakelig fleire "new age-orienterte-folk-fra-den-vestlige-verden" enn nålevende Mayaindianere som forfekter dette.

Les meir om Mayafolket f.eks her: http://snl.no/maya/sivilisasjon

Kalenderen slutter 21 desember, ok?

Skrevet

Skal på polet i morgen, å kjøpe en eksklusiv økologisk vin til meg selv......og kanskje noen raketter.

Jaja, viktig å kose seg - men også viktig å ikke sulle seg ned i negative tankespiraler man ikke kommer seg ut av ;)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

ja, men jeg kjenner på meg at verden skal gå under i 2013. Det sier Mayane nemlig. Og det tror jeg på. Det hele er så absurd at jeg egentlig burde le og drikke meg dritings. Det er ingen mening med livet, bare en tilfeldighet som mayane forutså ved en tilfeldighet, og at vi tilfeldigvis skal dø i 2013.

Er det Mayaene som er herre over verden og dens gang og undergang?

Skrevet

Ikke går under i den forstand, men går over til noe nytt. Det kan merkes av de følsomme i hele atmosfæren, sikker derfor folk har mye hodepine/migrene for tiden. Folk kan bli dårlige når energiene heves.

Hm.... da er jeg sikkert ikke inkludert i disse endringene.. for jeg har aldri hodepine eller migrene :P

Skrevet

Hm.... da er jeg sikkert ikke inkludert i disse endringene.. for jeg har aldri hodepine eller migrene :P

Alle er med, ikke alle merker det. De sensitive merker det på forskjellige måter.

Skrevet

Ja det er Mayaene.... jeg er ganske sikker faktisk.

Skrevet

Kalenderen slutter 21 desember, ok?

''Kalenderen slutter 21 desember, ok?''

Ja, men det betyr ikke at ''Maya indianerne tror verden går under 21 desember 2012.'' slik du hevda. Det er en sannhet med _store_ modifikasjoner. Det var poenget mitt.

Skrevet

Alle er med, ikke alle merker det. De sensitive merker det på forskjellige måter.

Jeg er meget sensitiv faktisk.... og jeg tror neppe det er flere som har hodepine nå enn før... Migrene oppstår i mange tilfeller når man er anspent og har det tøft psykisk (selvsagt ikke bare derfor man får migrene) - og de som da innbiller seg ting som ikke er reelle, vil nok få langt oftere migrene enn før. Det handler om angstreaksjoner osv...

Gjest germimate
Skrevet

Er det noen overhode som er det? ;)

Gjest germimate
Skrevet

Ja det er Mayaene.... jeg er ganske sikker faktisk.

Hvorfor er du sikker på det?

Skrevet

''Kalenderen slutter 21 desember, ok?''

Ja, men det betyr ikke at ''Maya indianerne tror verden går under 21 desember 2012.'' slik du hevda. Det er en sannhet med _store_ modifikasjoner. Det var poenget mitt.

Ok, sorry...

Gjest germimate
Skrevet

Jeg er meget sensitiv faktisk.... og jeg tror neppe det er flere som har hodepine nå enn før... Migrene oppstår i mange tilfeller når man er anspent og har det tøft psykisk (selvsagt ikke bare derfor man får migrene) - og de som da innbiller seg ting som ikke er reelle, vil nok få langt oftere migrene enn før. Det handler om angstreaksjoner osv...

Kloke ord :)

Skrevet

''når man er anspent og har det tøft psykisk''

Kan merkes slik og. Det merkes på mange ulike måter, men greit...har dradd strikken langt nok nå.

Skrevet

Hvorfor er du sikker på det?

Fordi jeg fikk en melding på tv når jeg var psykotisk sist at en meteor skulle treffe jorden og ødelegge den i 2013. Så har det blitt bekreftet at den ikke skulle gå under alikevell, at en ny beregning sa at sannsynligheten var svært liten for det. Og nå en ny beregning på at den vil sneie jorden så vidt!!. Ja det er grunn til å drikke seg full mener jeg. Vi vet ikke helt sikkert. Men ihvertfall... jeg ser ingen mening med verden!!, jeg ser bare all elendigheten tenker stakkars mennesker!!, vi kommer til å beregne vår egen død. Jeg vil bare være full og ikke kjenne noe som helst....

Skrevet

Ok, sorry...

Nei, nei, du trenger ikke å beklage! Prøvde bare å uttrykke at "alternativ-bevegelsen" i vestlige land sannsynligvis utgjør en langt større "tilhørerskare og profeter" enn Mayaindianere i denne saken :-)

Skrevet

Nei, nei, du trenger ikke å beklage! Prøvde bare å uttrykke at "alternativ-bevegelsen" i vestlige land sannsynligvis utgjør en langt større "tilhørerskare og profeter" enn Mayaindianere i denne saken :-)

Ok :-)

Skrevet

Fordi jeg fikk en melding på tv når jeg var psykotisk sist at en meteor skulle treffe jorden og ødelegge den i 2013. Så har det blitt bekreftet at den ikke skulle gå under alikevell, at en ny beregning sa at sannsynligheten var svært liten for det. Og nå en ny beregning på at den vil sneie jorden så vidt!!. Ja det er grunn til å drikke seg full mener jeg. Vi vet ikke helt sikkert. Men ihvertfall... jeg ser ingen mening med verden!!, jeg ser bare all elendigheten tenker stakkars mennesker!!, vi kommer til å beregne vår egen død. Jeg vil bare være full og ikke kjenne noe som helst....

''Fordi jeg fikk en melding på tv når jeg var psykotisk sist at en meteor skulle treffe jorden og ødelegge den i 2013.''

Hvorfor skulle akkurat DU være utvalgt til å få denne beskjeden via tv 'n din? Hvis "noen" først skulle gi en slik beskjed, hadde det ikke vært vanvittig mye lurere å gi den til f.eks. presidenten i USA eller over samtlige tv-apparater? Dette er syke tanker og det tror jeg du egentlig vet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...