Gå til innhold

Kan jeg spørre psykologen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg sliter veldig med at psykologen nå er vekke fra arbeid. Ikke fordi jeg da ikke får behandling, men fordi jeg er livredd for at jeg er grunnen til at psykologen er syk. Jeg er innlagt på en dps nå så jeg har sykepleiersamtaler.

Når psykologen en gang kommer tilbake, kan jeg da være ærlig og si at jeg er redd jeg var grunnen til at psykologen var vekke fra arbeid? Jeg gruer meg rett og slett til å treffe psykologen igjen, for jeg er så redd for at psykologen egentlig ikke vil møte meg, er lei meg, eller sint på meg...

Mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er garantert ikke grunnen til at psykologen ikke er på jobb. Hvorfor skulle du være det?

Skrevet

Løft blikket ditt, alt handler ikke om deg. Din behandler klarer å ta vare på seg selv.

Skrevet

Hei,

Psykologer er vanlige folk som selvsagt også kan bli syke. Om Psykologen skulle oppleve deg som en belastning han/ hun blir syk av, er det han/hun sitt ansvar å "ta tak i saken".

Du er kunde og kan slappe helt av, det er jobben hans/ hennes å hjelpe folk som sliter.

Skrevet

Løft blikket ditt, alt handler ikke om deg. Din behandler klarer å ta vare på seg selv.

Jeg er bare så redd for at jeg er grunnen også vil psykologen inni seg være irritert eller sint på meg pga det... også vil ikke psykologen sier.

Men fornuften min skjønner at alle og enhver kan bli syke eller ha familie som blir syke, så jeg skal prøve å overbevise mine følelser også om det.

Tusen takk for svar.

Mvh

Skrevet

Ja, du skal si at du var redd det var din skyld at han ble syk. Dette er tanker og reaksjoner som du må jobbe med i timene. NHD skriver at vi skal være 100 % ærlige på det som kan ha betydning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...